Amsterdam het lachertje van 2019?

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#1 » 16 jul 2019, 12:02

In 2015 mijn eerste scooter gekocht en toen was de kans groot dat de snor helmplicht kreeg. In 2019 heeft Amsterdam de aftrap gemaakt met een uitrol naar andere steden. Kijk nu eens hier, Amsterdam flikt het weer!

4 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#2 » 16 jul 2019, 14:05

Dat hadden we als burgen ook allang aan zien komen en veel mensen zeiden het ook al dat dit gewoon nooit goed zou gaan

maar ze moeten het gewoon bij het oude laten , alleen alle brommers van het fietspad af en de rijbaan op en de snor / fietsen lekker op hun fiets pad blijven zitten

maar goed ze worden eindelijk wakker daar in Ams dat het toch niet werkt , en hint voor de politieke lui , luister eens meer naar het volk dan zal je al de oplossingen horen en de problemen die er gaan komen , dat scheelt alles weer extra werk , en vergaderingen waar je niet naar toe hoeft
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#3 » 16 jul 2019, 15:01

ravw schreef:maar ze moeten het gewoon bij het oude laten , alleen alle brommers van het fietspad af en de rijbaan op en de snor / fietsen lekker op hun fiets pad blijven zitten


Maar dan het liefste ook overál op de rijbaan en niet bij elk dorp een onoverzichtelijk punt waar we met 2 haakse bochten van rijbaan naar fietspad moeten wisselen en weer terug.

Dan zou ik een maximumsnelheid 80 voor brommers, met een beperking van "geen autowegen" veel veiliger vinden. Kunnen die snorpotten mooi 40 rijden op het fietspad.

Of alle bromfietsen overal weer het fietspad op, maar doe het in ieder geval consequent.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#4 » 16 jul 2019, 15:44

Stoney3K schreef:
ravw schreef:maar ze moeten het gewoon bij het oude laten , alleen alle brommers van het fietspad af en de rijbaan op en de snor / fietsen lekker op hun fiets pad blijven zitten


Maar dan het liefste ook overál op de rijbaan en niet bij elk dorp een onoverzichtelijk punt waar we met 2 haakse bochten van rijbaan naar fietspad moeten wisselen en weer terug.

Dan zou ik een maximumsnelheid 80 voor brommers, met een beperking van "geen autowegen" veel veiliger vinden. Kunnen die snorpotten mooi 40 rijden op het fietspad.

Of alle bromfietsen overal weer het fietspad op, maar doe het in ieder geval consequent.


Dat laatste zinnetje dat zal ik echt niet meer willen, ik vermeid het nu al als de pleuris die fietspaden ..
Je moet als brommer er soms op maar , als het even kan blijf ik gewoon op de weg zitten

En daar bij gewoon die dingen niet begrenzen gewoon zo als ze uit de fabriek komen laten rijden , zal een hoop brandstof schelen en een hoop boze gezichten



als ze dan toch bezig zijn om de regels te veranderen maak dan de meest rechtse baan op de snelwegen brommer toegankelijk
:-) ( wel onbegrensd dan eerst laten rijden )dat scheelt weer veel binnendoor rijden en je kan ten minste door rijden ipv al die korte stukjes die je moet rijden ivm stoplichten of gevaarlijke punten

:worshippy:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#5 » 16 jul 2019, 15:59

Ik zou met de brommer eerlijk gezegd niet de snelweg op willen, want dan word je met 80 per uur van de sokken gereden door vrachtauto's. En daar wil ik ook niet tussen zitten bij een aanrijding. Je blijft toch, ook in verhouding met een motorfiets, een redelijk kleine en kwetsbare weggebruiker.

Als je het op die manier op wil lossen dan zou ik eerder brommers beperken tot N-wegen en niet toelaten op auto(snel)wegen. Of gewoon al die overgangspunten in het land een keer aanpakken zodat we op een veilige en overzichtelijke manier in en uit kunnen voegen.
1 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#6 » 16 jul 2019, 17:00

Een blind paard zag aankomen dat dit overlast zou geven voor alle snorscooters die zich aan de snelheid houden. Zo achterbaks hoe ze nu in allerlei bochten wringen om het weer terug te dringen, want er zijn toch wel veel gevaarlijke situaties. En zulke figuren moeten dan de hoofdstad draaiende houden. Mijn vertrouwen in de politiek was al laag, maar in Amsterdam onder leiding van GL en mevr. Halsema zorgen ze dat mijn nulpunt steeds verder naar beneden zakt.
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#7 » 16 jul 2019, 22:55

Ze zeggen wel eens van domme blondjes "die stond nog bij te tieten en de konten" toen de hersens werden uitgedeeld.
Ik verkeer in de stellige overtuiging dat meer dan 70% van de politici nog bij de "naïviteit" stond toen het "gezonde verstand" al bijna uitgedeeld was...
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#8 » 16 jul 2019, 23:00

Rij voor onderhoud een paar keer per jaar van Hilversum (Amsterdam buiten) naar Barneveld, en wat verbaast: daar mag je met de brommer gewoon op de 60km wegen (Achterveld, Stoutenburg enz.)

Sindsdien rij ik de korte stukjes 60km weg ook gewoon op het gladde asfalt ipv de slechte en drukke fietspaden. De Canta's en ander 45km vervoer, al dan niet elektrisch, doen dat ook.

Tsja en dan heb je af en toe zo'n X5 of Tesla die je gebarend inhaalt, maar met die wordt bij de hemelepoort wel afgerekend. :angel:
3 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#9 » 17 jul 2019, 00:41

BadWeather schreef:Rij voor onderhoud een paar keer per jaar van Hilversum (Amsterdam buiten) naar Barneveld, en wat verbaast: daar mag je met de brommer gewoon op de 60km wegen (Achterveld, Stoutenburg enz.)

Sindsdien rij ik de korte stukjes 60km weg ook gewoon op het gladde asfalt ipv de slechte en drukke fietspaden. De Canta's en ander 45km vervoer, al dan niet elektrisch, doen dat ook.

Tsja en dan heb je af en toe zo'n X5 of Tesla die je gebarend inhaalt, maar met die wordt bij de hemelepoort wel afgerekend. :angel:



Ach ik doe het ook wel hoor , en dat ze je voor gek verklaren en ze je raar staan aan te kijken , dan denk ik altijd maar , beter hun dat doen dan iemand die verstand van zaken heeft :rlol: zoals een psygoloog of psychiater
want als die me voor gek verklaart dan zal ik me wel zorgen gaan maken :schater:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Amsterdam het lachertje van 2019?

Bericht#10 » 17 jul 2019, 10:22

meestal ga ik naar het fietspad maar soms zijn die afritjes voor brommers zo scherp dat ik blijf rijden of een in of uitrit gebruik.
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer