D.e.t.

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: D.e.t.

Bericht#11 » 23 dec 2017, 15:28

Elyseo General schreef:Op het moment dat het niet meer uitmaakt of een bijv.een bepaalde e-brommer gebruikt wordt voor kort maar ook lange vakantieritten, zijn de e-voertuigen klaar (klaar voor gebruik) meen ik.
Peter E.G.


Dit bovenste ga je nooit bereiken zonder wat hier onderstaat.

Elyseo General schreef:Nu al de e-techniek gebruiken maakt je een innovator (in vak jargon proefkonijnen).
Hier bedoel ik mee dat je als consument betaald voor een artikel met nog (kinderziektes).


Zonder al die proefkonijnen en kinderziektes is er geen innovatie en blijft alles bij het zelfde totdat alles op is. Dat heet je kop in het zand stoppen totdat een ander het voor je opgelost heeft. :verstop:
Helaas ben ik ook zo'n kop in het zand steker, aangezien ik niet de kennis en de kunde heb om te innoveren :hammer:

En wat betreft kinderziektes, perfectie bestaat niet. Alles wat mechanich/elektronisch is kan kapot. Is dat te vroeg moet het onder garantie vallen, gaat het na een lange tijd kapot dan heb je pech. Het was geen slecht product, het deel wat defect ging kon zijn taak niet meer aan. Niets is voor eeuwig.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: D.e.t.

Bericht#12 » 23 dec 2017, 15:34

Overigens ken ik 2 autofabrikanten die een heel maar dan ook heel uitgebreide (verlengde) garantie op de onderdelen van het hybridesysteem hebben.

Ik heb nog niet meegemaakt dat een groot probleem niet (grotendeels) vergoed werd, zelfs niet bij exemplaren van een aantal jaren oud met flinke kilometerstanden.
1 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: D.e.t.

Bericht#13 » 23 dec 2017, 15:44

stoyanov schreef:Ultracapacitor bestaat toch al een tijdje?
Gewoon een soort condensator.
Wat is daar zo speciaal aan dan?


Goed punt, want het principe is al halve eeuw oud.
Hadden we dit niet eerder kunnen toepassen? ja deden we al in de 90's met autoradios en zware subwoofer.
Enkele cel om stroom pieken en dalen glad te strijken..... simpel gezegd.
Nu willen we ze in serie als accu vervanger hebben,.... heruitvinden van hetzelfde idee is dan nodig.

De evolutie, grootte v/d cellen, gebruikte materialen, vorm. etc maken de Nieuw ontwikkelde Ultra Caps anders dan de voorgaande caps en supercaps.
Maxwell USA is redelijk ver met ontwikkelen en heeft al start accus voor voertuigen poolcirkel.

De huidige benaming, Ultra-capacitators.

Nu wil (zou ik graag) zien dat er CAPs komen voor de e-bike en andere toepassingen.(kort laden (40sec) voordat je gaat rijden)
Dan zullen de e-voertuigen een stuk zuiniger met stroom zijn, Want ze hangen nu constant aan de lader dus zuinig zijn ze nu absoluut niet. Dus laadproces en voeding voor laadproces. Het laatste vindt men niet terug in het verbruik als opgegeven door fabrikant.
De meeste voedingen die in NL op dit moment aan het laden zijn, Hebben waarschijnlijk al volle accus aangesloten en staan nu alleen maar op druppellading. De voeding echter staat gewoon aan. Hij wordt minder belast,... maar staat wel aan.

Ben nu zelf een jaar bezig met de Ultra caps (geweldig als start hulp) en mijn variant is een kleine (zo groot als d-cell).
Laat staan als je die grote (als 0,25 blikje frisdrank, smal en hoog) gaat gebruiken. Of caps die speciaal per toepassing gemaakt worden.

Er is een topic hierover, maar hier nog even een update.
Mijn Ultra capacitator (mini geeft 8a gedurende 20sec op startmotor) heeft nu een volt meter.
Wilde zien hoe snelbij laden was,.... blijkt bij mijn bouw ongeveer 40 seconden met mijn 5amp 12v voeding.

Hij is aangesloten op de voeding zonder de stekker in het stopcontact, Heeft er iemand in de buurt startproblemen? Dan zet ik hem aan, schoenen en jas aan. Dan is hij al geladen en loop ik met de box naar bv. de buurman. Sluit hem aan, dan gelijk starten, want als je te lang wacht laadt hij de accu op..... das kl*te want die heeft een hele andere interne weerstand en trekt Caps leeg.
Tot nu toe alles gestart behalve diesel. Heb je grotere caps voor nodig ivm met compressie en voorgloeien.
Zijn er wel,... alleen niet in mijn projectje.


Afbeelding
Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
ZIP 2000
Berichten: 28

Re: D.e.t.

Bericht#14 » 06 jan 2018, 13:35

Het Bouwjaar is het jaar, waarin het voertuig is gebouwd.

De Datum Eerste Toelating (=DET) is de datum waarop het voertuig voor het eerst in gebruik is genomen en een kenteken heeft gekregen in Nederland of waar ook ter wereld.

Deze 2 data kunnen verschillen.

Dus als een je een Nederlandse scooter uit de oude voorraad koopt en deze wordt in 2018 op kenteken gezet is de DET 2018 en is de DET 2018 alsmede de Datum tenaamstelling 2018 (Datum tenaamstelling veranderd iedere keer bij overschrijving). Ook al staat deze scooter al enkel jaren op de zolder bij een dealer en is het bouwjaar bijv 2005.

Als je een buitenlandse scooter invoert naar Nederland en deze al in het land van invoer op kenteken is gezet, bijv 2005, dan blijft de DET 2005 en wordt de Datum tenaamstelling 2018.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer