Een kleine tegenvaller.

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Een kleine tegenvaller.

Bericht#1 » 17 dec 2014, 20:28

Zoals ik had beloofd,zou ik verslag uitbrengen van de GDS.
Zondag middag heb ik een proefritje gemaakt op mijn nieuwe trots.
Toen ik richting Sneek reed met een volle tegenwind in de koplamp,merkte ik dat de snelheid van de scooter terug viel van 60km naar bijna stilstaand.
Ik wist van mijn oude scooter dat de luchtsslang die onder zat naar boven moest zetten.
Dus heb ik,dat met de nieuwe ook gedaan,maar zonder succes,ik tegen de avond even contact gehad met de verkoper en met wat uitleg heb ik de volgende dag opnieuw geprobeerd.
De snelle uitlaat die eronder zat is door de verkoper op mijn verzoek eronderweg gehaald en in de plaats daarvan de orginele uitlaat geplaatst.
Ik heb de snelle uitlaat geplaatst en moet zeggen dat de snelheid maar 50km was,meteen terug gereden naar huis heb ik de imitatie uitlaat van mijn oude scooter erop gezet en vast gemaakt met de hoop dat hij het wel zou doen.
De scooter trekt nu wel door,maar wat ik merk is dat het net voelt of de remmen de snelheid afnemen.
Als ik met de gashendel speel,dan houd de scooter in maar daarna gaat het weer.
Het gevoel is net of de remmen aanlopen,maar dat is niet zo,waarschijnlijk is het een carbarateur kwestie.
Door een aantal tips van de leden van deze club ben ik nou opzoek naar een oplossing zodat de scooter in 1x kan doortrekken naar 60km op,de teller net als de oude scooter.
Nu als de scooter op temperatuur is houd hij in als ik optrek.
Wie kan me voor het weekend blij maken met de gouden tip.
Ik zelf denk dat ik het bij of in de carbarateur moet zoeken.
Oja de stelschroef die het stationair gedeelte regelt reageert niet als ik er aan draai,en ben misschien toch van plan om het hele spul over te zetten.
Roept u maar.
Gr. Anton
0 x
Afbeelding Afbeelding

Stephan

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#2 » 17 dec 2014, 20:35

Hi Anton,

Ik ken verder de geschiedenis niet op technisch vlak van jouw GD, alleen dat hij altijd zeer goed onderhouden is geweest.
Zelf heb ik een LeoVinci 701 uitlaat op mijn GD, met 5,7gram roller, een .88 sproeier en hij loopt in 1 x door van 0 naar ... :lol:

Met de GD heb ik gemerkt dat een paar "combinaties" zorgen dat hij goed loopt, maar ook hierin verschillen de smaken.
Wellicht kan Roelf je helpen, hij heeft meer ervaringen hiermee....
0 x

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#3 » 17 dec 2014, 20:39

Bedankt Stephan,ik moet zeggen de scooter opzich rijd als een speer daar mankeert helemaal niets aan.
Tis alleen het wegrijden bij warme motor,als ik stil sta en speel met het gas is het net of hij te veel of te weing krijgt.
Ik denk dat hij te weing krijgt,maar ik wacht het wel even af op,het forum.
0 x
Afbeelding Afbeelding

Stephan

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#4 » 17 dec 2014, 20:41

Ik heb ditzelfde probleem gehad. Het bleek een vrij simpele afstelling te zijn.
Helaas ben ik geen technicus, dus wil daar ook geen loze uitspraken over doen.
0 x

Eric L

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#5 » 17 dec 2014, 20:41

Ik weet wel van een 2 takt dat je bij verandering van uitlaat ook je sproeier moet aanpassen en overnieuw de carburateur moet afstellen.
Snellere uitlaat vraagt om een grotere sproeier.
0 x

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#6 » 17 dec 2014, 21:15

Bij mijn vorige grand dink,zat er een sito uitlaat onder en die heb ik vervangen voor de originele omdat ik het geluid van de sito niet mooi vond.
Maar tijdens het verwisselen naar imitatie hoefde ik niets te doen kwa afstelling.
0 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#7 » 17 dec 2014, 21:17

moi anton
dat is de sproeier ten opzichte van de uitlaat
deze is nu waarschijnlijk te klein.
en misschien de rollen net te zwaar
het gevoel wat je beschrijft is alsof je op 3/4de gas rijdt of niet
en dan soms is het goed maar ongelofelijk maar waar dat licht net aan de omstandigheden bijvoorbeeld net voor de wind de weg loopt langzaam naar beneden
ps kan eens kijken of ik op een avond bij je kan komen..
roelf

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#8 » 17 dec 2014, 21:34

Hoe je het zegt roelf,ja ik kon er helaas niet opkomen maar inderdaad zo voelt het wel als ik rij.
Ik zal kijken of ik de ene carbarateur kan los halen van de kapotte scooter,en misschien de sproeier kan overzetten of de hele carbarateur ,dan moet het probleem op gelost zijn neem ik aan.
Mocht het niet lukken dan neem ik contact met je op goed????
0 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#9 » 18 dec 2014, 00:21

Ik denk dat het in eerste instantie een combinatie is van vuile carburateur en slecht lucht filter.

Cab en beide sproeiers schoonmaken. Origineel lucht filter plaatsen ivm de hoeveelheid lucht doorlaat.

Check dan ook ff de hoofd sproeier maat. Origineel zou #78 moeten zijn. Als dat zo is, plaats dan een grotere maat bijvoorbeeld #84 om te beginnen.

Gewicht van de rollen 7,5 gram tot 8 gram maximaal.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: Een kleine tegenvaller.

Bericht#10 » 18 dec 2014, 08:33

Tot zover bedankt allemaal,momenteel zit ik thuis met een grieperig en snotterende neus.
Bij betere hand zal ik even kijken,om wat dingen uit te proberen.
Groetjes. Anton
0 x
Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer