Royementsverklaring

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Royementsverklaring

Bericht#21 » 17 dec 2016, 06:07

Ik beëindig zelden mijn verzekering, maar laat m parkeren. Dan bouw je geen schadevrije jaren op, maar je kunt er 3 jr langer over doen voor je schadevrije jaren vervallen.

Hierdoor kon ik de verzekering voor de auto die ik in 2013 heb verkocht nog zonder problemen omzetten en de schadevrije jaren gebruiken voor de motor. Normaal vervallen ze na een jaar zonder verzekering.
Laatst gewijzigd door Miglow op 17 dec 2016, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Royementsverklaring

Bericht#22 » 17 dec 2016, 08:16

Miglow schreef:Ik beëindig zelden mijn verzekering, maar lqat m parkeren. Dan bouw je geen schadevrije jaren op, maar je kunt er 3 jr langer over doen voor je schadevrije jaren vervallen.

Hierdoor kon ik de verzekering voor de auto die ik in 2013 heb verkocht nog zonder problemen omzetten en de schadevrije jaren gebruiken voor de motor. Normaal vervallen ze na een jaar zonder verzekering.


Kijk! Dit soort tips kunnen we wat mee !
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Royementsverklaring

Bericht#23 » 17 dec 2016, 10:08

Ik heb trouwens ook afgewogen of het zou lonen om de sv-jaren voor de brommer te gebruiken, maar dat scheelde heel weinig en nu "betaal ik" de verzekering, wegenbelasting en pechhulp uit het financiële voordeel van sv-jaren en veranderen van de brommerverzekering van all-risk naar WA.

Daarbij voor de asfaltbroeders: Ik ben al jaren verzekerd bij Truckstarverzekeringen, waar ik het laatst voor mijn Peugeot 307SW diesel met onbeperkte km's en inzittendenverzekering €11,00 betaalde en nu voor de motor met maximale km's en pechhulp in heel Europa ook zoiets. Maar goed, het is een doelgroepen verzekering, dus ze accepteren niet iedereen.
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Royementsverklaring

Bericht#24 » 18 dec 2016, 10:54

Chr1st2aan schreef:Bij mijn vorige scooterpolis die ik had beëindigd kreeg ik per post een royementsverklaring, helaas ben ik die kwijt.

Nu is mijn vraag: Vragen verzekeringen nu standaard het aantal schadevrije jaren op via Roy-data en hoef ik het niet meer aan te tonen d.m.v. die royementsverklaring?

En wat kan ik doen als ik wél die verklaring moet tonen, aangezien die maar 1 maal verstrekt worden.

Nu gaat het niet om veel schadevrije jaren (1) , maargoed elke euro is er 1.


Je nieuwe verzekeringsmaatschappij kan je schadevrije jaren ook in de centrale database raadplegen.
Dat doen ze ook wanneer je de royementsverklaring aan ze geeft om te controleren of het klopt.
0 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Royementsverklaring

Bericht#25 » 05 jan 2017, 14:45

Miglow schreef:Ik beëindig zelden mijn verzekering, maar laat m parkeren. Dan bouw je geen schadevrije jaren op, maar je kunt er 3 jr langer over doen voor je schadevrije jaren vervallen.

Hierdoor kon ik de verzekering voor de auto die ik in 2013 heb verkocht nog zonder problemen omzetten en de schadevrije jaren gebruiken voor de motor. Normaal vervallen ze na een jaar zonder verzekering.


Even schaamteloos mezelf quoten voor de toevoeging. Ik heb dus de verzekering van de Honda opgeschort en onderstaand screenshot is een deel van de bevestigingsmail.

Afbeelding
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Kaka
Voormalig STN Lid
Berichten: 20

Re: Royementsverklaring

Bericht#26 » 30 mar 2018, 10:54

Ik werk bij een tussenpersoon. Hieronder mijn praktijkervaringen:

Schadevrije jaren voor de bromfiets staan niet in Roydata. Hiervoor geeft verzekeraar nog altijd een papieren verklaring voor af. Deze is 1 jaar geldig en dien je goed te bewaren wanneer je de verzekering opzegt zodat je hem bij de volgende weer kan gebruiken. Als je de verzekering voor 3 jaar kunt opschorten is dat de betere optie om de schadevrije jaren te houden.

Bij een wijziging van bromfiets blijven de schadevrije jaren op de polis staan. Komt er een 2e voertuig bij dan begin je weer met dat voertuig met 0 schadevrije jaren. Schadevrije jaren bouw je per voertuig op. Stel je hebt een schuldschade met voertuig 1 dan val je hiermee terug in schadevrije jaren. Dit heeft geen invloed op de schadevrije jaren van voertuig 2. Eventuele kortingen die worden gegeven staan los van schadevrije jaren. Dit zijn dan extra tredes die worden gegeven door een maatschappij.

Ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb.
3 x
Nu: Peugeot Django Heritage 50
Voorheen: Vespa Pk50XL automatica
:sct1:

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer