Aanrijding met mijn Tweet gehad

Eric L

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#11 » 15 jul 2016, 22:11

flakkee st schreef:
Eric L schreef:Denk dat die Total loss is.:(
Het frame zal ook wel een beste opn**ker gehad hebben....

@flakkee ST :
Zie dat zijn helm zijn werk gedaan heeft en hem voor verdere schade heeft behoedt...


Tja Eric,zeg dat wel. Al ben ik nog zo alert en voorzichtig op kruisingen, je hoeft maar 1x niet goed op te letten
en je gaat onderuit! Je moet, ook mét helm, overal voor bewaard worden. Het kan je allemaal gebeuren.
Rijdt die man met de auto veel harder, dan rijdt hij je met helm zo maar doormidden. Of niet dan???

Groetjes Hans.

Ja.
Maar bij deze jongeman was zijn helm waarschijnlijk wel zijn redder in nood.
Een ongeluk zit in een verdomd klein hoekje...
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#12 » 15 jul 2016, 22:15

Ben het met Eric eens, grote kans dat je een hersenschjdding hebt.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

flakkee st

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#13 » 15 jul 2016, 22:21

roadkill schreef:Wauw

@flakkee st, toch best een voordeel zo'n helm, nu kon ie zelf nog zijn verhaal hier doen..........

------------------------------------------------------------------------------
Ja vriend, je hebt mij nooit horen zeggen dat een helm niet beschermd. Het is net als met autogordels. ;)
Ik ken toch mensen die nooit een gordel dragen. Het is het eerste wat ik doe voor ik start=gordel om! :!:
ik ken ook mensen die geen helm dragen. En veel die geen helm willen dragen.(zolang het niet verplicht is) :?
Het risico is echter voor de bestuurder die kiest om zonder helm te rijden. Dat hoort namelijk bij de snorscooter. :D

Want ik heb gehoord van mensen die met autogordel bijna onthoofd werden,en het sleutelbeen doormidden. :shock:
Ik heb ook gehoord van helmdragers die door een enorme valpartij de nek gebroken hebben door de helm! :cry:
Maar ik vind wel, voor tweewielers die op de openbare wegen rijden, tussen het autoverkeer en op snelwegen
dat het dragen van een helm een vanzelfsprekendheid is. De snorscooter echter, behoort tot gemotoriseerde fietsen!
Maar ik geef jullie helemaal gelijk, dat de helm een extra veiligheid is. Zeker weten. ;)

Groetjes Hans. :sct1:
0 x

Arold

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#14 » 15 jul 2016, 22:32

jeetje dat is een beste klap geweest
Is er nog een ambulance bij geweest
Mochten morgen je kachten erger worden breng dan even een bezoek aan de huisartsenpost
Weet niet of je vannacht alleen slaapt want het lijkt mij dat je er wel een hersenschudding aan hebt over gehouden en beste is dan dat er iemand op je let vannacht en een keer wakker maakt
hoe was je verzekerd want volgens mij had je deze scooter nog niet zo lang
in ieders geval beterschap en succes met de afwikkeling van de schade
grt Arold en Wanda
0 x

Tineke

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#15 » 15 jul 2016, 22:39

Hè verdorrie, wat een momentje onoplettendheid al niet teweeg kan brengen. Zonde van je scooter maar belangrijker... ik hoop dat jij er niets aan over houd. Sterkte!
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#16 » 15 jul 2016, 22:48

Zo dan, gelukkig kun je het hier op het forum melden, het had ook heel anders kunnen aflopen. Nu hopen dat er niks blijvend is.....pfff dat was weer schrikken zeg.

Wat betreft de Tweet, die is total. Mijne krijg ik na ongeveer 1 3/4 jaar en toen bijna 20dkm gelopen als inruilwaarde op 300-400 euro door de kilometerstand. Volgens mij heb jij ook aardig doorgereden en de scoot is nu bijna 2 en een half jaar oud.

Gezien de stand van het achterwiel zou ik zeggen....op zoek naar een ander. Tenzij je all-risk hebt natuurlijk wellicht is je verzekering een andere mening toe gedaan (al vrees ik wel het ergste).
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#17 » 16 jul 2016, 01:19

flakkee st schreef:
roadkill schreef:Wauw

@flakkee st, toch best een voordeel zo'n helm, nu kon ie zelf nog zijn verhaal hier doen..........

------------------------------------------------------------------------------
Ja vriend, je hebt mij nooit horen zeggen dat een helm niet beschermd. Het is net als met autogordels. ;)
Ik ken toch mensen die nooit een gordel dragen. Het is het eerste wat ik doe voor ik start=gordel om! :!:
ik ken ook mensen die geen helm dragen. En veel die geen helm willen dragen.(zolang het niet verplicht is) :?
Het risico is echter voor de bestuurder die kiest om zonder helm te rijden. Dat hoort namelijk bij de snorscooter. :D

Want ik heb gehoord van mensen die met autogordel bijna onthoofd werden,en het sleutelbeen doormidden. :shock:
Ik heb ook gehoord van helmdragers die door een enorme valpartij de nek gebroken hebben door de helm! :cry:
Maar ik vind wel, voor tweewielers die op de openbare wegen rijden, tussen het autoverkeer en op snelwegen
dat het dragen van een helm een vanzelfsprekendheid is. De snorscooter echter, behoort tot gemotoriseerde fietsen!
Maar ik geef jullie helemaal gelijk, dat de helm een extra veiligheid is. Zeker weten. ;)

Groetjes Hans. :sct1:


Voor elk argument is wel een tegenargument, iedereen kent de opa die eerder rookte als dat hij vast voedsel at en toch tot z'n 90e gezond was en toen dood uit de stoel viel, mensen verdronken door de gordel, etc, etc. Ik vind gewoon dat je door zonder helm zo hard te rijden een onaanvaardbaar risico neemt. Jjj kunt wellicht prima zo rijden, mooie bril tegen de vliegjes, enzovoorts, maar als de trekker die het gras zo netjes maait langs het fietspad wat olie verliest, of er een konijn/vos/marter/lantaarnpaal oversteekt, hou je er niets aan en ziet je brommer, pardon gemotoriseerde fiets, er net zo uit als degene die een auto over het hoofd heeft gezien en staat er op je grafsteen: Maar hij hoefde geen helm op.

Het is trouwens WEL verplicht om een helm te dragen als je sneller dan 25 km/u wilt rijden (met een typisch Nederlandse marge van 5km/u), net als een gele plaat. Ik hoop dat je een keer tegen de lamp loopt bjj een controle en daarmee je gemotoriseerde fiets (die 100% hetzelfde is als de bromversie) kwijtraakt, want eerder dan dat je een keer een ongeluk krijgt met veel grotere gevolgen dan noodzakelijk ga je toch geen helm dragen. Die plaat voor je kop gaat je echt niet beschermen als je met 50+ wat gebeurt, al is hij nog zo dik. Ik hoop voor je naasten/nabestaanden dat de controle eerder komt dan het ongeluk.
2 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#18 » 16 jul 2016, 01:52

We blijven ook in dit topic netjes verder on-topic en gaan ook hier de discussie niet voeren over welke snelheid met of zonder helm op wel of niet veilig, acceptabel of wenselijk is.

En van die Tweet is vast nog wel iets te maken als je mensen kent die kunnen lassen. Het kappenwerk is te verwaarlozen net zoals andere dingetjes, da's alleen maar cosmetisch. Maar het frame zal goed onderzocht en opnieuw uitgelijnd moeten worden. Misschien is dat recht te trekken en / of te lassen. In dat geval strijk je het geld op van de verzekering en laat je deze weer veilig maken voor minder dan je ontvangt (tenzij je niets krijgt). Veel kan je zelf doen als je handig bent (spaart ook enorm kosten uit, zoals het compleet strippen van de scoot), maar niet het frame. Wellicht is er een lid dat je hiermee kan helpen (metaalwerker, lasser). Helaas ontbreekt mij hiertoe de technische kennis.
0 x

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#19 » 16 jul 2016, 08:45

Beterschap, en doen wat Eric L zegt hoor! Whiplash kan zich soms meer dan tien jaar na een ongeval openbaren en als je nu even naar de huisarts gaat kun je je heel veel ellende voor de toekomst besparen! Mijn oom kreeg na een auto ongeluk pas na 12 jaar last van de gevolgen daarvan i.v.m. verschoven/vergroeide wervels waar toen niets meer aan te doen was.
0 x

Gebruikersavatar
Paganiproductions
Berichten: 150
Contacteer:

Re: Aanrijding met mijn Tweet gehad

Bericht#20 » 16 jul 2016, 16:21

Het kan best dat mijn scooter total loss word verklaard door verzekering en ik heb waarschijnlijk niet het geld om die scooter te laten maken heb ook de technische kennis niet huis en ook geen plaats om die scooter te stallen.
Mijn scooter is alleen nog maar wa verzekerd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer