Belangenvereniging voor brommers e.a

Gebruikersavatar
pietdegruyter
Berichten: 90

Belangenvereniging voor brommers e.a

Bericht#1 » 06 nov 2013, 07:56

Nou ik plaats hier maar een nieuw onderwerp, een andere vakje zien ik niet
Ik ben al 25 jaar lang lid van de ANWB, maar ik heb nu al 3 jaar geen auto meer, en nu dus wel voor mijn brommer Wegenwacht
Ook mijn verzekering bij de ANWB
Maar tot mijn verbazing krijg je dan van de ANWB reclame mails voor de ..........MOTOR
Ze hebben het gewoon weg niet voor brommers !!!!!
Heb daar over gemaild nmet de ANWB en dan beamen ze dat, en maar het enigste wat dan gebeurt is dat de reclame mail stopt
Dan is er waarschijnlijk een grote belangenvereniging voor Motoren en niet voor Brommers
Of is er wel een belangenvereniging voor scooters, en weet ik daar niet van
Ik denk dat er meer brommers zijn dan als Motoren
Zou hier graag verhelderende antwoorden op krijgen of in ieder geval er een discussie over willen binnen de leden

Gr Jaap
0 x

Stephan

Re: Belangenvereniging voor brommers e.a

Bericht#2 » 06 nov 2013, 08:27

Hoi Jaap,

Dat klopt inderdaad. Scooters blijken toch nog steeds een ondergeschoven kindje bij de ANWB.
Er is sinds kort een belangenvereniging voor scooters, en dat is www.scooterbelang.nl en verder heb je nog www.ansv.nl

Grts

Stephan
0 x

TK E

Re: Belangenvereniging voor brommers e.a

Bericht#3 » 06 nov 2013, 11:16

Ik denk ook dat het te maken heeft met de kosten... Een motor kost nou eenmaal veel meer dan een scooter... Ook de onderdelen voor een zullen veel duurder zijn dan onderdelen voor een scooter. Hier kan de ANWB dus ook veel meer vragen bij de verzekeraars of derden.....
Denk ik?
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Belangenvereniging voor brommers e.a

Bericht#4 » 06 nov 2013, 12:05

De ANWB is zichzelf denk ik ook deels opnieuw aan het uitvinden. Producten worden afgestoten (volgens mij houdt het tijdschrift over niet al te lange tijd ook op) en worden nieuwe producten toegevoegd (denk maar aan de reclame dat je nu ook kan bellen bij twijfel of een vreemd geurtje e.d.)

Ik heb mijn anwb lidmaatschat nog altijd ook voor de auto met europa dekking al heb ik nu niet eens een auto en ga ik alleen met het vliegtuig op vakantie ook de eerst volgende keer. Desondanks rij ik een enkele keer met de auto en stel je voor er gebeurt wat.....dan is het toch mooi om te hebben. In het verleden altijd goed geholpen dus ik ga niet zomaar weg. Ik zou wel graag zien dat de scooter pechhulp van ze ook voor duitsland en de benelux zou gelden, dan zou ik toch net even wat lekkerder rijden naar bijvoorbeeld een tour van onze belgische scootervrienden of een stedentripje Antwerpen doen.

Van de mails kun je je makkelijk afmelden meestal onderin de betreffende mails zelf.

Sowieso is er weinig nieuws op scooter gebied. Kijk maar eens op www.scooternews.nl en je ziet hoe weinig updates er eigenlijk echt zijn (en dan kunnen ze daar nog aanvullen tussen zowel brommers/ snor en motorscooters) op scootergebied. Modellen gaan vele jaren mee, worden dan iets opgefrist maar meestal niet drastisch of krijgen een nieuwe kleur voor het nieuwe jaar. Verder gebeurt er erg weinig op uiterlijk/technisch gebied. Het is meer allemaal evolutie en geen revolutie.

Ik lees ook met veel plezier de scooterXpress maar om nu te zeggen dat er veel in staat dat echt nieuwswaardig is, niet echt. Er is wel veel aandacht voor elektrische modellen in het tijdschrift en al ben ik een fan van elektrisch rijden met de auto vind ik het op scootergebied voorlopig verre van interessant.

Ik denk dan ook dat het voor welke organisatie dan ook, dus ook de ANWB, lastig is om echt nieuwswaardige emails te sturen over het scooteren.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Belangenvereniging voor brommers e.a

Bericht#5 » 06 nov 2013, 12:30

De elektrische scooter is nog steeds in een begin fase waarbij men het publiek wilt pijlen om te kijken of er genoeg interesse is. Immers..... de actie radius van zo'n scooter komt men niet echt ver mee en dus zeker ziet geschikt voor de grotere afstanden. Het is meer doelgericht op stads verkeer.

Ben er wel van overtuigt dat het elektrisch rijden steeds meer de toekomst gaat worden.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Belangenvereniging voor brommers e.a

Bericht#6 » 06 nov 2013, 12:50

Ik moet zeggen ik kijk erg uit naar de ontwikkelingen zowel in auto als in motorland.....en eigenlijk ook naar de hele omslag in de energievoorziening in NL. Al denk ik dat voorlopig elektrisch motorrijden/scooteren nog niet echt zal doorbreken door het gebrek aan accuruimte, kijk ook maar naar die BMW motorscooter die eraan gaat komen. Actieradius is erg matig nog. Maar goed ook de accu technologie gaat steeds verder!

Gisteren toevallig op de radio gehoord van testen met nieuwe zonnepanelen waarin 2 lagen fotosynthetische cellen boven elkaar zitten waardoor de efficientie bijna verdubbeld. Of laatst een stuk in de krant over hoe 1 stilstaande auto op waterstof een hele wijk van 100 huizen kan voorzien van electriciteit.

Ik kijk in ieder geval erg uit naar de komende 10-30 jaar welke veranderingen we allemaal gaan meemaken! 8-)
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer