Milieueisen Peugeot Django 2017

Gebruikersavatar
Westlander
Berichten: 27

Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#1 » 16 aug 2018, 20:48

Ik kan bij een scooter handelaar tegen een sterk gereduceerde prijs (-€800,) een nieuwe Peugeot Django allure kopen.

De korting wordt gegeven op het feit dat de scooter in december 2017 op kenteken is gezet door de handelaar. Hij vertelde ( telefonisch) dat na deze datum de milieueisen zijn aangepast / verscherpt. Dus je koopt een nieuwe scooter uit 2017 met een brandstofsysteem wat niet aan de eisen uit 2018 zou voldoen.

Weet iemand of dit klopt ?

Jan
0 x
Jan, uit het Westland

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#2 » 16 aug 2018, 20:54

het enige wat je daarmee zal krijgen is dat hij eerder niet meer in een eventuele milieu zone zou mogen aangezien ze die controleren op kenteken en leeftijd.
meer niet..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#3 » 16 aug 2018, 20:56

2017 brommer zijn nog wel geldig hoor alleen ze moeten vanaf nu gewoon Euro 4 versies verkopen , en veel mensen willen niet meer oude scooters en de dealer wil ze ook niet meer hebben neemt ruimte in

Dus die probeer nu zijn "oude "modellen snel weg te doen , dus ja er zit een kern van waarheid in .. nu kan ej eigenlijk alleen maar Euro 4 modellen kopen ..
dus die euro twee en drie gaan nu gewoon snel weg
je mag er gewoon mee blijven rijden
Als het maar 4T

Die milieu zone mag je in met brommers die nieuwer zijn dan 2010
Dus je kan gewoon met een brommer uit 2017 erin
Zou wel raar zijn als dat niet meer mocht dan moet ik ook al een nieuwe kopen die van mij is uit eind 2016
Vanaf 2018 mogen alleen nog brommers en scooters worden verkocht die voldoen aan de Euro 4 emissie eisen.
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Westlander
Berichten: 27

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#4 » 16 aug 2018, 21:06

Als ik het goed begrijp is dit een euro 3 4t scooter.

Peugeot wilde van de voorraad af en de dealer kan ze alleen nog verkopen als z.g.n. tweedehands door ze op kenteken te zetten.
0 x
Jan, uit het Westland

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#5 » 16 aug 2018, 21:22

Per 1 januari 2018 mogen er alleen nog maar euro 4 scooters als nieuw verkocht worden. Dit was voor dealers natuurlijk heel vervelend die nog grote voorraden euro 2 en 3 scooters hadden staan dus wat zij deden is de scooter alvast op kenteken zetten. Hierdoor worden die, wanneer ze verkocht worden aan een klant, voor de rdw als 2e hands gezien en is er geen probleem.

Dit heeft verder op waar je mag rijden nog geen effect. Momenteel liggen de milieuzone eisen op scooters ouder als 2011 en er zijn sommige binnensteden waar geen enkele scooter mag komen. Ook de euro 4 modellen niet. Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Natuurlijk zal er in de toekomst een wijziging gaan komen in de milieuzone's, maar voordat een scooter uit 2017 geweerd gaat worden zal nog wel even duren. Ik verwacht namelijk dat de milieuzone's elk jaar zullen opschuiven. Als dat het geval is mag je met een scoot die in 2017 op kenteken is gezet nog 6 jaar rijden. Dat is over het algemeen ruim zat voor een scoot.

En voor de duidelijkheid voor iedereen. Er word momenteel nog geen onderscheid gemaakt tussen 2takt en 4takt doordat er momenteel nog niet geregistreerd staat op het kenteken. Er word dus alleen gekeken naar de datum van eerste toelating. Vandaar dat je met een 2takt een milieuzone gewoon nog in mag, zolang die maar van na 2011 is.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#6 » 16 aug 2018, 22:23

FTrotsenburg schreef: Als dat het geval is mag je met een scoot die in 2017 op kenteken is gezet nog 6 jaar rijden. Dat is over het algemeen ruim zat voor een scoot.


Maar wat nou als ik over 2 a 4 jaar mijn RAW50 motor laat veranderen naar een nieuwe ... ( dus Euro 4 norm ... )
Dan staat hij vanaf 2016 kenteken maar je rijd wel met een nieuwe motor
Dus dan moet hem weer laten keuren ?
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#7 » 16 aug 2018, 22:28

Ik weet dat je bij gemeente amsterdam er dan ontheffing voor kunt vragen. Dat kost 110 euro volgens mij maar is wel maar voor onbepaalde tijd.
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#8 » 16 aug 2018, 22:29

Kan je denk ik beter een nieuwe kopen aangezien het ombouwen en de typegoedkeuring je veel geld gaat kosten
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#9 » 17 aug 2018, 10:23

Beste Westlander,
800 euro voor een bijna nieuwe scooter van rond de 3.000 euro vanwege milieu-eisen komt mij onwaarschijnlijk voor.
Weet dat de politie waarschuwt voor niet marktconforme aanbiedingen dat met deze scooter duidelijk het geval is.
Ik zou er niet op in gaan, want heling is een strafbaar feit.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Milieueisen Peugeot Django 2017

Bericht#10 » 17 aug 2018, 11:03

Jan-H schreef:Beste Westlander,
800 euro voor een bijna nieuwe scooter van rond de 3.000 euro vanwege milieu-eisen komt mij onwaarschijnlijk voor.
Weet dat de politie waarschuwt voor niet marktconforme aanbiedingen dat met deze scooter duidelijk het geval is.
Ik zou er niet op in gaan, want heling is een strafbaar feit.


Beste Jan, het gaat hier om 800 euro korting op de nieuwprijs.

Vrgr Ruud
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer