nieuwe scooter met 70 cc !!!

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#11 » 26 dec 2014, 12:31

Lekker hoor, deze discussie is er al geweest tijden mij topic "ochtendhumeur"
viewtopic.php?f=17&t=2996&hilit=ochtendhumeur
Maar er zijn vast wel meer van onze leden die met een 70 cc set-up rijden.
Al willen ze daar niet voor uitkomen ;) ;) ;)
Zoals aangegeven heb ik het voor meer koppel en niet voor de snelheid op mijn ND zitten.
Dit omdat we veelal samen touren op één scooter gaat door het meer hebben aan koppel het optrekken makkelijker en bij klimmen gaat de snelheid omlaag.
Daarbij rijd ik met een begrenzing op de vario waardoor de ND niet sneller rijd dan tegen de 60 km op de teller en dat is rond de 52/54 op de gps.
Overigens heb ik tot op heden geen last gehad van de controles van de politie.
Meestal was de opmerking in de trant van: "mogen we uw papieren zien, wat bent goed aangekleed, u heeft alles netjes voor elkaar en goede reis verder"

Dus goede reis verder en veel plezier van je nieuwe aanwinst.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#12 » 26 dec 2014, 12:36

ik heb er 300 cc meer op zitten als normaal 50 cc dus 350 cc en is een behoorlijk verschil in trekkracht nog net niet de stoeptegels eruit ;) :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

René K

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#13 » 27 dec 2014, 07:59

Heel af en toe melden zich nieuwe leden en die komen met een vraag of een advies, en nu
weer toevallig over een 70cc scooter, dat zal wel vaker voorkomen. Altijd leuk om weer
daar over te filosoferen. Misschien de volgende keer weer over banden of over een scootermerk,
navigatiesystemen, sproeiers, windschermen, enz.

Gr. René
0 x

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#14 » 27 dec 2014, 10:41

En mocht je de Kymco op motorkenteken zetten,je schiet er niks mee op
Een collega van mij heeft een Sym Allo 125 cc
Altijd in de stad en op buitenwegen gereden
Nu wilde hij naar Duisburg via de snelweg,en vroeg mij het een en ander
Ik gaf hem het advies om de Sym maar in de schuur te zetten,en de auto te pakken naar Duisburg
Met een top van 90 km per uur op de snelweg,nee,geen goed plan
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ilse
Berichten: 170

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#15 » 27 dec 2014, 16:19

Kymcopeoples schreef:Lekker hoor, deze discussie is er al geweest tijden mij topic "ochtendhumeur"
viewtopic.php?f=17&t=2996&hilit=ochtendhumeur
Maar er zijn vast wel meer van onze leden die met een 70 cc set-up rijden.
Al willen ze daar niet voor uitkomen ;) ;) ;)
Zoals aangegeven heb ik het voor meer koppel en niet voor de snelheid op mijn ND zitten.
Dit omdat we veelal samen touren op één scooter gaat door het meer hebben aan koppel het optrekken makkelijker en bij klimmen gaat de snelheid omlaag.
Daarbij rijd ik met een begrenzing op de vario waardoor de ND niet sneller rijd dan tegen de 60 km op de teller en dat is rond de 52/54 op de gps.
Overigens heb ik tot op heden geen last gehad van de controles van de politie.
Meestal was de opmerking in de trant van: "mogen we uw papieren zien, wat bent goed aangekleed, u heeft alles netjes voor elkaar en goede reis verder"

Dus goede reis verder en veel plezier van je nieuwe aanwinst.

Groet Eric


Dit dus.

TS, laat je niet gek maken ;)
0 x
Mama Angel! 8-)

Afbeelding

The tiny ant dares to enter the lion's ear... -Armenian proverb

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#16 » 27 dec 2014, 16:32

tja je kan ook gewoon die scooter wel kopen alhoewel als ik denk welke het is een witte met een toerenteller... zou ik hem zowiezo laten staan er staat ook eentje orgineel met buegels enz op marktplaats en die kost 800 geloof ik oftewel 125 euro meer en is zo te zien in uitstekende conditie.
een scooter brommer of snorscooter valt bij wijzigen van dingen die bij de eerste keuring als voertuig in europa zijn aangemerkt als kernpunten van dat voertuig dus 49.9 cc 2 wielen gewicht max snelheid enz. daaran buiten de wet!!!
of het voertuig moet op dusdanige wijze zijn veranderd dat een wijziging op kenteken overeen komt met een voertuig welke als zodanig in die configuratie is goed gekeurd binnen europa
kort gezegd die scooter met 70 cc is in feite kentekenloos als er wat gebeurd..
en dus niet te verzekeren
oh ja het verwijderen van bijvoorbeeld een begrenste variobus geld dan weer niet als wijzigen van constructie maar als ontgrensen kan je je kenteken kosten bij controlle echter niet het voertuig id nummer...
dus dan de bus er weer in ivm te hoge snelheid en herkeuren klaar..
bij 70 cc komt er even een vermogenstest enz bij kijken.
en alhoewel ik net als eric het vooral aan de uistraling vind liggen of je problemen krijgt mocht je nu na een ongeval in coma komen te liggen en ze gaan zoeken ben je gewoon de klos en kan je gelijk als een eigen woning hebt een bord in de tuin plaatsen wand je draaid overal zelf voorop...
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
viviancatharina
Berichten: 14
Contacteer:

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#17 » 01 jun 2015, 17:56

Hallo,

Ik lees net iets over een 70cc scooter en dat deze 70km p.u gaat.
Nu wil het dat mijn Piaggio ook 70 km makkelijk haalt.
Betekent dit nu dat dit ook 70cc i.p.v. 50cc is? Deze staat n.l. ook als 50cc geregistreerd.
Een jonge gast vertelde mij al dat er tegenwoordig geen begrenzing meer op de scooters zit en dit heel normaal is.
Ik ben blij dat er nu weer een goeie km teller op zit, moet ik deze scooter laten aanpassen en er weer een begrenzing op zetten of maak ik mij nu onnodig zorgen? Met wind mee gaat hij gemakkelijk 70, met wind tegen gaat hij richting de 60 km p.u.

Groetjes Vivian
0 x

Flevolander58

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#18 » 01 jun 2015, 18:11

nee hoor je hebt gewoon een 50 cc vaak wijkt de teller ongeveer 10 km af dus misschien haal je werkelijk net iets van 60 het beste kun je het testen met gps op je smartphone of via een navigatie die geeft namelijk aan wat je werkelijk rijdt je kunt hem wel terug begrenzen maar denk niet dat je daar vrolijk van wordt als je nooit geen probleem hebt met snuf en snuitje(lees politie)zou ik het lekker zo latend
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#19 » 01 jun 2015, 19:31

Laten we heel eerlijk zijn mensen,

Als men in een grote controle terecht komt, moet de scooter gewoon de rollerbank op. Als er dan gecontacteerd wordt dat je scooter 1 km te hard gaat ... is het prijs.

M.a.w. als de teller 60 aangeeft is de kans reëel dat je je scooter mag aanbieden bij de RDW

De meeste tellers hebben een afwijken van 5 tot 6 km in de plus.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: nieuwe scooter met 70 cc !!!

Bericht#20 » 01 jun 2015, 19:40

Mijn Elystar rijd op de teller 75 km per uur,werkelijke snelheid is 65 km per uur
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer