Aangehouden voor scootercontrole

Gebruikersavatar
Gooney Bird
Voormalig STN Lid
Berichten: 158

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#21 » 09 sep 2014, 17:29

motormuis schreef:De handhaver zal geen oor hebben naar andermans mening maar blindelings de wetgeving hanteren.

Mtvrgrt kees


Ik ben het helemaal met onze Motormuis eens ondanks dat sommige mensen denken dat het allemaal wel meevalt maar de controles zijn in deze regio redelijk frequent nu en iedereen weet inmiddels wat de regels nu zijn en dan vind ik wie niet horen wil moet maar voelen. [ met alle moeite die je er mee hebt en de financiele concequenties ]

Mvgr. Adrie.
0 x
Mvgr. Adrie.

Cees

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#22 » 09 sep 2014, 17:40

Ook ik heb de scooter op de rollenbank gezet nadat ik de vario rollen had veranderd.
ook de CDI standaard gemaakt, En nu maar 53 km/h op de rollenbank
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
0 x

Eric L

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#23 » 09 sep 2014, 17:52

Is die geijkt Cees?
Mag die van mij een keertje erop? dan kan ik zien hoe snel mijn brompie loopt. :D
0 x

Cees

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#24 » 09 sep 2014, 19:16

Kan op het politiebureau en is inderdaad geijkt
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#25 » 09 sep 2014, 22:19

zie ik het nou goed volgens mijn rijd hij maar 35 km :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

of zit het plaatje van de keuring er verkeert op

Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#26 » 10 sep 2014, 01:23

ScooterBlokker schreef:zie ik het nou goed volgens mijn rijd hij maar 35 km :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

of zit het plaatje van de keuring er verkeert op

Grt Jan

Nee Jan .... men noemt het dan een E5 code :lol: :lol: :lol:

Mtvrgrt kees
0 x

Cees

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#27 » 10 sep 2014, 11:55

motormuis schreef:
ScooterBlokker schreef:zie ik het nou goed volgens mijn rijd hij maar 35 km :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

of zit het plaatje van de keuring er verkeert op

Grt Jan

Nee Jan .... men noemt het dan een E5 code :lol: :lol: :lol:

Mtvrgrt kees



53 km/h of koop een goede bril
0 x

Gebruikersavatar
Klinkie
Berichten: 148

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#28 » 10 sep 2014, 17:05

Scherp gezien Jan, alleen ziet Cees de humor er niet van in.
0 x

Cees

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#29 » 10 sep 2014, 17:18

Ja hoor, blijf lachen
0 x

Luckyluke

Re: Aangehouden voor scootercontrole

Bericht#30 » 12 nov 2016, 21:51

Laten we nu eerlijk zijn, het is tegenwoordig heel erg veel makkelijker om flink opgevoerd door een controle te komen als vroeger!

Vroeger reed ik een Zundapp 70 cc. Mooie waaierkop erop, 22 mm bing carb., die agent hoefde amper door z'n knieen om de
specificaties te lezen. Electronische onsteken, laat staan beperken was geen optie, je was dus eigenlijk altijd het haasje, of je moest echt een sukkel van een agent treffen!

En dan nu, een 70 cc cilinder die optisch geheel gelijk is aan 50 cc, geen verschil! Zowel toerental als snelheid worden berekend vanuit de data beschikbaar in de originele cdi; begrenzer ingegoten in behuizing (epoxy) van de cdi, geen extra draden, helemaal NIETS te
zien! Begrenzer uitschakelen niet meer met afstandsbediening, maar met morsecode op de lichtschakelaar!?
Uitlaat geen dure glimmende tuningauspuff, maar een in eigen beheer aangepaste originele; valt gewoon niet op, maakt niet zo idioot veel lawaai ook. En als je op deze wijze een Vespa kietelt, trek je minder aandacht als met een originele Yamaha.

Mijn neefje lacht al heel lang om die rollerbankcontroles. Hij kreeg het pas benauwd toen hij zaterdags door een videosurveillance-auto werd aangehouden en zijn scooter werd afgevoerd voor "onderzoek", we dachten allen "daar ga je knul, ga maar sparen" maar nee hoor, wat denk je ? dinsdagmorgen ging de telefoon, hij kon hem komen ophalen, alles in orde!

Dus, los van de verzekeringsproblematiek, die niet onderschat mag worden, kan het wel degelijk zonder veel risico te lopen, zolang je jezelf normaal in het verkeer gedraagt, geen open uitlaat, en niet behangen met de (duur betaalde) stickers van de tuningbedrijven,
en het een beetje goed aanpakt.

En eerlijkheid gebied me te zeggen dat ook ik niet blij wordt van een ventje van 16 die direct 80 gaat rijden als hij z'n papiertje heeft,
maar dat schijnt vooral aan mijn leeftijd of wijsheid te liggen, immers ik reed 80 tot 100 toen ik 16 was, overigens zonder papiertje!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer