WA voor 16 jarigen

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

WA voor 16 jarigen

Bericht#1 » 17 apr 2017, 18:32

Hebben jullie een tip hoe de verzekeringspremie voor twee 16 jarigen een beetje leuk te houden is? Legale truc of maatschappij die jullie aan zouden bevelen? Univé springt er voor hun niet echt gunstig uit.
Mijn tweeling gaat over een paar maanden de weg op :moto2: , ca 6000 km/jr dus ik wil eea wel netjes regelen natuurlijk. Mooie bromscooters voor ze gekocht (Piaggio Liberty iget's). Moet ze nog verzekeren, per 20 mei. Dacht aan WA, of WA+. Casco was me al snel duidelijk, onbetaalbaar voor die leeftijdsgroep :darulez: :nono1: . Echt héél erg duur. Koop ik liever ieder jaar een nieuwe brommer voor ze :rlol:. Spaart dan ook banden en onderhoud uit :offtopic:
Bij de HEMA leek het een paar weken terug nog leuk betaalbaar maar volgens mij zijn de premies weer net verhoogd. Unive zou WA al gauw 55 euro worden, per maand. Keer twee dus. Ik zoek een gunstiger alternatief zonder te jokken tegen de verzekeraar.

Ieder advies is welkom en hoor het graag! <<<
Laatst gewijzigd door Dan op 18 apr 2017, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#2 » 17 apr 2017, 18:41

nou wil niet vervelend doen en weet niet of het helemaal opgaat mijn oudste is met zijn auto rijbewijs bezig en we hebben onlangs een autootje erbij gekocht die hij eventueel ook eens mag gebruiken de auto verkoper had hele verhalen dat dat niet mocht enz.
we zouden zeg maar bij een ongeval door hem veroorzaakt in onze auto alles kwijt raken .
dus even gevraagd bij Univé als jouw kids het zelfde adres als jouw hebben mogen ze ook in die auto rijden niemand kan controleren of zij er alleen in rijden of jullie allemaal was het antwoord.. het word anders als ze hun eigen post adres hebben...
dus ik zou die brommers lekker op jouw naam zetten verzekeren voor 3 tientje s per jaar bij de Univé en eventueel als je in een royale bui bent er een opzittende en rechtsbijstand aan toe voegen mocht er eens iets gebeuren heb je tenminste prima hulp bij de ellende..
en rij er zelf af en toe een rondje op ben je overal voor verzekerd lijkt me
wel even realiseren dat mochten ze als ze 23 zijn en genoeg hebben van thuis wonen ze alsnog mogen gaan opbouwen wat premiekorting betreft ...maar dat kost jouw niks haha
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#3 » 17 apr 2017, 18:59

Da's niet vervelend doen hoor. Ik heb er al over nagedacht. Ze wonen nog thuis. Maar in geval van schade moet het wel uit te leggen zijn. Het gebruik van die beide scooters is dagelijks, de kilometers vliegen erop (25 per dag). "Toevallig eens een keertje rijden" is dan bijna niet meer uit te leggen. Ik vertrouw de verzekeraars erop dat ze onder vergoeding uit proberen te komen en dat ze zomaar onderzoeken hoe het gebruik van de scooter geweest is. Ze hebben natuurlijk ook al veel misbruik meegemaakt. Of ben ik dan te paranoide, moet ik er niet teveel over nadenken :verstop: ?

PS dat van de tweede auto in het gezin, die is wel uit te leggen.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#4 » 17 apr 2017, 19:10

nou ja ik denk tegenwoordig net andersom
als mensen naar de camping gaan blijft het tweede autotje thuis voor de kids.. ahum hoezo?
net als mijn scooter er staat nergens dat mijn wederhelft (de 16 al ruim voorbij) niet op dat ding mag rijden en wie zegt datzij de voorgaande 3000km op die scooter hebben gereden als eentje wat krijgt.. van wie is die scooter? van mijn ouders meneer agent.. mooie speurder als hij het tegendeel kan bewijzen. of de verzekering dan moeten ze zeggen als je een voertuig verzekerd willen wij weten wie er mee gaat rijden.. dan mag je zus je dus niet eens met jou auto naar schiphol brengen om een voorbeeld te noemen jij bent hoofd bestuurder en verzekeringsnemer wie de km s er op rijdt als het goed gaat hoef jij niet te bewijzen of zo..
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#5 » 17 apr 2017, 19:15

Een op jou naam, een op die van je vrouw klaar, eventuele andere scooters zijn hobbyscooters. Maar je gaat get niet voor 30€/ jaar redden, maar je kan ze dan wel mede bestuurders maken en jou en je vrouw als hoofdbestuurders. Dan bouwen ze volgens mij ook nog no claim op
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#6 » 17 apr 2017, 19:32

Huk24 calculates for my Address, if I would just now have turned 16yr: 387,56€ (1st year).
That's nearly half as expensive as 55€ x12!
Perhaps you live in an accident-prone area with many kamikaze riders. :darulez:
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#7 » 17 apr 2017, 19:32

Dus da's een mogelijkheid, wij als hoofdbestuurders maar de kinderen ook al berijders aanmelden. Die ga ik even in detail bekijken. Op de website van Unive kun je al aangeven wie de hoofdbestuurder is. Rare vraag eigenlijk, wie er "hoofd"bestuurder is. Dan zijn er dus per definitie ook andere bestuurders. Dus dan is het goed zolang ik maar aannemelijk maken kan dat ik er de meeste kilometers op heb gezet. Of mijn vrouw. Dat is bijna te gemakkelijk, ik heb een probleem met vertrouwen denk ik :kgb:
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#8 » 17 apr 2017, 19:41

Thomas, would you think HUK24 also offers insurances for inhabitants from The Netherlands? If so that would be great! I can't make a complete calculation without giving some moped details I don't have yet. But your right, first idea it seemed much more affordable. :worshippy:
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#9 » 17 apr 2017, 20:13

Maybe, but for the standard calculation you need a German adress and receive an "evb" number for a German registration office and get German plates. But hey, we are EU.
Imho black & white is more beautiful than yellow plates either. There are some unfavorable jokes about yellow ones...

For a quick calculation just choose any class A1 scooter. Imho they are all the same (and cheaper than motorcycles).
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#10 » 17 apr 2017, 22:35

Hallo Dan,

Op de scooters mogen geen jongere bestuurders rijden dan de hoofdbestuurder, dit is wat in de polis van Univé staat...

De scooters van je tweeling op jou naam verzekeren, gebruik makend van jouw leeftijd en eventuele bonusmalus, met hen als hoofdbestuurders zou wel eens in geval van WA + beperkt casco verzekering wel eens fors goedkoper uit kunnen vallen dan de 55 euro per scooter per maand.

Laat alstjeblieft dit voorstel door Univé uitrekenen om te kijken welkvoordeel dit werkelijk oplevert.

Veel succes en vriendelijke groet,
Frans
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer