Schade, verzekeringen en afhandelingen...

Arold

Re: Schade, verzekeringen en afhandelingen...

Bericht#11 » 15 mar 2013, 18:11

ook ik zal mijn gal even spuwen
oke het is niet van de scooter maar van de auto
vorig jaar in november aangereden op een rotonde in belgie
tegenpartij erkent schuld en ook tegen over de poltie wordt dit verteld
heb het ook zwart op wit staan inc foto's
nu ruim 5 maanden later nog steed geen geld
schadepost is voor mij 1300 euro dus behoorlijk wat
heb rechtsbijstand maar ook die staan met hun rug tegen de muur
wij zijn ten einde raad en weten het ook niet meer
mischien dat onze zuiderburen raad hebben voor mij
zo nu ontopic
heb met de ps een klein ongelukje gehad
werd door een tegenligger van de weg gedrukt
ik kwam boven op een varkensrug tot stilstand maar wist nog overreind te blijven
de tegenligger verdween aan de horizon
schade bleef gelukkig beperkt tot een kapotte zijflender onder de treeplank
het had ook anders kunnen aflopen als die varkensrug er niet lag want dan was ik doorgeschoven tegen een boom
verders een keer onderuit geschoven met een peugot looxer
het was de eerste nachtvorst en in een bocht lagen nate bladeren die dus bevroren waren
had ook toen veel geluk dat ik nog maar net aan het rijden was want mijn enkel lag vast onder de uitlaat
en dat gebeurde dus om 3 uur s,morgens
ben zeker 10 minuten bezig geweest om eronderuit te komen
en toen naar huis gehinkelt
heb toen twee weken met een kapotte enkel thuis gezeten
groet arold
0 x

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: Schade, verzekeringen en afhandelingen...

Bericht#12 » 16 mar 2013, 18:37

:evil: Ik ben vandaag ook aangereden op de scooter. Ik reed op het fietspad (waar ik uiteraard mocht rijden aldaar), een wagen reed links van mij op de rijbaan en wou ineens zonder richtingaanwijzer vlak voor mij een rechts gelegen zijstraat indraaien. Ik kon niet meer stoppen en uit reflex ben ik mee uitgeweken de zijstraat in. Zo heb ik een frontale aanrijding kunnen vermijden, maar onze flanken hebben mekaar onvermijdelijk geraakt. Politie erbij gekomen, omstandigheidsverslag opgemaakt. Politie mag zich blijkbaar niet uitspreken over schuldvraag, al lijkt me dit wel vrij duidelijk dat ik in mijn recht was. Ik reed tenslotte rechtdoor op een fietspad. Maar ik zit nu wel met de brokken. Zijkap is gebarsten en geschaafd. Heb me gelukkig nog wel net recht weten te houden en heb zelf totaal niks.
Ze gaan alle documenten naar me thuis sturen waarmee ik naar de verzekering moet gaan en pas daarna kan ik een expertise laten uitvoeren en herstelling laten uitvoeren.
Zal wel allemaal in orde komen, maar dat sleept toch allemaal zo lang aan he.
0 x

Stephan

Re: Schade, verzekeringen en afhandelingen...

Bericht#13 » 16 mar 2013, 18:47

Dat is balen Danny, maar blij dat jezelf niets hebt opgelopen. Je bent zoals eerder gezegd erg kwetsbaar op een scooter/motor.

Sterkte met de afhandeling!

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Schade, verzekeringen en afhandelingen...

Bericht#14 » 16 mar 2013, 21:11

Gelukkig heb je zelf niks Danny.. de matarieele schade is natuurlijk ook vervelend.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: Schade, verzekeringen en afhandelingen...

Bericht#15 » 17 mar 2013, 07:59

Afbeelding

Het valt eigenlijk reuze goed mee hoor, in evenredigheid met de toch wel hevige klap heeft de scooter eigenlijk niet zo veel. De wagen zag er veel erger uit. Het meeste van wat je ziet is dan zelfs nog gewoon vuil dat er kan afgewassen worden. Maar het is inderdaad die afhandeling dat wat energie vergt. Tegenpartij... verzekering... naar dealer brengen om te repareren... wachten op je geld... enz.
Komt wel goed, de eerste emotie's van gisteren zijn alweer een stuk beter. En ik had ook nog niet gezegd dat ik een getuige heb die alles heeft zien gebeuren en dus in mijn voordeel pleit (voor zover dat zelfs nodig is, want situatie is gewoon overduidelijk als je rechtdoor op een fietspad rijdt natuurlijk).
0 x

Gaaspertje

Re: Schade, verzekeringen en afhandelingen...

Bericht#16 » 17 mar 2013, 09:28

Knap balen Danny maar gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen en nu maar duimen dat de schade afhandeling voorspoedig gaat verlopen.
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Schade, verzekeringen en afhandelingen...

Bericht#17 » 17 mar 2013, 09:45

Danny kerel wat een pech.

Hopelijk is alles snel en netjes afgehandeld en kun je aan het tourseizoen beginnen.
0 x
Verander muren in deuren....

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer