WA voor 16 jarigen

R.van.D

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#11 » 18 apr 2017, 14:42

Ik betaal bij inshared 57 euro voor Allrisk. Ben zelf gewoon 16 jaar en 0 schadevrije jaren. Weet niet of dat in het budget past?
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#12 » 18 apr 2017, 19:33

Frans, dank voor de tip. Zal er op letten! Ben beetje dwars vandaag misschien, maar dat riekt wel beetje naar kiezersbedrog van de verzekeraar. Waarom vragen ze dan niet naar de leeftijd van de jongste bestuurder die ooit op de brommer zal rijden? Met d'r kleine lettertjes, altijd een uitvlucht :darulez:
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#13 » 18 apr 2017, 19:38

R.van.D schreef:Ik betaal bij inshared 57 euro voor Allrisk. Ben zelf gewoon 16 jaar en 0 schadevrije jaren. Weet niet of dat in het budget past?

Dat klinkt toch al een stuk beter, en dan voor All Risk :worshippy: . Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen of je de polis op je eigen naam af hebt kunnen sluiten?
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#14 » 18 apr 2017, 21:10

Dan schreef:
R.van.D schreef:Ik betaal bij inshared 57 euro voor Allrisk. Ben zelf gewoon 16 jaar en 0 schadevrije jaren. Weet niet of dat in het budget past?

Dat klinkt toch al een stuk beter, en dan voor All Risk :worshippy: . Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen of je de polis op je eigen naam af hebt kunnen sluiten?


Per maand bedoel je zeker...
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

R.van.D

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#15 » 20 apr 2017, 13:04

roadkill schreef:
Dan schreef:
R.van.D schreef:Ik betaal bij inshared 57 euro voor Allrisk. Ben zelf gewoon 16 jaar en 0 schadevrije jaren. Weet niet of dat in het budget past?

Dat klinkt toch al een stuk beter, en dan voor All Risk :worshippy: . Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen of je de polis op je eigen naam af hebt kunnen sluiten?


Per maand bedoel je zeker...

ja, maar da is nog steeds goedkoper als de meeste wa+casco
0 x

R.van.D

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#16 » 20 apr 2017, 13:06

Dan schreef:
R.van.D schreef:Ik betaal bij inshared 57 euro voor Allrisk. Ben zelf gewoon 16 jaar en 0 schadevrije jaren. Weet niet of dat in het budget past?

Dat klinkt toch al een stuk beter, en dan voor All Risk :worshippy: . Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen of je de polis op je eigen naam af hebt kunnen sluiten?


Op de naam van me moeder, maar ik als bestuurder.
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#17 » 20 apr 2017, 21:03

Ik wil niet vervelend doen, maar als ze beide een nieuwe Liberty kunnen krijgen..maakt de verzekering dan iets uit? :schater:

Nee geintje...... linksom of rechtsom......als 16 jarige een schakelbrommer of scooter verzekering betekent gewoon dat ze extra mogen gaan werken in de Appie Hein. Ik neem tenminste aan dat het nieuwe scooters zijn dus ze moeten ook nog eens allrisk verzekerd zijn.

http://www.pricewise.nl/verzekeringen/brommerverzekering/brommerverzekering-vergelijken/
Deze site vraagt zowel de leeftijd van de hoofdbestuurder als de leeftijd van de jongste bestuurder.......maar dan nog steeds staat de scooter op jou naam, want schrik niet ik vulde even in dat dit beide dezelfde persoon zou zijn van 16 jaar met 0 schadevrije jaren (woonachtig in mijn postcode in de grote stad)en art3 slot dan kom je allrisk voor een scooter van 2200 euro uit op dik 200 euro per MAAND :shock:

Denk toch dat ze gewoon op jullie naam komen te staan....met hun als bestuurders. Anders wordt het een hele lastige zaak. Overigens is het volgens mij zo dat de verzekeraar nog altijd de bewijsplicht heeft om aan te tonen dat jij niet de meeste kilometers maakt.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#18 » 20 apr 2017, 22:40

Grappig: ik hoor de ene echo na de andere...
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#19 » 22 apr 2017, 07:34

@ Haagesetweet, het zijn nieuwe inderdaad. Ik probeer niet in de verdediging te schieten hier :schater: maar het was nog al een dingetje, want we hebben een oude snor staan met weinig kilometers. Daar konden ze dan om beurten op rijden naar school. Maar per jaar gaan ze naar schatting 6500 km rijden. Dan had ik over een jaar of twee al een andere scooter kunnen halen. Voordat ze het huis uit zijn raam ik 30 duizend in totaal. Jong gebruikte scooters zijn in verhouding te duur als de technische levensduur nog zoveel kilometers moet zijn.
Maar had niet gedacht dat de premies zo hoog op zouden lopen dat je er soms ieder jaar, maar zeker iedere twee jaar zelf een nieuwe voor kunt kopen als je het boven WA gedeelte zelf zou sparen (niet goed genoeg gekeken toen kennelijk). Daaromga ik kiezen voor alleen WA of hoogstens WA+ in het eerste jaar. Ik neem het risico bewust. Doe ik ook met mijn eigen bromscooter.
Verzekeren moet een collectieve lasten regeling zijn voor de pechvogels in de samenleving. Zo voelt het voor mij allang niet meer. Ik heb het niet zelf in de hand, geen verdienste van ons bedoel ik, maar de familie is al in totaal 30 jaar schadeclaim vrij. Ik heb al genoeg bijgedragen aan de granieten torens van de financiële sector :crazy: Dat er iets mis is met het claimgedrag in verhouding tot de inkomende premies geloof ik ook wel hoor.
Laatst gewijzigd door Dan op 22 apr 2017, 07:40, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: WA voor 16 jarigen

Bericht#20 » 22 apr 2017, 07:39

Dank voor alle reacties! Ik ga ze op naam van mij en m'n vrouw verzekeren, WA+, met de kinderen als hoofdbestuurder. Nu lijkt Inshared de meest aantrekkelijke aanbieder. Misschien dat als ik de kentekens heb er nog iets betere premies uit rollen. Ik blijf speuren. De verzekeringspremie "onder 20 jaar" is tegenwoordig zo'n beetje de grootste post in de kilometerprijs van een brommer :darulez:. Meer dan afschrijving en onderhoud bij elkaar. WA alleen al hè :bang!:
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Social Media

   

Terug naar “Verzekeringen en Schadeafhandeling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer