Zoals ik had beloofd,zou ik verslag uitbrengen van de GDS.
Zondag middag heb ik een proefritje gemaakt op mijn nieuwe trots.
Toen ik richting Sneek reed met een volle tegenwind in de koplamp,merkte ik dat de snelheid van de scooter terug viel van 60km naar bijna stilstaand.
Ik wist van mijn oude scooter dat de luchtsslang die onder zat naar boven moest zetten.
Dus heb ik,dat met de nieuwe ook gedaan,maar zonder succes,ik tegen de avond even contact gehad met de verkoper en met wat uitleg heb ik de volgende dag opnieuw geprobeerd.
De snelle uitlaat die eronder zat is door de verkoper op mijn verzoek eronderweg gehaald en in de plaats daarvan de orginele uitlaat geplaatst.
Ik heb de snelle uitlaat geplaatst en moet zeggen dat de snelheid maar 50km was,meteen terug gereden naar huis heb ik de imitatie uitlaat van mijn oude scooter erop gezet en vast gemaakt met de hoop dat hij het wel zou doen.
De scooter trekt nu wel door,maar wat ik merk is dat het net voelt of de remmen de snelheid afnemen.
Als ik met de gashendel speel,dan houd de scooter in maar daarna gaat het weer.
Het gevoel is net of de remmen aanlopen,maar dat is niet zo,waarschijnlijk is het een carbarateur kwestie.
Door een aantal tips van de leden van deze club ben ik nou opzoek naar een oplossing zodat de scooter in 1x kan doortrekken naar 60km op,de teller net als de oude scooter.
Nu als de scooter op temperatuur is houd hij in als ik optrek.
Wie kan me voor het weekend blij maken met de gouden tip.
Ik zelf denk dat ik het bij of in de carbarateur moet zoeken.
Oja de stelschroef die het stationair gedeelte regelt reageert niet als ik er aan draai,en ben misschien toch van plan om het hele spul over te zetten.
Roept u maar.
Gr. Anton