Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#11 » 01 mar 2021, 23:35

Klapband schreef:Maar de meldcode zal denk ik wel op het kentekenbewijs staan neem ik aan.


Dat is correct. En het is tevens gelijk aan de laatste 4 cijfers van het voertuigidentificatienummer (VIN). Die kan je dus altijd makkelijk nazien, ook als er verder geen papierwerk is (een nieuwe kaart krijg je toch later van de RDW toegezonden).

Wat ik één keer heb gedaan: op lokatie gebruik gemaakt van de computer van de verkoper om een HEMA verzekeringetje aan te maken. Is binnen een kwartier gebeurd. En meteen geldig en actief.

Misschien is dat nog het makkelijkste als je dat vantevoren vraagt.

Trouwens... tenzij dat ding in Tsjechië staat en iemand al een busje of aanhanger heeft in jouw omgeving, is het niet meer dan een paar euro benzine (laat staan diesel) om zo'n ding op te halen. Mensen dicht bij je die echt beloond willen worden om je een plezier te doen zijn geen echte vrienden, laat staan goede buren of gewaardeerde familie mijns inziens.

Vergoeding van echte onkosten als iemand het niet breed heeft: uiteraard. Dat is dan redelijk. Maar echt geld vragen voor een vrienden-/vriendelijke dienst... (ik zeg niet dat het zo is, maar stel).

Ik ben naar Groningen gereden (Winschoten) vanuit Leiden om een clubgenoot te helpen een paar jaar geleden. En nee, dat heeft hem verder niets gekost. Zoiets doe je voor elkaar, toch?


PS: persoonlijk heb ik trouwens niets te klagen over de HEMA verzekering. Ik heb er al mijn scooters nu verzekerd (5 van de 9 of zo geloof ik) en dat gaat eigenlijk prima. Nooit gezeur, elk jaar wordt het goedkoper, makkelijk ook afmelden, of juist aanmelden. En toen ik hen een keer nodig had, reageerden ze snel en adequaat. Maar misschien is dat alleen mijn ervaring.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#12 » 02 mar 2021, 03:27

Hoef je bij de hema verzekering dan ook minder stappen te door lopen..? En dus sneller af te sluiten is?

Zag wel dat je voor het geintje toch al 20 /38 euro kwijt was. Ook al zou je hem voor 1 dag aanmelden..

Verder ik heb ook geen vrienden, (niet dat ik hier mee zit) Maar het maakt het voor sommige dingen zoals dit wel een stuk lastiger.
0 x

Gebruikersavatar
Kaka
Voormalig STN Lid
Berichten: 20

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#13 » 02 mar 2021, 07:37

Beste Klapband,

Ik ben zelf werkzaam bij een tussenpersoon. Dit soort zaken kom ik vaker tegen.

Nu lees ik dat je verzekerd bent bij Univé. Kijk even op je polis, daar staat het telefoonnummer op waar je terecht kunt.
Leg je verhaal even uit en het zal in no time geregeld zijn.

Stel je zelf de vraag: wil ik het goedkoopste of wil ik het geregeld hebben en verder geen kopzorgen.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
0 x
Nu: Peugeot Django Heritage 50
Voorheen: Vespa Pk50XL automatica
:sct1:

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#14 » 02 mar 2021, 23:00

Het is alleen een snor scooter.

Maar ik wil hem wel gaan omkeuren tot bromscooter.

Dus dan moet ik de verzekering nog een keer gaan passen, want volgens mij zijn de tarieven voor snor scooter lager dan voor een bromscooter.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#15 » 03 mar 2021, 08:22

Gedoe is wel jouw tussennaam he? :schater:

Over wat voor scooter praten we trouwens?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Kaka
Voormalig STN Lid
Berichten: 20

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#16 » 03 mar 2021, 19:02

Klapband schreef:Het is alleen een snor scooter.

Maar ik wil hem wel gaan omkeuren tot bromscooter.

Dus dan moet ik de verzekering nog een keer gaan passen, want volgens mij zijn de tarieven voor snor scooter lager dan voor een bromscooter.


Dan gewoon weer bellen met Univé, geen probleem toch? Wordt dan wel weer opgelost.
0 x
Nu: Peugeot Django Heritage 50
Voorheen: Vespa Pk50XL automatica
:sct1:

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#17 » 03 mar 2021, 21:09

Klapband schreef:Weet alleen niet wie mijn tussen persoon is.. Doe het normaal via het internet en de email.

Weet niet of je altijd een vaste tussen persoon hebt, of dat je altijd gewoon random iemand word toegewezen.
Kan wel eens kijken wie mij eerder geholpen heeft.
.
Met tussenpersoon bedoel ik iemand (verzekeringsagent) die je verzekering voor je waarneemt, en die jou account beheert. Ook geeft hij/zij je advies in de voor jou het best passende verzekeringen. Dit geeft een beetje een persoonlijke tint aan verzekeren.
Bij grote verzekeraars via internet heb je geen tussenpersoon. Alleen maar een naam van diegene die op dat moment hebt gesproeken (contactpersoon). Ze kennen je niet persoonlijk, en je moet alles zelf regelen en overal zelf achteraan.
Het is meestal goedkoper, maar je moet te goed zelf weten waar je recht op hebt, en hoe je het moet insturen op juiste manier om te krijgen waar je recht op hebt.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer