Aangehouden voor scootercontrole

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#31 » 12 nov 2016, 22:11

ja ik vind het zelf ook erg vreemd dat je mensen hier uit de buurt hoort dat ze wekelijks aangehouden worden en mee moeten komen ....

Ik ben met deze snorfiets 1 keer staande gehouden .. ( blazen ) , die agent zat al een paar min achter me en reed toen ook gewoon te hard ( 45 km snorfiets )

maar daar heb ik ze niet over gehoord ...
het is ook je eigen gedrag en hoe je rijd ...

mijn snorfiets is voor de rest standaard alleen was toen iets opgevoerd ( nu weer netjes 37 km op de teller dus geen zorgen meer )
maar ik heb zo als ik eerder verteld ook dat ik een maand lang 55 km heb gereden omdat bij de grote buurt de CDi er niet er op zat , vergeten )
maar zelf toen vaak politie gezien en niets .. zelfs in buurten geweest waar ik van weet dat ze je gewoon heel erg in de gaten houden en niet makkelijk zijn ...


maar het is ook je inzicht in het verkeer , in druk verkeer rijd ik gewoon rustig , maar heb ik de weg voor me vrij en geen zijstraten .. dan is het gas open ..
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#32 » 12 nov 2016, 22:18

Vanwege alle controles mijn ST (snor) met de laatste beurt terug laten zetten op 35/36 km/h. Liep ervoor 45 op de teller.
Omdat ik hem dagelijks gebruik voor woon- werkverkeer.
Hoef ik nu niet meer zenuwachtig te worden voor controles. Rijd een stuk relaxter.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
kirankai
Berichten: 220

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#33 » 12 nov 2016, 22:29

Ik weet niet waarom maar ik heb nog niet een keer ( tegen mijn wil ) op een rollenbank gestaan maar ik ben wel al iets van 7 keer langs zo'n ding gereden.
Toen ik vrijwillig op stage mijn caferacer liet testen 1 jaar terug toen reed hij ( niet schrikken :o ) 60 kmh :?
Dus weer afgevoerd en een paar dagen terug voor de lol nog eens langs geweest onbegrensde cdi erop gezet doorgeboorde uitlaat ( nog extra uitgeboord nadat @prutsereersteklas het had gedaan en de las weg geschuurt ) en toen liep hij opeens 68 kmh OOPS .

Dus onbegrensde cdi is niet meer toegestaan voor mij.
En begrensd liep hij met die uitlaat 48 dus niet echt heel erg te hard.
0 x
Wat er niet op zit kan niet kapot. :)

gr Jeremy.

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#34 » 12 nov 2016, 22:38

Op mijn scooter nog nooit aangehouden ook nog nooit bij een controle aangehouden (wel erlangs gereden).
Ik heb dan ook geen bling bling terugloop herrie uitlaat en loopt wel iets te snel op gps 83....
Alleen rij ik dat wel eens terug van mijn werk als het rustig is op lange rechte weg zie ik verkeer gaat de teller terug naar 60.
Verders rij ik wat toegestaan is of wat verantwoord is (lees iets harder dan 50 in de kom op de weg).
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#35 » 12 nov 2016, 22:52

Reyn schreef:Vanwege alle controles mijn ST (snor) met de laatste beurt terug laten zetten op 35/36 km/h. Liep ervoor 45 op de teller.
Omdat ik hem dagelijks gebruik voor woon- werkverkeer.
Hoef ik nu niet meer zenuwachtig te worden voor controles. Rijd een stuk relaxter.


daarom heb ik het ook gedaan , ook omdat hij binnen kort weg gaat ...
maar ik rij dan 37 km op de teller

maar de een zegt dat het wel te hard is maar de andere weer niet.

want je mag volgens sommige maar 34 km .. alles daar boven is een wok ... en sommige gaan weer boven de 15 km te hard ( waar ik onder zit pas moeilijk doen...
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Joëll199
Berichten: 89

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#36 » 12 nov 2016, 23:36

Als die van mij erop moet krijg ik denk ik een wok 65 70 op de teller.
0 x
Sym Orbit 2 (2015)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#37 » 13 nov 2016, 01:08

Joëll199 schreef:Als die van mij erop moet krijg ik denk ik een wok 65 70 op de teller.


:darulez: :darulez:

maar oke vind het nog wel een verschil of je nu gewoon een paar km te hard loopt dus voor een snorfiets rond de 35 rijd of je heb hem 50 laten lopen .. vaak komen ze van de dealer al rond de 30 km uit de winkel ...
dus dan zou je er maar 5 km opgevoerd hebben en of goed ingereden hebben ...

maar 55 km voor een brommer is gewoon te doen .. maar zo als je zelf zegt 70 is wel wat aan de hoge kant :-)
alhoe wel .. mijn Maxi reed ook 75 km en mijn FS 1 130km maar dat was eind jaren 80

maar zelf ben ik ook meer van snelheid controles ipv van die rollerbanken
alhoe wel ik ook eerder 30 a 35 zou rijden dan 25 op het fietspad ... we moeten ten slotte wel vooruit komen .. :-)
En ik moet wel wakker blijven op de snorfiets .. dat gaat echt niet gebeuren met 20 / 25 km hoor .. ppff ik verveel me dan en dan ga ik slapen .. en om nu een gesprek aan te gaan met iemand die naast je loopt vind ook wel iets te ver gaan
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#38 » 13 nov 2016, 06:46

Joëll199 schreef:Als die van mij erop moet krijg ik denk ik een wok 65 70 op de teller.



Welnee joh.
Da's misschien 54 op de bank.
Next!
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Ludixxxl
Berichten: 228
Contacteer:

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#39 » 13 nov 2016, 07:53

Met de mt5 ben ik eens staande gehouden en dat ding liep echt geen 50 :mrgreen: Dit was tijdens de 80 in z'n 5 kampanje.

Agent (echt een broekkie): Is dit een motor of een brommer? (Zat er in vol gelaat op)

Ik: Een brommer.

Agent: Weet u dat u veel te hard reed?

Ik: Rij ik 80 in z'n 5 is het weer niet goed.

Trok er een beteuterd bekkie bij en ik mocht door :D

( mis dat ding nog steeds, had m nooit weg moeten doen.... 80cc en een 5bak)
0 x
Peugeot Ludix 14'' werk en tourbuffel project
Peugeot Kisbee 12''
Honda Vision OT

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær :knight:

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#40 » 13 nov 2016, 08:42

In mijn jeugdjaren ben ik eens aangehouden met mijn Honda mb5,met 50 snel cilinder,hoge druk kop en snelle uitlaat,maar die op de standaard uitlaat leek
De agent kijkt naar het blok,en zegt ja,ik zie het al,hoge druk koppie,en vraagt hoe hard de brommer rijd
Ik zeg,ongeveer 55 km per uur
Ik moest mijn verzekeringspapieren tonen en kon toen gaan
Ik ben toen heel lullig de Molukkenstraat uitgereden,en toen rechtsaf de Insulindeweg op,trok ik het gas open
Die Honda reed toen echt geen 55 km per uur,ik reed toen met 90 km per uur de Schellingwoudebrug op
1 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer