Grand-Dink

Forumregels
De STN is niet verantwoordelijk noch aansprakelijk inzake verkopen en aankopen gedaan via genoemde verkoopsites.
Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Grand-Dink

Bericht#11 » 04 jan 2023, 13:29

Pimo schreef:Dat wil dus zeggen dat ik geen enkele milieu zone in mag met die fiets van mij?????

Grand Dink 50S uit 16-10-2010


Dat klopt. Er zijn niet veel mileuzones in het land, maar dat gaat mogelijk snel veranderen. :zippit:
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: Grand-Dink

Bericht#12 » 04 jan 2023, 20:57

de foto ziet elk kappenwerk er prima uit maar de ervaring leert anders, van dichtbij. Net als je vrouw, zeg maar :-)
:schater: :lmao: :D

:bang!:
0 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: Grand-Dink

Bericht#13 » 04 jan 2023, 23:56

LadyAnirul schreef:
Pimo schreef:Dat wil dus zeggen dat ik geen enkele milieu zone in mag met die fiets van mij?????

Grand Dink 50S uit 16-10-2010


Dat klopt. Er zijn niet veel mileuzones in het land, maar dat gaat mogelijk snel veranderen. :zippit:


Ben dan wel blij dat ik al weer een tijdje uit de randstad weg ben (Noord-Holland) en heerlijk op de Veluwe woon.
De milieu zone's zullen ze wel het eerste in de randstad gaan uitbreiden.
:yahoo:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Grand-Dink

Bericht#14 » 05 jan 2023, 01:12

De proefperiodes in de randstad lopen al een tijdje, zie helmplicht snorfiets. Eerst Amsterdam, nu ook de Veluwe en omstreken.

Merendeel rijdt hier nog steeds zonder helm, dat wel.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Grand-Dink

Bericht#15 » 05 jan 2023, 02:38

Lekker slim ... word je aangehouden omdat je zonder helm rijd , en gelijk een WOK aan je broek omdat dat ding te snel rijd .
Goed bezig .... :yahoo:
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Grand-Dink

Bericht#16 » 05 jan 2023, 08:37

Zullen ze dat wel aandurven "de handhaving" in bepaalde steden en wijken?
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Grand-Dink

Bericht#17 » 05 jan 2023, 09:41

Pimo schreef:Dat wil dus zeggen dat ik geen enkele milieu zone in mag met die fiets van mij?????

Grand Dink 50S uit 16-10-2010
Nu hebben we hier toch geen milieu zone's dus da's geen probleem.


Niet helemaal correct.

De regio Groot-Den Haag en Groot-Amsterdam inclusief het havengebied zijn verboden terrein voor snor- en bromfietsen van vóór 2011. Dit staat bij de stadsgrenzen dan aangegeven door middel van een bord met daarop een gestileerde afbeelding van een scooter en het jaartal 2010 ("en ouder"). Maar die borden staan er niet altijd en overal. Heel verneukeratief dus.

Dit is dus niet van toepassing bij "gewone" milieu-zones. Daar mag je nog steeds rijden met je brommert.

Maar voor de brom- en snorfiets milieu-zones: tweetakt of viertakt maakt niet uit. De grens ligt momenteel op "datum eerste toelating" 2011.

Uitzonderingen zijn speciale vergunninghouders. Die kan men aanvragen indien men een aantoonbaar belang heeft.

De regio's zijn echter volledig arbitrair.

Zo is het Amsterdamse havengebied vergeven van de stookolie-uitstoot door zeeschepen en dieseltreinen maar jouw brommertje is té vervuilend.

Den Haag is net zo vreemd: de stadsgrenzen lopen door Leidschendam, Rijswijk, Pijnacker en Wateringen, om er een paar te noemen. Heel verwarrend dus wat nu precies wel en niet Den Haag is. Soms loopt de stadsgrens zelfs letterlijk door het midden van een straat, zoals in Wateringen. De linker stoep is Den Haag, de rechter niet.

Nu sluiten Leidschendam en Rijswijk op elkaar aan, de stadsgrenzen raken elkaar. En daar loopt ook een doorgaande weg. Links en rechts zijn Den Haag, en dus anti-bromfiets-milieu-zone. Een mooie corridor dus zou je denken. Maar nee.

Precies tussen de stadsgrenzen ligt een kanaal, de Haagvliet of Trekvliet, met een brug er overheen. Alléén dat kanaal en die brug zijn Den Haag. En dus ook alléén die brug is... milieu-zone. Die hooguit 50 meter. En daar mag je dus niet rijden met een brom- of snorfiets ouder dan 2011.

Afbeelding

Dus wil je doorsteken van Leidschendam naar Rijswijk, of omgekeerd.... dan moet je een enorm eind omrijden helemaal via Pijnacker-Delfgauw-Den Hoorn. Voor het milieu, uiteraard.

De gemeente Den Haag heeft toegegeven dit expres te hebben gedaan en aangehouden om zo juist "sluipverkeer" en een corridor te voorkomen. Voor het milieu, uiteraard.

Oh, en denk niet even makkelijk stiekem door te rijden. Zowel Den Haag (ja ook die brug, júist die brug) en geheel Amsterdam worden bewaakt met camera's. De boete valt vanzelf op de mat. Voor het milieu, uiteraard.

Naar mijn weten overwegen tenminste Roosendaal en Leiden sowieso om dit ook in te voeren. Voor het milieu, uiteraard.

Milieu-zone bromfietsen Groot-Den Haag : https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/ve ... ietsen.htm

Milieu-zone bromfietsen Groot-Amsterdam : https://www.amsterdam.nl/milieuparkeerv ... nes-kaart/ (zet een vinkje bij brom- en snorfiets).
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Grand-Dink

Bericht#18 » 05 jan 2023, 15:31

BadWeather schreef:Merendeel rijdt hier nog steeds zonder helm, dat wel.


In Zoetermeer zag ik iedereen tot nu toe braaf met een helmpje op. En het leek wel of ik ook al een stuk minder blauwe plaatjes zag.

Wat betreft milieuzones, hoeveel oude brommers van voor 2011 rijden nog structureel? Die dingen zijn al kapot of gaan binnen een paar jaar wel stuk. De bewaarexemplaren zijn inmiddels bijna klassiek en worden vaak ook zo behandeld.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Grand-Dink

Bericht#19 » 05 jan 2023, 18:53

Heinz schreef:Wat betreft milieuzones, hoeveel oude brommers van voor 2011 rijden nog structureel? Die dingen zijn al kapot of gaan binnen een paar jaar wel stuk.
Simson, MZ, Kreidler, Java, Honda, Hercules, .. probably more than 1 year old "Yamasaki".
Last year Germany introduced road prohibitions for electric motorcycles - for the environment. Netherland to follow!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: Grand-Dink

Bericht#20 » 05 jan 2023, 19:57

René K schreef:Zullen ze dat wel aandurven "de handhaving" in bepaalde steden en wijken?


Dat denk ik niet
ze moeten wel makkelijk kunnen scoren.
Kijk maar eens naar massa dingen dan word de handhaving niks meer.
En als we het niet aan kunnen gedogen we het maar of er moet veel aan verdient worden.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Marktplaats Spotter”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer