roadkill schreef:Heb je de xenon toevallig ook getest met op dezelfde brommer LED verlichting?
MelvinLX150 schreef:Hoeveel watt cree led heb je nodig om 35w halogeen na te bootsen?
motormuis schreef:roadkill schreef:Heb je de xenon toevallig ook getest met op dezelfde brommer LED verlichting?
Ik heb de situatie na gebootst met de gegevens zoals beschreven.
De reden waarom de xenon bij stofzuiger wel werkt komt.. omdat de volledige verlichting via de accu gevoed wordt. Hierbij wordt de accu weer gevoed door een krachtige meer fase lichtspoelen. Qua elektra is de Elystar Injectie dé 50 scooter.
Bij de andere 50cc scooters welke niet de beschikking hebben over deze krachtige stroom bron, en de hoofdlamp door de lichtspoelen gevoed wordt, zal de xenon niet optimaal kunnen werken.
Als men dan toch de xenon op de accu aansluit, zal deze in eerste instantie meteen opstarten en goed werken. echter ... het laad circuit is niet afdoende om de accu op spanning te houden en dus zal de accu langzaam leeg raken en de xenon uit vallen. Ook alle andere verbruikers welke door de accu op dat moment gevoed worden zullen ook uit vallen.
De led lamp, zoals beschreven in mijn blog, welke ik als hoofdlamp gebruik, werkt nog steeds correct.
Mtvrgrt kees
stoyanov schreef:Ik breek even in op dit topic....
Stel; ik wil geen LED verlichting, maar LED 'dagrijverlichting'.... kan ik dan 2 van die led-balken, van de Action, plompverloren aansluiten bij mijn stadslicht? Of gaan er dan vreemde dingen gebeuren?
Miglow schreef:@motormuis
Kees, ik wil graag ook over op Led of Xenon (meer licht dan halogeen, liefst tegen minder stroomverbruik en dus brandstof), uit je blog komt er wat mij betreft niet echt een conclusie/winnaar naar voren. Kan ik concluderen dat Xenon wel het beste presteert, maar dat het erg van je lichtmachine/dynamo afhangt of je scooter/brommer genoeg stroom levert? En dus als je redelijk safe wilt zitten, je beter voor Led kunt gaan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten