D.e.t.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

D.e.t.

Bericht#1 » 22 dec 2017, 07:07

Naar aanleiding van de aanschaf van de motorscooter van @Paul66 ( mijn excuses btw voor mijn extreme eerlijkheid,sorry voor mijn uitgesproken mening) en post van het rdw, ben ik erachter dat er dus verschil zit in twee dingen. Namelijk de datum van eerste toelating, en de datum van eerste ten naamstelling, het heeft dus helemaal geen zin om een voorraad scooter pas na 1 januarie op naam te zetten, de datum eerste toelating blijft namelijk gewoon 2017 ( of in het geval van bijv de motorscooter van @Paul66 zelfs 2013???) En die datum is belangrijk voor de milieuzones.

Wat de post van het rdw inhoud; nieuwe kentekenpas voor de Puch, staat nu een d.e.t. op, wel leuk btw scooters van voor 2008 mogen 020 na 1-1-2018 niet meer in, maar als ik het goed begrepen heb is er een uitzondering voor oldtimers tijdens het weekend. Als dat klopt mag ik juist met de Puch vanaf 1-1-2018 dus gewoon in het weekend 020 in, dan is ie volgens de d.e.t. 40+! dus oldtimer.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: D.e.t.

Bericht#2 » 22 dec 2017, 07:10

roadkill schreef:btw scooters van voor 2008 mogen 020 na 1-1-2018 niet meer in


Als je dit even wijzigt in scooters van voor 2011 dan klopt het helemaal. Minder verwarring voor mensen die hier naartoe gelinkt worden als ze informatie zoeken over de milieuzone :bighug:

En volgens mij is de DET het moment dat hij op kenteken is gezet. Dus dan zou de motorscooter van Paul sinds 2013 op kenteken gestaan moeten hebben. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: D.e.t.

Bericht#3 » 22 dec 2017, 07:14

Uhm ik heb heb express 2008 gekozen ivm ontheffing mogelijkheid
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: D.e.t.

Bericht#4 » 22 dec 2017, 07:22

roadkill schreef:Uhm ik heb heb express 2008 gekozen ivm ontheffing mogelijkheid


voor scooters van 2008-2011 is het officieel mogelijk om een ontheffing aan te vragen ja. Maar dat is praktisch onmogelijk vanwege de voorwaarden. Eigenlijk alleen medisch als er nergens anders in het land eenzelfde arts is als waarvoor jij naar het centrum van 020 zou moeten.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: D.e.t.

Bericht#5 » 22 dec 2017, 07:36

FTrotsenburg schreef:
roadkill schreef:Uhm ik heb heb express 2008 gekozen ivm ontheffing mogelijkheid


Eigenlijk alleen medisch als er nergens anders in het land eenzelfde arts is als waarvoor jij naar het centrum van 020 zou moeten.


Ik ruik mogelijkheden
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: D.e.t.

Bericht#6 » 22 dec 2017, 15:11

Voor deze ellende heb ik nu mijn motorrijbewijs gehaald (op scooter).
Kan ik met mijn 120cc 2t overal naar toe.
Diverse kentekenchecks gedaan,... alle OK.
Je moet kennelijk 3x zoveel vervuilen,.... dan mag het wel. Echt logisch weer.
Brom en snor worden beperkt,... motoren niet.
1 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: D.e.t.

Bericht#7 » 23 dec 2017, 10:10

@Elyseo General Roep dat maar niet te hard... Wanneer men blij is dat ze "de vieze brommer" van de weg hebben gehaald zullen ze het daar natuurlijk niet bij laten.

Gelukkig is stroom zo veel schoner :tonny: .
Nuon.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: D.e.t.

Bericht#8 » 23 dec 2017, 13:45

MonsterlijkKPS schreef:@Elyseo General Roep dat maar niet te hard... Wanneer men blij is dat ze "de vieze brommer" van de weg hebben gehaald zullen ze het daar natuurlijk niet bij laten.

Gelukkig is stroom zo veel schoner :tonny: .


Tuurlijk is een batterij veel schoner,......lol
Je hebt nodig;
Nikkel
Kobalt
Koper
Grafiet (een vorm van koolstof)
Lithium (hier komt de naam lithium-ion vandaan) Dagbouw mining,... verstoort hele gebieden.
Mangaan (zit wel in een Nissan Leaf, niet in een Tesla)
Aluminium
Fosfor (zit wel in een fietsbatterij, niet in een auto of smartphone)
Fluor

En dat e-bus traject met miljoenensubsidie blijkt een Fyra experience te zijn.
Diesel saves the day,.... every day.

Laat mij dan maar benzine (ethanol) gebruiken totdat ze een goede energiedrager hebben,...
Mijn visie,.... accu's nee, Ultracapacitators ja. Alleen die laatste zitten midden in de ontwikkeling.
Over een jaar of 7-10 verder zal het wel lukken.
Nu al de e-techniek gebruiken maakt je een innovator (in vak jargon proefkonijnen).
Hier bedoel ik mee dat je als consument betaald voor een artikel met nog (kinderziektes).

Motorrijschool De Jong, heeft voor de motor en brom elektrisch aangedreven modellen.
Zowel de motor als de brom gaan er na de garantie periode eruit. Zero motor kost 18.000 euro met 2 jaar garantie.
Want dan is de technische levensduur voorbij. Reparaties zijn dan zo duur dat voor de rijschoolhouder een nieuwe met garantie goedkoper is.
De zeros hebben allemaal een keer motorreparaties gehad. Garantie gelukkig.
De e brommers China, hebben accucellen die eruit vliegen, 1-2 per maand bij dagelijks gebruik. Deze zijn wel individueel zelf te vervangen (cassette type). Alie-express,.... zoeken, bestellen na een maand krijgen. Ook niet handig.

Mijn idee zou zijn,... eerst plantaardige brandstoffen (zie Brazilie) en gas waar nodig met co2 reductie systemen. Waterstof cellen en ultracapacitator energie oplslag (oplaadtijd seconden) e-voertuigen.
En als we dan goede energie opslag hebben met aangepaste infrastructuur,... kan je sneller overschakelen als industrie.

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening, en die respecteer ik.
Ook het gebruik van je voertuig is bepalend, af en toe naar visplekje,.... of 2x per dag heen en weer naar werk 24/7/365 of nog erger als courier met je e-motor aan't werk.

Op het moment dat het niet meer uitmaakt of een bijv.een bepaalde e-brommer gebruikt wordt voor kort maar ook lange vakantieritten, zijn de e-voertuigen klaar (klaar voor gebruik) meen ik.
Peter E.G.
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: D.e.t.

Bericht#9 » 23 dec 2017, 14:41

Ultracapacitor bestaat toch al een tijdje?
Gewoon een soort condensator.
Wat is daar zo speciaal aan dan?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: D.e.t.

Bericht#10 » 23 dec 2017, 15:13

Mijn auto heeft een ultracapacitor. O jazeker!
Is ter grootte van een flinke thermosfles en zit weggebouwd in het linker spatscherm.

Dit is een voorbeeld hoe zo'n ding eruit ziet.

Afbeelding

Deze wordt geladen tijdens het afremmen op de motor en met de opgeslagen energie wordt de dynamo aangedreven om de motor binnen 100ms weer te starten als je het stop/start gebruikt.

Dus niet bij het stoplicht sjiesjiesjie, maar meteen vroem en rijden. Werkt echt briljant!
Ik heb bij het merk gewerkt waarvan de auto is. Er zijn destijds een boel van afgeleverd en verrassend weinig problemen mee gehad.

Zo reden we in een Duits safaripark met ruim 45 minuten zonder uitstoot afgelopen zomer.
Ook in de file werkt het prima. Microhybride heet het ook wel. Goed voor euro 5.

In de toekomst hoop ik dat het met waterstof wat gaat worden. Lokaal op te wekken vanuit het energienetwerk, dus geen transport. Groen en duurzaam op te wekken, mits daarin geïnvesteerd wordt. Als hybride met een klein accupakket (of ultracap) uitvoerbaar, dus geen voertuig wat een enorm gewicht moet meezeulen. Nul uitstoot.

Voor een ieder die zegt dat het gevaarlijk is. Ja, dat is het. Maar een liter of 80 benzine zit ook wel wat energie in. Van autogas is men ook nog steeds bang. Maar daar zijn allemaal oplossingen voor bedacht.

Als men maar wil!

Het nadeel aan biobrandstoffen is dat het landbouwgrond kost. En daar komen we de komende decennia steeds meer tekort aan. En zolang er geen rem op de wereldbevolking komt, moeten we daar wel over nadenken. Wat is belangrijker? Vervoer of voedsel?

Ontopic; De 125cc scooter die van de week voorbij kwam zou ik ook niet gekocht hebben vanwege de looks die niet bij mijn smaak passen, maar misschien heeft diegene wel een supermooie deal gesloten en lacht hij iedereen uit. Of is het juist wel helemaal zijn smaak. Helemaal goed toch? :thumbsup:

Het verschil tussen det en datum eerste tenaamstelling heb je ook bij geïmporteerde auto's. Meestal zal je een voertuig kopen waarbij ze gelijk zijn. Het voertuig kan bijvoorbeeld een jaar in de showroom staan, op het moment van de eerste registratie wordt het bekendgemaakt bij de RDW en krijgt het een kenteken.
Waarom dit bij de betreffende scooter 2 jaar geleden gebeurd is? Er is vast een reden voor.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer