nieuwe scooter met 70 cc !!!

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#21 » 01 jun 2015, 20:22

IK loop denk ik wel 5 kilometer.

maar rijd op mijn tweewieler net wat harder.

op mijn scooter weet ik het niet wand die gaat te hard om te kijken


vind het nog steets een raad verhaal.
wij verkopen scooter in Nederland die die ruim 70 kilometer kunnen rijden van af de fabriek maar om dat er in Nederland volgens de wed er maar 45 mag mee gereden worden

doe dan die 50 cc naar beneden bijvoorbeeld 40 cc of 35 cc dan kunnen wij niet harder

nee hoor de verkoop wil een 50 cc scooter met alles wat maar geknepen kan worden en dan mag je niet harder dan 25 kilometer
en maar klagen over de uitstoot .

Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Zoetersmurf

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#22 » 01 jun 2015, 20:38

even een kleine opmerking van mijn kant.

elke verandering aan je motorisch vermogen waardoor boven de wettelijke toegestane KW's uitkomt is strafbaar daar hoef ik niemand op te wijzen.
70 CC 80 CC of meer tja dat is dus meer dan mag en ieder kiest hier zelf voor of niet echter....

je verzekering maatschappij trekt zijn handen van je af bij een ongeval, je bent immers verzekerd voor een 50cc scooter het veranderen van dit vermogen heft automatisch je verzerkering dekking op. Ja ze accepteren je premie elke maand onder de noemer, "wij wisten het niet". maar bij een aanrijding waar de technische recherche je scooter controlleerd en er achterkomt dat je scooter op wat voor manier dan ook is opgevoerd (boven de wettelijke KW's) en je rijd onverzekerd ga dat maar uitleggen aan de tegenpartij.

nogmaals ook ik heb meer vermogen en maak mij hier schuldig aan, immers zonder prop heb ook ik meer KW's dan wettelijk is toegelaten op mijn dink 50 classic.
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#23 » 01 jun 2015, 20:53

staat er in je verzeker ook dat je niet harder mag rijden dan 45 kilometer

als ik een standaard scooter koop rijd hij echt geen 45 top

als hij volgens de fabriek is af gesteld.
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ronvanderslot
Berichten: 79

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#24 » 01 jun 2015, 21:43

ik heb het helaas vorige week moeten ondervinden, hier in gouda reed ik netjes 40km, plots een motoragent, vingertje omhoog en volgen, de grand dink op de rollerbank en reed 59km, gelukkig geen wokmelding omdat hij waarschijnlijk in een goede bui was, maar wel kenteken genoteerd en niet meer verder rijden, dus de scooterzaak opgebeld en mijn scooter op laten halen, die hadden hem eerst alleen met een andere varioring terug gevoerd, ik dacht bij een testrit dat mijn blok zou ontploffen, wat een hoge toeren niet normaal, dus maar laten staan, want er moest toch weer een prop in de uitlaat gelast worden, weer een andere ring en scooter opnieuw afstellen, 250 euro armer maar hij rijd nu netjes 55km op gps pff
0 x

peter

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#25 » 02 jun 2015, 07:48

Het is wat hier in nederland met die regeltjes allemaal,mijn scooter rijd ook veel te snel maar daar heb ik buwust voor gekozen.zit nu wel met veel plezier op de scooter,Toen die helemaal origineel was zat ik dat echt niet.En mocht ik eens worden aangehouden nou dan heb ik pech gehad. :)
Groetjes peter 8-)
0 x

Zoetersmurf

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#26 » 02 jun 2015, 10:04

ScooterBlokker schreef:staat er in je verzeker ook dat je niet harder mag rijden dan 45 kilometer

als ik een standaard scooter koop rijd hij echt geen 45 top

als hij volgens de fabriek is af gesteld.



Lol Jan dat klopt dat doet geen 1 scooter, ja misschien die chinese rommel omdat die toch al niet harder kunnen lol..

maar inderdaad ook je snelheid kunnen ze je op pakken als er tijdens een technisch onderzoek blijkt dat de veroorzaker harder dan de maximale toegestane constructie snelheid is gereden kan de verzekering maatschappij zijn handen ervan af trekken en draai je dus zelf voor alle kosten op.

ik denk dat wij met z'n allen gewoon geen ongelukken moeten krijgen, zowieso omdat we elkaar allemaal aardig vinden en daarboven op willen we geen techische onderzoekjes.

dus vla voor een aanrijding even flink in de remmen en je prop er weer in :)
0 x

Zoetersmurf

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#27 » 02 jun 2015, 10:07

peter schreef:Het is wat hier in nederland met die regeltjes allemaal,mijn scooter rijd ook veel te snel maar daar heb ik buwust voor gekozen.zit nu wel met veel plezier op de scooter,Toen die helemaal origineel was zat ik dat echt niet.En mocht ik eens worden aangehouden nou dan heb ik pech gehad. :)
Groetjes peter 8-)



zo denk ik er ook over Peter ik geniet van de dink, net iets meer vermogen dus lekker mee kunnnen met het verkeer, en de top van 63 ja dat kan me geld kosten maar ach 1 of 2 keer per jaar kan ik wel hebben (nog niets tot nu toe). je bent jong en je wilt wat lol
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#28 » 02 jun 2015, 10:37

Zoetersmurf schreef:
peter schreef:net iets meer vermogen dus lekker mee kunnnen met het verkeer, en de top van 63 ja dat kan me geld kosten maar ach 1 of 2 keer per jaar kan ik wel hebben (nog niets tot nu toe). je bent jong en je wilt wat lol

Bedenk goed dat als men een Wok melding krijgt, deze op je naam blijft staan. Bij herhaling is de kans aanwezig dat je het rijbewijs alsnog kwijtraakt.

Mocht dat aan de orde komen en je bent in het bezit van een auto rijbewijs of elk ander rijbewijs ... dan heb je een serieus probleem want je mag dan geen gemotoriseerd voertuig meer rijden waar een rijbewijs voor vereist is.

Mtvrgrt kees
0 x

Zoetersmurf

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#29 » 02 jun 2015, 11:40

motormuis schreef:Bedenk goed dat als men een Wok melding krijgt, deze op je naam blijft staan. Bij herhaling is de kans aanwezig dat je het rijbewijs alsnog kwijtraakt.

Mocht dat aan de orde komen en je bent in het bezit van een auto rijbewijs of elk ander rijbewijs ... dan heb je een serieus probleem want je mag dan geen gemotoriseerd voertuig meer rijden waar een rijbewijs voor vereist is.

Mtvrgrt kees


Goede informatie...

dank je kees :)
0 x

Flevolander58

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#30 » 02 jun 2015, 14:07

motormuis schreef:
Zoetersmurf schreef:
peter schreef:net iets meer vermogen dus lekker mee kunnnen met het verkeer, en de top van 63 ja dat kan me geld kosten maar ach 1 of 2 keer per jaar kan ik wel hebben (nog niets tot nu toe). je bent jong en je wilt wat lol

Bedenk goed dat als men een Wok melding krijgt, deze op je naam blijft staan. Bij herhaling is de kans aanwezig dat je het rijbewijs alsnog kwijtraakt.

Mocht dat aan de orde komen en je bent in het bezit van een auto rijbewijs of elk ander rijbewijs ... dan heb je een serieus probleem want je mag dan geen gemotoriseerd voertuig meer rijden waar een rijbewijs voor vereist is.

Mtvrgrt kees

en ik maar denken dat je na 3 registraties gratis mag gaan wokken :lol: :lol: :lol: :lol:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer