verzekering algemeen

Gebruikersavatar
verhoeven
Berichten: 529

verzekering algemeen

Bericht#1 » 10 mar 2016, 08:51

Ik wist even niet hoe ik het beste het onderwerp kon omschrijven, maar toen ik ke nieuwe scooter had verzelerd, wel al paar weken terug. Maar goed toen vroegen zij ook of ik enige bestuurder was, en of er mensen op reden jonger dan 25 jaar. Ik vroeg ze hoezo de vraag, ondangs bij mij dat niet het geval was.
Maar het bleej dat je dat er dan bij moet verzekeren. Kortom als je die niet bij verzekert zoals ik nu heb. Houd dat in vanneer je iemand met rijbewijs, jonger dan 25jaar laat rijden niet verzekerd is.
0 x
ik ben een echte kilometer vreter van de weg, met me scooter.

me hoogste dag record is nu 412 kilometers. gehaald op 17 mei 2014

:arrow: rij gemiddeld 20.000 kilometer in een jaar. :geek:

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: verzekering algemeen

Bericht#2 » 10 mar 2016, 09:13

Wanneer jij de enigste bestuurder bent van je scooter is er niks aan de hand, maar als je een vaste 2e bestuurder hebt is het risico voor de verzekering hoger, vandaar de vraagstelling.
Bestuurders onder de 25 jaar zijn voor de verzekering een "verhoogt" risico, dus is de premie hoger. Is de 2e bestuurder jonger dan 25 jaar dien je dat op te geven. Let wel op je verzekeringspremie gaat dan ook omhoog.

Even een tip:
Let er op dat je de scooter verzekert op de basis van de nieuwwaarde en de opgebouwde accessoires. Dit zeker bij all risk. Als je dat niet doet wordt alleen de schade aan je ND uitgekeerd en niet aan de op- of ingebouwde accessoires.
Hierdoor is of wordt je premie uiteraard hoger.
Verzekeringsshoppen is de remedie.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer