Royementsverklaring

Gebruikersavatar
Chr1st2aan
Berichten: 49

Royementsverklaring

Bericht#1 » 15 dec 2016, 21:54

Bij mijn vorige scooterpolis die ik had beëindigd kreeg ik per post een royementsverklaring, helaas ben ik die kwijt.

Nu is mijn vraag: Vragen verzekeringen nu standaard het aantal schadevrije jaren op via Roy-data en hoef ik het niet meer aan te tonen d.m.v. die royementsverklaring?

En wat kan ik doen als ik wél die verklaring moet tonen, aangezien die maar 1 maal verstrekt worden.

Nu gaat het niet om veel schadevrije jaren (1) , maargoed elke euro is er 1.
0 x
:sct1: *vroem vroem*

joopstern

Re: Royementsverklaring

Bericht#2 » 15 dec 2016, 22:08

je kunt jou nieuwe maatschappij altijd laten bellen met jou oude verzekering
0 x

Stephan

Re: Royementsverklaring

Bericht#3 » 15 dec 2016, 22:12

joopstern schreef:je kunt jou nieuwe maatschappij altijd laten bellen met jou oude verzekering


In de "ouwe" goede tijd kon dat.....
Nu gaat het puur om de munten....
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Royementsverklaring

Bericht#4 » 15 dec 2016, 22:14

Mijn verzekering (Inshared) wist mij precies te vertellen hoeveel schadevrije jaren ik heb.
Maakte trouwens geen flikker uit dat ik al 18 jaar schadevrij rijd met scooters en 30 jaar met auto's.
Bij elke nieuwe/andere scooter die je verzekerd begin je op nul.
Behalve (!) als je al een scooter verzekerd hebt.
Dan krijg je zgn. 2de-scooter-korting.
En op mijn 1e scooter heb ik inmiddels 4 schadevrije jaren opgebouwd.
Ik had dus 18 jaren opgegeven, wat op een premie neerkwam van 4,31 euro p/m voor de New Dink.
Zij hebben dat gecorrigeerd en nu betaal ik 5,18 euro.
Als mijn berging (met betonankers) klaar is dan verzeker ik hem wss all-risk.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Stephan

Re: Royementsverklaring

Bericht#5 » 15 dec 2016, 22:30

ANWB heeft mij onlangs gemeld dat de schadevrije jaren PER VOERTUIG worden opgebouwd, maar volgend mij klopt dit niet...

Iemand het antwoord?
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Royementsverklaring

Bericht#6 » 15 dec 2016, 23:17

Waarschijnlijk bedoelen ze per voertuig soort, brommer, motor, auto, vrachtwagen. Dat je de opgebouwde jaren van de auto niet mee kan nemen naar een ander soort voertuig en anders om.

Toen ik mijn New Dink voor het eerst ging verzekeren stapte ik ook op nul in. Nu betaal ik voor de New(all risk) en de Grand dink(wa) samen minder als toen voor New dink (all risk ) alleen. :?
1 x

joopstern

Re: Royementsverklaring

Bericht#7 » 15 dec 2016, 23:31

mijn scooter is verzekerd bij de ANWB als ik een nieuwe scooter koop gaan de schade vrije jaren gewoon mee
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Royementsverklaring

Bericht#8 » 16 dec 2016, 05:12

Chaotisch in verzekeringsland!
Ik beloof dat ik hier achteraan ga.
In mijn vakantie zal ik een onderzoek starten (op deze site) en de vragen en bevindingen van onze leden doorspelen naar instanties die daar antwoord op kunnen geven.
Eens kijken wat er tevoorschijn komt.....
Ik weet nog niet in welk vaatje is het ga gieten, maar daar komen we wel uit.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Royementsverklaring

Bericht#9 » 16 dec 2016, 07:05

de opgebouwde schadevrije jaren gaan met het overzetten van je verzekering (na vrijwaring van de oude scoot) gewoon mee naar de nieuwe scoot. bonusmalistrede blijft gewoon staan en de premie is afhankelijk van de waarde van je nieuwe scoot en wat je naast de wa allemaal nog meer verzekerd. voor het aantal schadevrije jaren hoeven ze enkel en alleen maar in de roydatabank te kijken. dat is een database waar dit wordt opgeslagen en die toegankelijk is voor al die verzekeraars. het papiertje is slechts een tastbare afdruk net als je verzekeringspolis. daadwerkelijk staat het allemaal digitaal opgeslagen dus laat je niet naaien met de premie als je geen papiertje hebt en ze te lui zijn om in de roydata te kijken. :bang!:
koop je echter een nieuwe scooter erbij.....dan begin je voor die scoot onderaan de ladder met opbouwen van schadevrije jaren.

groet herman
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Royementsverklaring

Bericht#10 » 16 dec 2016, 10:03

:sct1: Inderdaad elke scooter die je erbij koopt begin je opnieuw met het opbouwen van schade vrije jaren. Let op! Royementsverklaring is maar één jaar geldig. :badsmile:
Ik krijg wel extra korting op 2e of 3e scooter als ik deze bij Univé verzeker.
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer