Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#1 » 27 feb 2021, 20:55

Ik wil ergens een tweedehandse scooter kopen.. Maar om er mee naar huis te rijden heb ik een verzekering nodig.

Bestaat er iets als een verzekering die 1 enkele dag mee gaat of ongeveer 1 week of zo.
Vind het persoonlijk wat slap dat je de ene dag er voor aanmeld, en dezelfde dag of een dag erna er weer voor moet afmelden (als dat al gaat)

Heb de verzekering alleen nodig om een enkele keer naar huis te rijden.
Hoe doen jullie dit als er ter plaatse niet niet mogelijk is om een verzekering af te sluiten?
0 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#2 » 28 feb 2021, 16:03

Het is sowieso verplicht een WA verzekering te hebben als je de brommer op je naam zet. Je zou er voor kunnen kiezen de brommer op je naam te zetten en onmiddellijk te schorsen, zo bespaar je de verzekering. Je kunt de brommer dan in een busje of op een aanhanger vervoeren.

Maar waarom zou je zoiets doen ? Ik betaal 25 euro per jaar voor een WA verzekering (ik heb wel de volle korting) en volgens mij is schorsen en weer aanmelden ook ongeveer dat tarief.
Als ik even als verzekeraar denk, zou ik geen eendaagse of weekverzekering uitgeven. Althans niet voor een paar euro. Je zou dan ook gewoon enkele tientallen euro's kwijt zijn. Polis- en administratiekosten zijn redelijk hoog en als je dan ook nog eens een keer schade veroorzaakt, zou een dergelijke verzekering verlieslatend zijn. En dat is juist wat een verzekeringsmaatschappij niet wil. Zij zijn er om premie te innen en niet om uit te keren (althans liever niet).

Lees op diverse fora maar eens de verhalen over scooterhuur in buitenland. Het gaat altijd goed totdat er schade is veroorzaakt, dan wordt het een ander verhaal. En als je iets zeker wilt weten: vraag het je assurantie adviseur.

Succes,

Ko
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#3 » 28 feb 2021, 16:17

KoKiem schreef:Het is sowieso verplicht een WA verzekering te hebben als je de brommer op je naam zet......

Ko


Dat klopt niet; Als je de brommer schorst, dan hoef je géén verzekering te hebben.
Alleen mag je er dan de straat niet mee op, dus die oplossing schiet het doel van OP voorbij...

Ik zou een aanhangertje huren, en als dat geen optie is, een kennis/vriend/buurman lief aankijken en vragen of die helpt met transport.
0 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#4 » 28 feb 2021, 20:01

Het is sowieso verplicht een WA verzekering te hebben als je de brommer op je naam zet. Je zou er voor kunnen kiezen de brommer op je naam te zetten en onmiddellijk te schorsen, zo bespaar je de verzekering.

FF doorlezen Jan.
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#5 » 01 mar 2021, 08:57

En hoe zit het dan met de projecten die kenteken voor een dag hebben om even naar de RDW te rijden voor de keuring?
Ik neem aan dat die niet onverzekerd de weg op mogen, maar veel van deze projecten staan geschorst in de schuur.
Als je een verzekeringsagent hebt kun je die de vraag voorleggen. Die zal het antwoord wel weten.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#6 » 01 mar 2021, 13:54

Nou weet ik niet of het helemaal legaal is en wat de mogelijke gevolgen zijn als iets heel grof mis zou gaan (nooit naar gevraagd of meegemaakt), maar wanneer ik een scootje ging ophalen, vroeg ik meestal de vorige eigenaar om de verzekering nog een dag door te laten lopen. Tot nu toe was iedereen daartoe bereid. Bij thuiskomst schorste ik het voertuig dan meteen óf sloot een nieuwe verzekering af.

Zo staat het voertuig in ieder geval in de database van de RDW geregistreerd als "verzekerd"voor die ene dag transport en voldoet dan, als het ware, aan de wettelijke verzekeringsvereiste.

Ja ik weet dat een voertuig verzekerd moet zijn op naam van de eigenaar (je kunt geen verzekering namens iemand anders afsluiten of dat op een andere naam laten doen) maar zover heeft het voor mij in ieder geval goed gewerkt.
0 x

Gebruikersavatar
Kaka
Voormalig STN Lid
Berichten: 20

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#7 » 01 mar 2021, 17:20

Amendoim schreef:Nou weet ik niet of het helemaal legaal is en wat de mogelijke gevolgen zijn als iets heel grof mis zou gaan (nooit naar gevraagd of meegemaakt), maar wanneer ik een scootje ging ophalen, vroeg ik meestal de vorige eigenaar om de verzekering nog een dag door te laten lopen. Tot nu toe was iedereen daartoe bereid. Bij thuiskomst schorste ik het voertuig dan meteen óf sloot een nieuwe verzekering af.

Zo staat het voertuig in ieder geval in de database van de RDW geregistreerd als "verzekerd"voor die ene dag transport en voldoet dan, als het ware, aan de wettelijke verzekeringsvereiste.

Ja ik weet dat een voertuig verzekerd moet zijn op naam van de eigenaar (je kunt geen verzekering namens iemand anders afsluiten of dat op een andere naam laten doen) maar zover heeft het voor mij in ieder geval goed gewerkt.


Nadat een kenteken is overgeschreven op naam van iemand anders heeft de verzekeraar 16 dagen na risico. Zoals je aangeeft is er dan wel dekking. Degene aan wie je schade toebrengt zal schadeloos gesteld worden, de verzekeraar moet betalen maar zal dan de schade op je verhalen. Je neemt op deze manier dus een groot risico. Bij blikschade is het te overzien maar bij letselschade kan het aardig oplopen. Regel dus dekking via je tussenpersoon of rechtstreeks met verzekeraar.

@Klapband: wat is je gedachte hierachter? Koop je scooters voor de handel?
1 x
Nu: Peugeot Django Heritage 50
Voorheen: Vespa Pk50XL automatica
:sct1:

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#8 » 01 mar 2021, 19:23

KoKiem schreef:Het is sowieso verplicht een WA verzekering te hebben als je de brommer op je naam zet. Je zou er voor kunnen kiezen de brommer op je naam te zetten en onmiddellijk te schorsen, zo bespaar je de verzekering. Je kunt de brommer dan in een busje of op een aanhanger vervoeren.

Maar waarom zou je zoiets doen ? Ik betaal 25 euro per jaar voor een WA verzekering (ik heb wel de volle korting) en volgens mij is schorsen en weer aanmelden ook ongeveer dat tarief.
Als ik even als verzekeraar denk, zou ik geen eendaagse of weekverzekering uitgeven. Althans niet voor een paar euro. Je zou dan ook gewoon enkele tientallen euro's kwijt zijn. Polis- en administratiekosten zijn redelijk hoog en als je dan ook nog eens een keer schade veroorzaakt, zou een dergelijke verzekering verlieslatend zijn. En dat is juist wat een verzekeringsmaatschappij niet wil. Zij zijn er om premie te innen en niet om uit te keren (althans liever niet).

Lees op diverse fora maar eens de verhalen over scooterhuur in buitenland. Het gaat altijd goed totdat er schade is veroorzaakt, dan wordt het een ander verhaal. En als je iets zeker wilt weten: vraag het je assurantie adviseur.

Succes,

Ko



Op een mobiele telefoon is het nogal een rompeslomp om een verzekering af te sluiten,als ik gebruik maak van een sim prepaid card.(heb zelf geen abbo op me telefoon zitten) (gebruik zelf amper de mobiel aangezien ik amper iemand ken die ik zou willen bereiken.. Voor normale zaken heb ik ook een gewone normale telefoon thuis. Je kan met die mobiel dan alleen op inet totdat je prepaid tegoed op is en de verbinding dus uitvalt.. Iets wat je niet wilt hebben als je iets te lang bezig bent om de verzekering te regelen.

Enigste wat wel lukt is genoeg geld op de simkaart doen en de verzekering bij een zo simpel mogelijke verzekerings sites af te sluiten.. En thuis dan de juiste verzekering zoeken... Zou ook me huidige verzekerings maatschappij kunnen bellen, maar dat is ook een hoop gekut. Moet je steeds heen en weer communiceren en dan ben je zo ook 1 uur weer verder aan de telefoon als het verzekeren dan eens gelukt is met heel veel hoofd pijn.

Heb verder geen rijbewijs B en als ik dat wel zou hebben, zou ik dan nog wel scooter rijden?

Auto, busje huren ect gaat het niet worden, ook geen familie, buurman, collega ect.. Die gaan echt niet voor niets rijden..
Ik moet de scooter eerst op de locatie bekeken als ik hem wel mee wil nemen.. Denk dat die bovenstaande mensen niet voor niets gaan rijden, zeker als het ophalen van de scooter nog niet zeker is.. Ben helaas op me zelf aangewezen.

De scooter is overigens voor mij zelf, en niet voor de handel.. Ik heb een oude peugeot vivacity die ik hier voor weg ga doen.

Uiteraard maak je hier wel een punt:

Als ik even als verzekeraar denk, zou ik geen eendaagse of weekverzekering uitgeven. Althans niet voor een paar euro. Je zou dan ook gewoon enkele tientallen euro's kwijt zijn. Polis- en administratiekosten zijn redelijk hoog en als je dan ook nog eens een keer schade veroorzaakt, zou een dergelijke verzekering verlieslatend zijn. En dat is juist wat een verzekeringsmaatschappij niet wil.

Maar goed zoiets is toch wel mogelijk met een hema verzekering (niet dat dit nou de aller beste verzekering is maar goed)


Scooter komt bij een bedrijf (handelaar) vandaan.. Dus neem aan dat er dan ook geen verzekering op zit. Die hebben het kenteken op het bedrijfs account staan (ze kunnen overigens wel zelf kentekens overschrijving / op naam zetten.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#9 » 01 mar 2021, 20:32

Nou begrijp ik na dit verhaal nog niet waarom je een verzekering voor een dag wil.
Het klinkt mij alsof je van plan bent gewoon met de scooter te gaan rijden als hij thuis, en dan heb je toch echt een "volledige" verzekering nodig om legaal de weg op te mogen.
Als dit inderdaad het geval is, kun je de verzekering melden dat je van plan bent een scooter te kopen, maar nog geen meldcode hebt. Dan hoef je die maar door te geven op het moment dat je de scooter koopt, en je bent verzekerd vanaf het moment dat je bij de handelaar weg rijd naar huis.
Ik hoef mijn tussenpersoon maar te bellen en het is geregeld ook al is het zondag avond. Nog nooit een probleem gehad met de ingangsdatum van een verzekering.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Verzekering voor 1 dag / 1 week voor transport

Bericht#10 » 01 mar 2021, 21:11

Misschien omdat je anders niet op de openbare weg mag rijden.
Natuurlijk wil ik er dan ermee naar huis rijden als de tijdelijke verzekering dan klopt. Zou dat stuk niet zo heel graag naar huis willen lopen uiteraard.


Als dit inderdaad het geval is, kun je de verzekering melden dat je van plan bent een scooter te kopen, maar nog geen meldcode hebt. Dan hoef je die maar door te geven op het moment dat je de scooter koopt, en je bent verzekerd vanaf het moment dat je bij de handelaar weg rijd naar huis.

Dat is een goede tip, daar was ik nog niet achter.. Dan zou ik hem eventueel ook gewoon via unive kunnen verzekeren waar ik nou ook al zit. Alleen het jammere is dat je niet kan zien bij welke verzekeraar je dan het goedkoopste kan verzekeren, want de ene is ook de andere niet. Hoef toch alleen maar een WA verzekering en verder niets.

Maar de meldcode zal denk ik wel op het kentekenbewijs staan neem ik aan.


Weet alleen niet wie mijn tussen persoon is.. Doe het normaal via het internet en de email.

Weet niet of je altijd een vaste tussen persoon hebt, of dat je altijd gewoon random iemand word toegewezen.
Kan wel eens kijken wie mij eerder geholpen heeft.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer