Schade aan windscherm vergoed na aansprakelheidsstelling wegbeheerder

Frank

Schade aan windscherm vergoed na aansprakelheidsstelling wegbeheerder

Bericht#1 » 04 jun 2016, 16:50

Vorige week reed ik vanaf pont Buiten huizen richting station Sloterdijk, alwaar ik in de omgeving werk. Ergens ter hoogte van de Afrikahaven is er een straat van rechts waarvan ik weet dat er veel vrachtverkeer het fietspad kruist. Sterker nog, levensgevaarlijk, vorig jaar nog een jongen op de fiets doodgereden door zo'n hele grote kipper.
Dus oppassen geblazen. En natuurlijk trof ik het weer dat er een veegauto midden op het fietspad stil stond, omdat de chauffeur rechts in de cabine zit, om de stoepranden goed te kunnen zien, besloot ik om linksom te passeren. Dit ging stapvoets. Toen ik weer richting fietspad wilde sturen gleed mijn scooter letterlijk uit mijn handen. Daar lag mijn Neo's van dec 2015.... de eerste krassen waren een feit.
De chauffeur stapte uit en ik hoorde voor wie hij aan het vegen was. Vervolgens op mijn werk de uiteindelijke opdrachtgever achterhaald, in dit geval het Havenbedrijf Amsterdam, en hen een email gestuurd met wat foto's. Zowel van de situatie terplaatse als van wat schade.
Twee kleine krasjes aan de rechterzijde op het zwarte plastic, niet de lak. Maar erger, het windscherm was geknakt en daardoor ontstaat een witte veeg in het perspex.
Binnen een week had ik antwoord en kreeg ik de door mij gevraagde 100 gestort op mijn rekening. Vandaag een nieuw scherm besteld.
Dat is keurig geregeld!!!! Betaling van de schade zonder aansprakelijkheids aanvaarding. Ik vind het prima. Mijn schade is vergoed! De weg was terplaatse erg glad door het opgeveegde zand en met een goed en duidelijk verhaal kom je een eind.
Oke, ik weet wel iets van rechts- en wetskennis en een goede brief of email rammel ik makkelijk in elkaar, maar je bent wel afhankelijk van de ontvanger.

Op het oude scherm heb ik vandaag wat geoefend met het fijnste decoupeerzaagje wat ik kon scoren bij de Gamma, een metaalzaagje en dat gaat erg goed. Plak de boel af met schildertape, dit tegen het krassen. Draai het vervolgens niet om zoals ik deed, want daar zat geen tape en dan krijg je alsnog krassen... Maat het ging mij om de mooie zaagsnede, en dat is gelukt. Teken de gehele lijn goed af. Ik had het scherm op een paar stoelkussen gelegd en was tevreden over het resultaat.
0 x

joopstern

Re: Schade aan windscherm vergoed na aansprakelheidsstelling wegbeheerder

Bericht#2 » 04 jun 2016, 16:54

netjes geregeld ((( :sct1:
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Schade aan windscherm vergoed na aansprakelheidsstelling wegbeheerder

Bericht#3 » 04 jun 2016, 16:58

Dat is netjes geregeld.
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Eric L

Re: Schade aan windscherm vergoed na aansprakelheidsstelling wegbeheerder

Bericht#4 » 04 jun 2016, 16:59

Goed geregeld Frank!
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: Schade aan windscherm vergoed na aansprakelheidsstelling wegbeheerder

Bericht#5 » 04 jun 2016, 20:02

Kijk zo hoort het gewoon nettjes afgehandeld
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer