hoogte WA verzekering

Gebruikersavatar
george
Berichten: 115

hoogte WA verzekering

Bericht#1 » 07 mei 2019, 15:51

Hallo beste mensen,

Klopt het dat de nieuwwaarde ,en het gewicht van een scooter de hoogte van een WA verzekering
bepaald ?.
Mijn wa verzekering(alleen schade aan andere ) ging na aankoop andere duurdere zwaardere scooter 35% omhoog ?.
Ik dacht dat dat alleen geldt voor een allrisk verzekering ,of zie ik dit verkeerd ?.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#2 » 07 mei 2019, 16:40

Voor zover ik weet ligt het eraan in welk gebied je woont en wat daar allemaal gebeurt kwa diefstal schade verkeersovertredingen etc etc. Met het nieuwe seizoen van de verzekering is de BTW namelijk ook verhoogd en zo nog een aantal kosten. Dus ja het is een flink poepie duurder geworden.
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#3 » 07 mei 2019, 18:19

Ik betaal iets meer dit jaar. Ik heb 4 schadevrije jaren, trede 10 geeft 70% no claim-korting Sym BROMSCOOTER van 2010 Aanschafwaarde € 1.249,00.
Ik betaal € 40,54 per jaar betalen inclusief assurantiebelasting
Dus ik weet niet waarom de premie zoveel verschilt. Ik zit nu bij Unive. Wanneer ik op internet kijk voor goedkopere verzekering dan kan het voor een paar centen verschil bij de Hema terecht. Ik zou eens kijken of je daar terecht kan. Succes :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
george
Berichten: 115

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#4 » 07 mei 2019, 19:52

Bedankt voor de reactie,s

Is het zo dat een WA ! verzekering voor een Vespa bouwjaar 2013 (meer gewicht , 3000 euro nieuwprijs )
veel hoger is dan van een Santini san remo 2013 (999 euro nieuwprijs) ?.
Dit is wat de Hema waar ik verzekerd ben beweert !?.
Alleen mijn schade aan anderen wordt vergoed dus wat hebben nieuwprijs gewicht etc er mee te maken ?.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#5 » 07 mei 2019, 19:57

De combi Vespa en Amsterdam betekent meestal mensen die niet zo netjes rijden. En dus meer schade veroorzaken als andere. Daar is het volgens mij ook lichtelijk op gebasseerd.
0 x

Gebruikersavatar
george
Berichten: 115

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#6 » 07 mei 2019, 20:18

Dat is niet wat de hema zegt ,nieuwprijs gewicht merk type ,bepaalt de WA premie.
Ik heb ze gevraagd om deze voorwaarden/regels aan me te mailen .
0 x

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#7 » 07 mei 2019, 20:33

Is ENRA verzekering niet ÉÉN van de goedkoopste?
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#8 » 07 mei 2019, 20:40

Zijn jullie nog goedkoop gesteld!
In Belgie betaald elke bromscooter, los van aanschafprijs, waarde of woonplaats 180€ per jaar. Dit houd dan geen diefstal of eigen ongeval in.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Loyd
Berichten: 99

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#9 » 07 mei 2019, 21:06

bertocello schreef:Zijn jullie nog goedkoop gesteld!
In Belgie betaald elke bromscooter, los van aanschafprijs, waarde of woonplaats 180€ per jaar. Dit houd dan geen diefstal of eigen ongeval in.



Een hoop geld; ik €84 per jaar voor WA+ inclusief diefstal.
0 x
Sym Fiddle 3 2019 bromscooter

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: hoogte WA verzekering

Bericht#10 » 08 mei 2019, 08:22

Now 45€ (annually) for my 650cc and 36€ for my 110cc (all without claims in the past).
Everything gets more expensive. 10% rise this year. Insurance "apologizes".
In the US many billions of fines are threatened. There are made reserves, so prices increased.
But the customers did not benefit from this punishable business, the VIP managers themselves put it in their pockets.
And when the provisions can be reversed, the managers stuff their pockets full again.
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer