Ongeval met mijn grand dink

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Ongeval met mijn grand dink

Bericht#1 » 02 dec 2014, 20:16

Het is dinsdag morgen,en ik rij richting Sneek met mijn dochter achterop.
Omdat onze dochter stage loopt vlak bij mijn werk,rijd ze altijd mee met mij.
Vanmorgen liep het even anders dan was gepland,ik reed over het fietspad richting een drukke overweg.
Ik moest stoppen voor de auto's die er aan kwamen,1tje stopte en wenkte me van steek maar over,de rest stopten ook dus kon ik rustig oversteken.
1 maal de overkant te hebben bereikt vervolgende ik de rit die slechts een paar 100 mtr was.
Ik hield rechts aan en reed ongeveer nog geen 10 km per uur,omdat ik bijna op plaats van bestemming was.
Voor mij uit zag ik een vrouw op een fiets die steeds maar om keek en naar links ging,mijn kant uit dus.
Voor ik het wist schreeuwde mijn dochter pap kijk uit,een aanrijding was het gevolg,ik probeerde nog uit te wijken naar links omdat zij al links van me zat.
De hele rechter voorkant spiegels knipperlichten kappen alles is kapot,beide spiegels eraf flink wat schade er aan,de vrouw liep tijdens de klap wat spierpijn op,mijn dochter blauwe plekken en ik alleen maar hoofdpijn en een ziek gevoel.
Altijd zo zuinig geweest op mijn dink,later hoorde ik van haar man die toevallig bij de politie zit dat en die op mijn werk langs is geweest dat ze naar het prijzenbord van tango zat te zien,vandaar dat ze steeds omkeek.
Een fietser die omkijkt terwijl er een tegenligger aankomt die zo voorzichtig is in het verkeer.
De politie heeft verklaard tegen mij dat ze er niets aan kunnen doen,tegen dit voorval omdat beide partijen niet goed hebben uit gekeken.
Gelukkig heb ik een aantal getuigen die het hebben gezien en hebben ook tegen de politie gezegd dat ik niet eens hard reed.
Uit informatie heb ik gehoord dat fietsers altijd in het gelijk worden gesteld bij een ongeluk die word veroorzaakt door een auto of scooter.
Het doet pijn nog steeds niet lichaamlijke maar geestelijk,ik ben altijd zo zuinig geweest om mijn scooter,ik ben er kapot van het heeft me overal heen gebracht.
Het is nu aan de verzekering wat die gaat doen,maar heb weinig hoop erin.
Mocht het zo zijn dat de tegenpartij niet overstag wil gaan door de kosten van de scooter te betalen,dan zal ik zelf voor de kosten moeten opdraaien.
Mochten de kosten toch te hoog zijn,dan overweeg ik misschien toch een andere dink te kopen.
Heeft iemand ervaring hiermee dan hoor ik het graag van jullie.
Mvg. Anton
0 x
Afbeelding Afbeelding

Stephan

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#2 » 02 dec 2014, 20:33

Wat een verhaal Anton!!! Allereerst natuurlijk het lichamelijke verhaal. Kijk uit met misselijkheid na zo'n val, je kunt een hersenschudding hebben.

Verzekeringtechnisch, denk ik dat je er inderdaad slecht afkomt, mits de dame in kwestie wellicht schuld door on-oplettendheid bekend, maar zelfs dan weet ik niet of het goed komt.

Heel veel sterkte kerel, ik vind het echt heel erg rot voor je... En hoop dat er een oplossing komt!

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#3 » 02 dec 2014, 20:38

Nou dat zijn fijne berichten.
Dit zijn van die berichten waar je niet echt blij van wordt.
Veel sterkte met de regelarij, en beterschap.
Let wel op dat je een schadeformulier hebt ingevuld.
Mocht je een rechtsbijstandsverzekering voor verkeer hebben licht deze dan ik.
Zeker als je alleen WA verzekerd bent, want daar zit bij de meeste geen schadeverhaal op.

Sterkte.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Flevolander58

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#4 » 02 dec 2014, 20:41

hoi Anton vervelend man zou het er toch niet zomaar bij laten zitten weet niet of je rechtbijstand hebt
ik hoop iedergeval dat het allemaal weer goed komt met je GD we gaan het volgen
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#5 » 02 dec 2014, 20:46

Wat vervelend Anton.

Ben je zo zuinig op je speeltje en dan gebeurd er zoiets....balen!!!!!!
Maar gelukkig heeft niemand lichamelijk letsel opgelopen, die schrik vervaagd wel en de materialistische zaken worden uiteindelijk ook wel opgelost....toch?

Heel veel sterkte en succes met de schade afwikkeling.

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#6 » 02 dec 2014, 20:48

Dit is tja ... geen woorden voor.

Gelukkig geen ernstige schade.

Maar wat een gedoe....

Ik zou een 2ehandse sloop gd opkopen en daar de kappen van omwisselen. Misschien en met een beetje geluk ben je voor 100 tot 150 euro klaar.

Beterschap aan allen

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#7 » 02 dec 2014, 21:02

De snelheid die ik reed was nog geen 10 km per uur,maar de grand dink weegt al 120 kg,dochter achterop en ik ja dat weegt er wel in.
Mijn dochter heeft blauwe plekken,de vrouw die het heeft veroorzaakt heeft alleen maar spierpijn van de klap en ik heb alleen maar hoofdpijn van al die ellende.
Aangezien de scooter een tellerstand heeft van 430000 km wil ik even zien,wat de kosten zijn en anders ga ik kijken voor wat anders.
Maar eerst de verzekering afwachten.
0 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#8 » 02 dec 2014, 21:11

moi anton
mooi kl..ten dus
ik heb zoals ik vertelde ik in zwartsluis een ongeluk gehad en ook de tegenpartij was schuldig en na lang getouwtrek ben ik er slechts 700 euro minder van geworden let welmet een full options grand dink met slechts 3700 km en nog geen jaar oud...
maar goed zie eerst maar even en zoals stephan ook schrijft hoofdpijn en ziek gevoel duid toch echt op een hersenschudding !!!
en dat is een onderschat fenomeen doe alsjeblieft voor zichtig daarmee
roelf

p.s ik bel je komend weekend even
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

TK E

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#9 » 02 dec 2014, 21:21

Goh....dit zijn mindere berichten.......let wel een fietser hoeft niet altijd in het gelijk worden gesteld......
Zoals ik jou verhaal lees is de fietser onvoorzichtig geweest......wel is het zo dat de fietser een beschermstatus heeft dat bij normaal gebruik.....
Mocht je tijd over hebben en je minimaal 2 getuigen te hebben (onafhankelijk) dan ging ik toch verder om het uit te zoeken......
En waarom........een collega heeft ook zoiets een keer gehad met een fietser en eerste instantie krijgt de fietser gelijk maar dankzij meerdere getuigen besloot de rechter toch om de chauffeur in het gelijk te stellen.........wel is het zo dat je hier geduld voor moet hebben....... En meestal is zo,n zaak over 1,5 jaar aan de orde......maar goed voor nu wens ik jullie beide beterschap..........
Hopen dat het snel opgelost kan worden.......
TK E
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Ongeval met mijn grand dink

Bericht#10 » 02 dec 2014, 21:28

Anton

Ik weet niet in hoeverre je dochter als getuige mag optreden ?

Misschien kun je er wat mee

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer