Scooter importeren vanuit Duitsland

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#11 » 23 dec 2019, 12:21

hoi roelf
mooi duidelijk antwoord ik was er ook al achter dat 2 takt euro 4 gewoon verkocht mag worden in Nederland
denk dat ik iemand aan de lijn heb gehad vorig jaar die dacht het zal wel een gewone 2 takt zijn zonder euro 4 norm
groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#12 » 23 dec 2019, 12:34

Ter aanvulling ook de euro norm doet niet ter zake
Elke scooter met europesche goed keur mag hier op.kenteken...
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#13 » 23 dec 2019, 13:00

Dan vraag ik mij toch af waarom onze scooterdealers geen 2-tact meer mogen verkopen. :?:
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#14 » 23 dec 2019, 13:08

tomosje schreef:wat o.a. harry c heeft gedan met zijn grand dink het ombouwen op kenteken van 2 naar 4 takt is alleen na keuring toe gestaan en ook daar geld een uitzondering op als de onderdelen van het zelfde merk zijn is een inspectie voldoende en daarna wijziging op kenteken..


Dat was alleen niet van hetzelde merk wat Harry eronder gebouwd heeft. En zowel @Bjorn als ikzelf hebben natuurlijk ook een Grand Dink ombebouwd van 2 naar 4takt. Maar wij 2 dan wel binnen hetzelfde merk, Kymco.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#15 » 23 dec 2019, 13:09

peter stupers schreef:Dan vraag ik mij toch af waarom onze scooterdealers geen 2-tact meer mogen verkopen. :?:


Wellicht omdat bedrijven, importeurs en dealers, ze niet meer mogen importeren van Greta. Maar als particulier nog wel.

Soms zijn de regels een beetje scheef maar soms zelfs in ons voordeel, als consument. Heel zelden.
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#16 » 23 dec 2019, 13:11

Jep zoals ik al schreef zijn de onderdelen van het zelfde merk dan hoeft een keuring niet of je moet al
Perse de viertakt motor geregistreerd willen hebben.
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#17 » 23 dec 2019, 13:12

Omdat Nederland de bromfiets om zeep wil helpen. De Django van Peugeot koop je in Duitsland als 2 takt loopt veel beter als 4 takt en heeft 5 pk. Dus die komt wel van zijn plek
1 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#18 » 23 dec 2019, 13:28

tomosje schreef:Jep zoals ik al schreef zijn de onderdelen van het zelfde merk dan hoeft een keuring niet of je moet al
Perse de viertakt motor geregistreerd willen hebben.


Hij moet gekeurd worden!

Bij ombouw van 2 naar 4 takt of andere wijzigingen aan de constructie, ook al gebruik je onderdelen van het zelfde merk, is herkeuring verplicht. Bij ombouw voldoet het voertuig niet meer aan de type goedkeuring zoals bij 1e afgifte van het kenteken en zal dus herkeurd moeten worden om weer legaal de weg op te mogen.

Doe je dit niet en je krijgt/veroorzaakt een ongeluk en de verzekering komt er achter dan wordt er niets uitgekeerd omdat je met een ongekeurd voertuig hebt deel genomen aan het verkeer en dus onverzekerd hebt rond gereden.

Bij herkeuren van 2 naar 4 takt zul je dit ook niet terug zien op je kentekencard/papieren, dit staat alleen geregistreerd bij de rdw en is ook niet in te zien.
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#19 » 23 dec 2019, 15:23

Wel. Grappig bjorn
Ik dacht exact het zelfde inderdaad..
Maar ja ik zou hem zo wie zo.laten keuren voor mijzelf wil 200% zekerheid hebben dat het goed zit..
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Scooter importeren vanuit Duitsland

Bericht#20 » 23 dec 2019, 15:23

Oh ja dat je het niet terug ziet was ook de reden waarom niet
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer