aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Flevolander58

aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#1 » 12 okt 2015, 21:30

En hele tijd geleden berichte ik dat peugeot had laten weten via mijn vaste reperateur dat ik geen recht had op garantie omdat ik de scooter niet nieuw had gekocht
Ik heb daarom besloten dit aan te vechten via mijn rechtsbijstands verzekering van Achmea/Centraal beheer omdat in de bepalingen van peugeot helemaal niet gerept wordt over 2e hands scooters maar alleen over fabrieks garantie van 24 maanden
vorige week de gevraagde stukken opgestuurd naar Achmea hieronder een klein stukje van hun antwoord
Beste meneer Van den Dool,

Uw email van 7 oktober is in goede orde ontvangen. Wij hebben de fabrieksgarantie doorgenomen en ook geen voorwaarde kunnen vinden dat de garantie niet meer geldt als de scooter tweedehands wordt gekocht/verkocht.

Ik ga er vanuit dat de scooter wel nog aan de andere voorwaarden voldoet.

U wilt vergoeding van de kosten van herstel voor de benzine meter en garantieverlening tot 03-07-2016.
een jurist van Stichting Achmea rechtsbijstand gaat uw zaak behandelen richting Peugeot Scooters. Gezien de garantievoorwaarden zien we mogelijkheden om vergoeding van de benzine meter en verlening van garantie tot 3 juli 2016 kunnen afdwingen. Helaas kunnen wij u hierin geen garanties geven.


Met vriendelijke groet,

Achmea heeft me ook nog een voorstel gedan om de kosten voor het vervangen van de benzine meter voor hun rekening te nemen
en verdere stappen achter wege te laten maar ik vind gewoon dat ik recht heb op het resterend gedeelte van de garantie en ik vind dat importeurs niet zomaar hun eigen regels mogen bepalen en dat ook zei zich aan de regels moeten houden zoals die voor iedereen in Nederland gelden ik houd jullie op de hoogte over de verdere ontwikkelingen in deze zaak die misschien ook voor andere leden kunnen gelden die problemen hebben met garanties
0 x

Stephan

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#2 » 12 okt 2015, 21:35

Ik vind dat garantie verlenen op een scooter zich niet moet beperken aan het aantal eigenaars.

Als ik een tweedehands DVD speler koop, en ik heb daar een bon bij, kan ik zonder problemen garantie claimen.

Dus een goede zaak dat dit wordt aangekaart.
1 x

René K

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#3 » 12 okt 2015, 23:12

Wouter, Ik meen mij nog te herinneren over een ander technisch probleempje valt ook deze nog onder een garantie
conflict?, of is dat ondertussen allang opgelost.

René
0 x

Flevolander58

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#4 » 13 okt 2015, 06:10

Je bedoelt het langzame optrekken waarschijnlijk dit is iets verbeterd maar moet nog nader onderzocht worden maar wacht hiermee tot bovenstaand geregeld is mocht dit onder de garantie vallen
0 x

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#5 » 13 okt 2015, 06:19

Veel succes Wouter
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#6 » 13 okt 2015, 09:38

Stephan schreef:Als ik een tweedehands DVD speler koop, en ik heb daar een bon bij, kan ik zonder problemen garantie claimen.


Dat kan zelfs zonder bon. Fabrieksgarantie gaat boven de garantie van de retailer. Aan de hand van het serienummer kan de fabrikant namelijk nagaan wanneer het betreffende apparaat is geproduceerd en wanneer die aan hun retailer is verkocht. In dat geval kan men dus ook rechtstreeks contact opnemen met de lokale vestiging van de fabrikant voor garantie. Vaak wordt inderdaad gezegd : zonder bon geen garantie, maar dat staat niet zo in de wet en dat kun je dus toch afdwingen.

Consumentenrecht is anders dan het recht voor bedrijven maar in dit geval gaat het voor beiden op.
0 x

Flevolander58

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#7 » 16 okt 2015, 20:05

Vandaag contact gehad met de Juriste die mijn zaak gaat behandelen ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#8 » 17 okt 2015, 11:22

Flevolander58 schreef:we mogelijkheden om vergoeding van de benzine meter en verlening van garantie tot 3 juli 2016 kunnen afdwingen. Helaas kunnen wij u hierin geen garanties geven.


En toch is dit stukje een beetje grappig : je krijgt van hen geen garantie inzake de garantie :-D
0 x

Gebruikersavatar
Marco50ST
Berichten: 383

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#9 » 17 okt 2015, 12:32

Ik denk dat je dit wint, zeker als ze een jurist aan de broek hebben
0 x
Yamaha Neo's 2t 15.000 km +
Aprilia SR50 factory Ditech 2t 18.000 km +
Sym Symphony ST 50 4t 9051 km
Vespa Sprint S 4t 4000 km +

Gebruikersavatar
eithink
STN Tourbuffel
Berichten: 609

Re: aanvechten Garantie Citystar(2e hands)

Bericht#10 » 17 okt 2015, 13:32

Amendoim schreef:
Flevolander58 schreef:we mogelijkheden om vergoeding van de benzine meter en verlening van garantie tot 3 juli 2016 kunnen afdwingen. Helaas kunnen wij u hierin geen garanties geven.


En toch is dit stukje een beetje grappig : je krijgt van hen geen garantie inzake de garantie :-D

Dus de juriste neemt de garantie niet over? :lol: of is het een hint over de uitspraak haha
0 x
"Het voordeel van scooters, het is altijd starten en lopen, en niet starten toch lopen"
peugeot v-clic 2-2-15 tot 19-6-15 ~7000km
Peugeot vivacity 19-6-15 tot heden (12000km 8-2-2016)
langste afstand op 1 dag 500km(+-) 19-7-2015
Verst bezochte stad= praag

Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer