MonsterlijkKPS schreef:@Elyseo General Roep dat maar niet te hard... Wanneer men blij is dat ze "de vieze brommer" van de weg hebben gehaald zullen ze het daar natuurlijk niet bij laten.
Gelukkig is stroom zo veel schoner
.
Tuurlijk is een batterij veel schoner,......lol
Je hebt nodig;
Nikkel
Kobalt
Koper
Grafiet (een vorm van koolstof)
Lithium (hier komt de naam lithium-ion vandaan) Dagbouw mining,... verstoort hele gebieden.
Mangaan (zit wel in een Nissan Leaf, niet in een Tesla)
Aluminium
Fosfor (zit wel in een fietsbatterij, niet in een auto of smartphone)
Fluor
En dat e-bus traject met miljoenensubsidie blijkt een Fyra experience te zijn.
Diesel saves the day,.... every day.
Laat mij dan maar benzine (ethanol) gebruiken totdat ze een goede energiedrager hebben,...
Mijn visie,.... accu's nee, Ultracapacitators ja. Alleen die laatste zitten midden in de ontwikkeling.
Over een jaar of 7-10 verder zal het wel lukken.
Nu al de e-techniek gebruiken maakt je een innovator (in vak jargon proefkonijnen).
Hier bedoel ik mee dat je als consument betaald voor een artikel met nog (kinderziektes).
Motorrijschool De Jong, heeft voor de motor en brom elektrisch aangedreven modellen.
Zowel de motor als de brom gaan er na de garantie periode eruit. Zero motor kost 18.000 euro met 2 jaar garantie.
Want dan is de technische levensduur voorbij. Reparaties zijn dan zo duur dat voor de rijschoolhouder een nieuwe met garantie goedkoper is.
De zeros hebben allemaal een keer motorreparaties gehad. Garantie gelukkig.
De e brommers China, hebben accucellen die eruit vliegen, 1-2 per maand bij dagelijks gebruik. Deze zijn wel individueel zelf te vervangen (cassette type). Alie-express,.... zoeken, bestellen na een maand krijgen. Ook niet handig.
Mijn idee zou zijn,... eerst plantaardige brandstoffen (zie Brazilie) en gas waar nodig met co2 reductie systemen. Waterstof cellen en ultracapacitator energie oplslag (oplaadtijd seconden) e-voertuigen.
En als we dan goede energie opslag hebben met aangepaste infrastructuur,... kan je sneller overschakelen als industrie.
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening, en die respecteer ik.
Ook het gebruik van je voertuig is bepalend, af en toe naar visplekje,.... of 2x per dag heen en weer naar werk 24/7/365 of nog erger als courier met je e-motor aan't werk.
Op het moment dat het niet meer uitmaakt of een bijv.een bepaalde e-brommer gebruikt wordt voor kort maar ook lange vakantieritten, zijn de e-voertuigen klaar (klaar voor gebruik) meen ik.
Peter E.G.