Brom en/of Fietspad in Nederland

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Brom en/of Fietspad in Nederland

Bericht#31 » 05 jun 2018, 21:00

Meatlove schreef:Ik vraag mij af of die ambtenaar nu denkt dat jij er de hele maand lang hebt staan wachten en nu dolblij bent dat je weer verder kunt rijden.

:lol2:
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Brom en/of Fietspad in Nederland

Bericht#32 » 05 jun 2018, 21:06

Meatlove schreef:Er is hier in de gemeente een uitvoegstrook op de rijbaan naar het fietspad waar je van 45 naar stapvoets moet. (haakse bocht)
Boven de uitvoegstrook groeit een eik. In het najaar komt er een onwijze bende van die eik af, waardoor je bij droog weer al amper kunt remmen, laat staan als het geregend heeft.

Afbeelding

Op deze foto kom je van links aangereden. Je ziet duidelijk dat de rijbaan aardig schoner is dan de uitvoegstrook. En dan was het op deze foto nog aardig schoon...

Klagen bij de gemeente heeft weinig zin. Ja, er wordt wel eens schoongemaakt, maar ik heb aangekaart dat ze de uitvoeger beter kunnen verplaatsen naar de oprit van het tankstation, zo'n 30 meter verderop.


Zo zie ik ze hier in Brabant heel veel. Uitvoegstroken zijn heel scherpe bochten die vaak net ná een kruising liggen buiten de bebouwde kom, dus je hebt eerst automobilisten op de hielen zitten die op willen trekken naar 80, en jij moet vol in de ankers om een bocht te maken.

Invoegstroken om terug de rijbaan op te komen zijn net zo kort dus als bromfietser moet je aardig kunnen sprinten om de automobilisten bij te houden die net allemaal vanaf de kruising optrekken. Lijkt me allebei niet veilig.

Vaak is er genoeg plaats om óp de kruising gewoon van baan te wisselen en het fietspad op of af te gaan, zelfs als dat strikt genomen niet mag, vind ik het wel veiliger om te doen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer