lading op treeplank vervoeren

Gebruikersavatar
mahysaer
Berichten: 15

lading op treeplank vervoeren

Bericht#1 » 14 sep 2017, 14:38

Lading vervoer voetenplank scooter
In dec 2016 vervoerde ik een kerst boom in net van 95 cm ik kon goed sturen en had zicht over de boom
de dashbordmeters waren allemaal goed zichtbaar.
Een motoragent met helmcamara hield me aan voor het politiebureau en liet me half Alphen door rijden naar een controleplek na uren onderzoek kreeg ik een boete van 160 euro feitcode P030 rijden van bestuurder die wordt gehinderd door lading en / of passagiers.
De officier van het mulder beroep geeft aan dat de constatering van een beëdigd verbalisant zwaarder weegt dan mijn verweer, ook tijdens mijn beroep op het kantongerecht jl. vrijdag verklaarde de rechter ( hij moest mijn bezwaar nog lezen tijdens de zitting) dat een verbalisant niet voor zijn lol bekeuringen uitdeelde en ging mee met het OM die stelde dat er geen lading op de treeplank vervoerd mag worden, het was de wet en daaraan diende men te houden.
Mijn bezwaar werd ongegrond verklaard, hij had geen zin in welles of nietes spelletjes zei hij.
De zitting begon om 11.45 en om 11.55 had ik mijn jas weer aan en stond buiten.
Op mijn verzoek tot inzage opname helmcamera ging men niet in ,ook op mijn vraag waarom er dan een tassen haak was bevestigd deed niet ter zake. Ik ga in hoger beroep,vind de boete niet i.v.t. vergrijp.
Graag wil ik weten in welk wetsartikel dit wordt omschreven? Hoe kon ik dit weten.
Als het zo gevaarlijk is mag agent mij sommeren om in een gevaarlijke situatie hem te volgen.
Kan ik een aanvraag doen om camara beelden te bekijken ? en waar doe ik dat?
Wat is eventueel een sterke motivatie bij een hoger beroep zitting?
Vriendelijke groet Mahysaer
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#2 » 14 sep 2017, 15:11

Als burger hoor je de wet te kennen zeggen ze dan.

Ga eens langs bij de rechtswinkel in je dorp, als dat bestaat. Daar zitten vrijwilligers die vaak, tegen een kleine vergoeding, met je willen brainstormen of het zin heeft om verder te procederen.

Succes!
0 x

Gebruikersavatar
Vespa
Berichten: 106

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#3 » 14 sep 2017, 15:33

Tja beste mahysaer, waar dacht je dat ze feest kunnen vieren zonder de COR bij politie, juist !
Deze jongens bij de bereden (motors)politie vullen gewoon de rekening aan die wij met zijn allen betalen.
Vroeger, je weet wel toen er nog kuilen in de weg zaten, hadden deze jongens een opvoedkundige instelling.
Toen hingen de l....ook nog onder het paard, nu zitten ze op het paard.
Dit zijn van die types die alles zelf fout hebben gedaan, denk maar aan een boswachter, welke boswachter is het beste voor zijn taak, ..........juist, een stroper !
Ik weet dat je hier niets aan hebt , gewoon :darulez: en verder gaan met je leven, deze jongens zijn waarschijnlijk vroeger zo geplaagd en willen nu laten zien dat zij ook lucht nodig zijn.
Ze zijn gelukkig niet allemaal zo, ook maar goed zo, stel je voor dat er een aanslag gebeurd in je plaats, hoef je echt niet te rekenen op deze moraal ridders. :nono2:
Verder geef ik je weinig kans.
En wat de film betreft, volgens mij moeten ze deze aan je laten zien, als je een foto op vraagt, krijg je die toch ook ?
Het is voor jou Mea Culpa, wat zeg ik ? Mea Mea Culpa.
Geert
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#4 » 14 sep 2017, 16:14

was die 95 cm hoog of breed .........
want er staat alleen dat je niets mag vervoeren wat breder is dan 75 cm
en dat geld alleen voor meer dan 2 wielen over het vervoeren van dingen op een scooter word niets gezegd ......
bij 2 wielen is het 1 meter
dan had ik aan de rechter gevraagd waar dat in de wet staat ...
hij had je dan daar ook op moeten wijzen


ze gaan er nu vanuit feitcode P030 ... maar dat is niet het verweer van de rechter die zegt dat je niets mag vervoeren .....
terwijl de feitcode P 030 aangeeft :hij wordt gehinderd door passagiers, lading of op andere wijze
... dus het mag wel degelijk , alleen jij moet nu het filmpje te pakken krijgen of het ook daadwerkelijk belemmerd was voor je en voor het andere verkeer

Tussen iets Hinderlijk vervoeren of niet mogen vervoeren is wel een verschil maar dat geeft P030 niet aan dat je het wel of niet mag vervoeren , dat geeft aan HINDERLIJK vervoeren ...
daarin had de rechter in mee moeten gaan en niet in het wel of niet mogen vervoeren


hij kan wel zeggen dat jij daar van op de hoogte moet zijn , maar dan moet hij dat ook dus kan je hem vragen om die regel in de wet te laten zien waar het staat dat je op een brommer niets mag vervoeren op de treeplank

kijk hier eens naar
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 7-462.html

P 260 a de bromfiets op twee wielen met inbegrip van de lading breder is dan 1 meter 5.18.26 lid 1 VR ..
dus het mag wel degelijk .........
en dit geld ook voor de hoogte dus 1 bij 1 meter mag je vervoeren

Ik zou hier zeker tegen in beroep gaan , dan dit er wel bij vermelden
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#5 » 14 sep 2017, 17:53

De scoot is megamakkelijk met de boodschappen. Helmhaak is mijn grote lidltas ophangpunt. Staat redelijk gezekerd tussen de benen. 2x10ltr kattegrit in de buddy. staat niet op de foto. Rest in de case 34liter. Grote stukken op de caseplaat en beugel.
Rekening houden met je zichtbaarheid (verlichting kenteken), balans en bediening scooter.
Zware lading zo laag mogelijk (niet mogelijk dan maskeren).

Vastbinden of zekeren, dit geldt voor alles wat je mee neemt. Wordt je toch aangehouden dan ziet de agent dat je het risico bewust en afgezekert neemt. Het heeft mij al een keertje een :thumbsup: van politie (busje) opgelevert.

Ook ik sleep kerstbomen mee (nou ja 1x per jaar dan). die bind ik dan vast zoals het 200x90 matras van de ikea.
Laat de kerstboom winkel wel zo'n net erom doen, of neem zelf een lang touw mee om hem te wikkelen.
Dan wordt de boom een stuk steviger en beter te vervoeren.

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#6 » 14 sep 2017, 21:48

Geluk dat ze mij niet hebben aangehouden met 8 zakken compost op de Like.
Scooter lag zwaar op zijn trut en nog met een bloedgang door dorp heen.
Soms heb je pech. Gewoon incalculeren.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#7 » 14 sep 2017, 22:11

Vraag 1 die dan bij me opkomt... waar waren die "uren onderzoek" voor ? En hoeveel uur was dat ? En wat hebben ze daarin gedaan ?

Trouwens...

Afbeelding

:rlol: :rlol: :yahoo:
4 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#8 » 14 sep 2017, 22:15

ach hier nog een van 1 persoons bedden tot kasten aan toe op de snor
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#9 » 14 sep 2017, 22:17

Amendoim schreef:Vraag 1 die dan bij me opkomt... waar waren die "uren onderzoek" voor ? En hoeveel uur was dat ? En wat hebben ze daarin gedaan ?

Trouwens...

Afbeelding

:rlol: :rlol: :yahoo:


en dan aan gehouden worden voor die twee flesjes olie omdat je geen papieren bij je heb voor gevaarlijke stoffen transport
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
mahysaer
Berichten: 15

Re: lading op treeplank vervoeren

Bericht#10 » 24 sep 2017, 01:36

Dank voor jullie reacties ik ga zeker in hoger beroep. Nadat de motoragent mij had afgeleverd bij een controle plaats naast ARC werd de scooter onderzocht door agenten in opleiding het chassis nr kon men niet vinden ook na 3/4 uur zoeken niet mijn rijbewijs en kenteken werd gecontroleerd en het een en ander nagezocht op de laptop Ze waren aan het wachten ik mocht niet weg wat bleek ze wisten niet waarop ze me moesten bekeuren Toen motormuis weer terug was werd het feitenboekje te voor schijn gehaald na nog eens een uur overleggen met elkaar wisten ze welk feit het betrof de coördinator keurde hun besluit goed en de bon werd uitgeschreven en door de coördinator nagekeken en goedgekeurd ik schrok van het bedrag en zei dat ik het exorbitant hoog vond niet meer in verhouding tot vergrijp.
Daarvoor moet u in den haag zijn zeiden ze toen ik zei dat men mij niet hoefde te bekeuren maar het ook bij een waarschuwing konden laten moest men hard lachen.
Ik wilde verhaal halen bij de verbalisant maar die dreigde dat als ik niet ophield met zeuren ik een bon zou krijgen voor niet werkend remlicht bij v/d louw bleek deze niet stuk maar het achterlicht brandde te fel waardoor bijna geen verschil met het remlicht.
Toen ik de boom daar wilde laten dreigde men met een boete van 90 euro voor illegaal afval dumpen ik moest maar gaan lopen had die dag mijn kniebrace om maar dat was niet hun probleem dus uit eindelijk boom op buddyseat gebonden . Ik was 13.45 op de controleplek en reed om 18.15 uur in het donker langs het kanaal naar huis motoragent kwam nog eens voorbij rijden. daar mogen geen motoren rijden het is een fietspad vriendelijk groet Mahysaer
0 x

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer