Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#11 » 26 mar 2018, 10:36

Hoi
vandaag effe rdw gebeld
Voor dat tenaamstellingsbewijs
Het word verstuurd naar het adres wat bij de gemeente bekend is waar de bewoner zich bevind
Dit kan dus zelfs een ander adres zijn als wat op het kenteken staat
Ik moet dus nu maar zien het adres wat op het kentekenbewijs staat is van de eigenaar van de woning
ik weet 17 april nu meer afwachten maar
aders val ik ook geen buil aan kan al onderdelen verkopen voor ongeveer 100 euro
Heb al buiten de stad eventueel nog een optie
tot die tijd rijd ik er niet op en staat hij in de schuur
groet Martin
Oh ja nog dit waarom ik een ciao wil hebben deze zijn net zo groot als een fiets
Dat word dus 1 fiets ophangen in de schuur en dan op die plek de brommer
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#12 » 26 mar 2018, 14:30

Als ik het goed lees... heeft de nieuwe eigenaar van het HUIS de brommer gevonden in de schuur. Die is dan echter niet de eigenaar van de bromfiets. En hij mag 'm dan ook niet verkopen.

Onder de wet zou het zo kunnen worden uitgelegd dan dat de bromfiets wederrechtelijk van "eigenaar" is veranderd. Effectief zou de nieuwe eigenaar van het huis dan de "dief" zijn en jij de "heler".

Sloop je het apparaat dus voor de onderdelen zonder officieel eigendomsbewijs zou je daarvoor kunnen worden aangepakt en beboet.

Even heeeeel voorzichtig mee zijn dus....
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#13 » 26 mar 2018, 14:46

Amendoim schreef:Als ik het goed lees... heeft de nieuwe eigenaar van het HUIS de brommer gevonden in de schuur. Die is dan echter niet de eigenaar van de bromfiets. En hij mag 'm dan ook niet verkopen.

Onder de wet zou het zo kunnen worden uitgelegd dan dat de bromfiets wederrechtelijk van "eigenaar" is veranderd. Effectief zou de nieuwe eigenaar van het huis dan de "dief" zijn en jij de "heler".

Sloop je het apparaat dus voor de onderdelen zonder officieel eigendomsbewijs zou je daarvoor kunnen worden aangepakt en beboet.

Even heeeeel voorzichtig mee zijn dus....


ik ben ook heel voorzichtig hoor
ik was zo blij
maar bedankt voor de tip en het meedenken
groet martin
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#14 » 27 mar 2018, 19:18

Amendoim schreef:Als ik het goed lees... heeft de nieuwe eigenaar van het HUIS de brommer gevonden in de schuur. Die is dan echter niet de eigenaar van de bromfiets. En hij mag 'm dan ook niet verkopen.

Onder de wet zou het zo kunnen worden uitgelegd dan dat de bromfiets wederrechtelijk van "eigenaar" is veranderd. Effectief zou de nieuwe eigenaar van het huis dan de "dief" zijn en jij de "heler".

Sloop je het apparaat dus voor de onderdelen zonder officieel eigendomsbewijs zou je daarvoor kunnen worden aangepakt en beboet.

Even heeeeel voorzichtig mee zijn dus....


Heb vandaag tel gehad van het buro voor rechtshulp had hun mailtje gestuurd
hun gaven kort samengevat onderstaande tekst
Hoi het klopt precies wat je zei
Ook al zou ik hem op mijn naam zetten dus legaal
Moet ik nog kunnen aantonen dat ik hem van de rechtmatige eigenaar heb gekocht
Is mij bekend dat hij door iemand is verkocht die niet de eigenaar is maar wel de papieren in het bezit had is ook diegene strafbaar
De enige optie die mij nu rest
Is zwart op wit krijgen dat degene waarvan hij daadwekelijk is afstand heeft gedaan van de brommer en tegen de verkopende partij heeft gezegd verkoop hem maar
Alles moet dus zwart op wit op papier staan
Om voor mij alle gedoe te voorkomen zeg maar
zelfs al zou ik hem dus op mijn naam hebben kan de rechtmatige eigenaar nog zeggen wil hem terug
Voor mij is alles duidelijk en zie af van de aankoop
Zal zo gauw de eigenaar van de woning aan mijn deur komt hem het uitleggen en de brommer en kenteken bewijs terug geven
Ik heb geen haast met het kopen van een snorbrommer
Dit is een goede les
Bedankt
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#15 » 27 mar 2018, 22:20

Als de nieuwe eigenaar van het huis het ding in de schuur heeft gevonden kun je juridisch wel hard maken dat ie nu eigenaar is van dat ding, want de scooter was onderdeel van de roerende zaken binnen de koopovereenkomst van de woning.

De tenaamstelling zal de nieuwe eigenaar toch echt bij de oude bewoner moeten halen. De scooter staat nu nog bij de oude bewoner op zijn naam, dus als iemand er een bekeuring of ongeval mee maakt dan komen ze bij hem aankloppen, tenzij hij het ding als gestolen opgeeft.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#16 » 28 mar 2018, 13:45

Alhoewel heel jammer denk ik dat je hiermee de juiste beslissing hebt genomen.

Soms is de wet zo krom als een hoepel.

Bij de verkoop van een huis horen alle onroerende zaken, geen roerende. De bromfiets blijft dus op naam staan van de oorspronkelijke eigenaar en hoort niet bij het huis.

Een vriend van mij is iets vergelijkbaars overkomen. Die kocht ook jaren geleden een bromfiets met papieren en alles. Alleen was, zo bleek later, de verkoper niet de eigenaar. Die vriend heeft het wrak weer helemaal met liefde gerestaureerd, lopend gemaakt en nieuw kappenwerk. Tot de echte eigenaar kwam opdraven en het voertuig opeiste. De politie is eraan te pas gekomen en hij had geen recht op compensatie van al zijn gemaakte kosten, noch mocht hij de nieuwe door hemzelf aangeschafte en gemonteerde kappen en onderdelen terugnemen. Dat heeft hem toen dus veel problemen opgeleverd en geld gekost.

De "echte" eigenaar heeft vervolgens de zo goed als nieuwe bromfiets voor veel geld verpatst. En toen was er dus helemaal niets meer te halen en te claimen.
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#17 » 28 mar 2018, 18:19

Amendoim schreef:Alhoewel heel jammer denk ik dat je hiermee de juiste beslissing hebt genomen.

Een vriend van mij is iets vergelijkbaars overkomen. Die kocht ook jaren geleden een bromfiets met papieren en alles. Alleen was, zo bleek later, de verkoper niet de eigenaar. Die vriend heeft het wrak weer helemaal met liefde gerestaureerd, lopend gemaakt en nieuw kappenwerk. Tot de echte eigenaar kwam opdraven en het voertuig opeiste. De politie is eraan te pas gekomen en hij had geen recht op compensatie van al zijn gemaakte kosten, noch mocht hij de nieuwe door hemzelf aangeschafte en gemonteerde kappen en onderdelen terugnemen. Dat heeft hem toen dus veel problemen opgeleverd en geld gekost.


Daar klopt iets niet helemaal. Als iemand een brommer koopt te goeder trouw met papieren en alles er op en er aan, dan kun je (civielrechtelijk) afdwingen dat die persoon ook eigenaar is en dat de kentekenhouder de brommer niet terug kan eisen. De tenaamstelling moet dan worden overgeschreven tenzij kan worden aangetoond dat de brommer is gestolen.

Er staat niet voor niets duidelijk op een kentekenbewijs: "De tenaamgestelde kan aan de hand van dit kentekenbewijs NIET worden aangemerkt als eigenaar."

Dat is alleen het geval bij een registergoed zoals een huis of een schip.
0 x

Gebruikersavatar
Area51
Berichten: 162

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#18 » 28 mar 2018, 19:37

Zoals ik het hele verhaal heb gelezen lijkt het mij verstandiger om een leuk 2e hands scootertje te kopen waar niet zo'n lastig verhaal achter zit. Stel hij staat op je naam en je steekt er wat geld in om hem naar je zin te krijgen zou het zuur zijn dat de vorige tenaamgestelde hem terug gaat eisen. Een leuk scootertje kan je op marktplaats al voor weinig kopen. Als je zelf een klein beetje handig bent en niet schroomt om wat te sleutelen is heel veel mogelijk. Succes :thumbsup: gr Area51
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#19 » 29 mar 2018, 10:02

Area51 schreef:Zoals ik het hele verhaal heb gelezen lijkt het mij verstandiger om een leuk 2e hands scootertje te kopen waar niet zo'n lastig verhaal achter zit. Stel hij staat op je naam en je steekt er wat geld in om hem naar je zin te krijgen zou het zuur zijn dat de vorige tenaamgestelde hem terug gaat eisen. Een leuk scootertje kan je op marktplaats al voor weinig kopen. Als je zelf een klein beetje handig bent en niet schroomt om wat te sleutelen is heel veel mogelijk. Succes :thumbsup: gr Area51
Afbeelding


Hoi het moet een brommertje zijn de schuur is al vol dan gaat dus een fiets eruit en komt er een snorfiets in
snap je het
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Geen tenaamstellinsbewijs van de eigenaar

Bericht#20 » 29 mar 2018, 10:09

he martin
ga eens naar bathoorn die heeft er nog wel wat staan voor niet al te veel geld en weet je zeker dat de service goed zit.
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer