Aerox 2016 of Speedfight4

Frank

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#11 » 19 mar 2016, 23:29

Oke, ik ben bevooroordeeld. Ik rijd Yamaha motor en scooter en in beide gevallen niet mijn eerste. Maar check dit forum en alle andere bromfiets sites, ik lees van alles over problemen met Kymco's en sym's en overige merken maar zelden of nooit iets over een Yamaha. Denk hierbij ook aan de vloeistofkoeling en injectie. Probleemloos rijden!!
En zoals Stephan zegt, de meeste dealers zullen hetzelfde zeggen. Mijn keuze was tussen een Neo's en een Vespa maar daar is de prijs/kwaliteit verhouding helemaal zoek. Daarbij reed de Vespa merkbaar slechter. Ik sta paar keer week met mijn scooter bij de pont en dan hoor ik de Vespa's starten.... Het worden binnen no time rammelbakken. Ik schrik van de slechte kwaliteit. Ook van het metaal en chroom. Ook de Vespa's worden tegenwoordig in China gemaakt, zoals inmiddels al vele scooters.
Als je de keuze laat afhangen van het uiterlijk kan je alle kanten op inmiddels, maar als je kwalitatief een keuze wilt maken dan kom je uiteindelijk op een Yamaha uit. Als het de Sym zou zijn had ik die gekocht.
0 x

Gebruikersavatar
Jasperdg
Berichten: 117

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#12 » 20 mar 2016, 00:45

TK E schreef:Klopt inderdaad dat Yamaha weinig in de 50cc versie besteed....ik heb iemand van Yamaha gesproken en inderdaad werd er toe gegeven dat hun meer met motorfietsen doen dan met 50cc versies.....

Wat vreselijk zonde toch. Ik ben zeer tevreden over de motortechniek van mijn Yamaha Neo's, maar wat een vreselijk oncomfortabele wegligging en een saai uiterlijk (sinds 1997?).

Ik zou bijna zelf een scooter willen maken als volgt:
  1. Het betrouwbare Yamaha 50cc blok met brandstofinjectie en waterkoeling;
  2. Grote wielen (16");
  3. Zitbank zadel a la Dink;
  4. Retro uiterlijk;
  5. LED verlichting rondom;
  6. Standaard voldoende ruimte onder buddy voor 2 Systeem/Integraal helmen;
  7. Afsluitbare vakken voorin voor papieren en broodjes;
  8. Standaard 12V autolaad- en USB 5V aansluitingen;
  9. Zijstandaard (mist op de Neo's en schijnt niet te kunnen door de lage opbouw);
  10. Hoog windscherm permanent gecoat zodat water er altijd af glijdt (TU Stella);
  11. en voorruitverwarming zodat er geen ijsvorming en bewaseming kan optreden .
0 x
Yamaha Neos 4 brom (12-2015). Verbruik: Afbeelding (Spritmonitor.de)

TK E

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#13 » 20 mar 2016, 06:17

Indedaad heeft Yamaha de beste motorblokken voor de 50cc. Ik heb gezien dat er één met een Yamaha bij de dealer kwam voor onderhoud en die had een km stand van 100.000km. Kijk dat zegt genoeg over de kwaliteit van het blokje. Mits bij goede onderhoud natuurlijk.
En inderdaad ik zou het blokje graag onder mijn Kymco G-Dink zetten en jou ideeën lijstje neem ik deels van je over :mrgreen:
TK E
0 x

Eric L

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#14 » 20 mar 2016, 07:46

Het grote nadeel wat de Aerox 4 takt heeft is zijn prijs.

Ik was de afgelopen week bij mijn dealer en daar stond nu de Aerox geprijsd voor € 2999,-
€ 200,- meer dan dat ik er vorig jaar voor betaald heb....
0 x

peter

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#15 » 20 mar 2016, 08:44

Ik zou voor de yamaha gaan,peugeot is ook niet meer alles.Tenminste de laatste wat ik heb gehad de citystar niks dan problemen gehad met dat ding.maar wel alles vervangen onder garantie maar je mag toch wel verwachten van zo een vrij prijzige scooter dat hij goed is van kwaliteit.Bij mijn peugeot zijn in dat jaar wat ik hem heb gehad de uitlaat vervangen koppeling achterveer voorstuk windscherm plus rubber dopjes zo ook de choke oliedop olie tankje dat lekte.
M.v.g peter
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#16 » 21 mar 2016, 08:24

Jammer dat het bij jou zo mis is gegaan met de Citystar...
Alleen denk ik dat het een uitzondering is.
Ik hoor weinig problemen met Peugeot...
Tenminste niet meer dan met andere merken.

Maar ik zou (als je het geld er voor hebt) voor de Yamaha gaan...
Gisteren achter Eric L gereden met zijn Aerox en dat liep ontzettend mooi!
0 x

peter

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#17 » 21 mar 2016, 16:16

Ok dan hebben de andere peugeot rijders meer geluk met hun scooters.Hoop dat het zo blijft voor ze.Denk dat die van mij op een maandag morgen gemaakt is door een slaperige chinees met een enorme kater.
M.v.g peter
1 x

René K

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#18 » 21 mar 2016, 16:45

Sommige merken scooters moet je geluk hebben en kan je ook eens pech hebben, maar bij Yamaha of Honda speelt die
kansspel niet. Die zijn meestal gewoon goed.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#19 » 21 mar 2016, 16:51

oke morgen loopt mijn blokje nu in de soep haha maar eigenlijk vind ik de tweetakt kymco blokje s bere sterk.
om de 20 duizend een nieuw zuigertje voor 20 euro en weer gaan oke die oliepomp kan je parten spelen maar das bij vrijwel alle tweetakts het geval ga maar 200 meter zonder olie met een viertakt rijden is het ook klaar ..
en ik zal wel heel eigenwijs zijn maar ik kijk nooit daar bij die oliepomp as..
zal het eens doen zo rond de 6000km denk ik oh ja das volgend eweek haha
ik zou als ik viertakt moet kopen of een new dink nemen people s of inderdaad yamaha vind alleen die modellen bagger..
als ze nu eens een tourscooter uit zouden brengen,,
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “STN Test Corner”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer