Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Gebruikersavatar
Danny
STN Tourbuffel
Berichten: 157

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#11 » 22 mei 2015, 12:51

HaagseTweet schreef:Daarnaast mag het ook verboden en gehandhaafd worden voor met name de snorscooteraars want ook die zitten bij de vleet met 1 handje aan het stuur en de mobiel in de andere........


Voor de (snor)scooter is het vasthouden van een mobiele telefoon tijdens het rijden al verboden. Alleen de fiets is een uitzondering hierop.
0 x
Afbeelding Afbeelding


Er zijn 2 meningen... de verkeerde, en die van mij :D

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#12 » 22 mei 2015, 16:18

Klopt Danny, ik bedoelde eigenlijk ook de handhaving erop want die lijkt er bij de snorscooters ook niet te zijn helaas :cry:
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Stephan

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#13 » 22 mei 2015, 19:49

Revolutionaire uitvinding! Handsfree bellen op de fiets! Ik heb patent aangevraagd... ;) Niet goedkoop, maar het werkt wel!

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Eric L

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#14 » 22 mei 2015, 19:51

:lol: :lol:

Beter is om helemaal niet te bellen als je onderweg bent.
Gewoon je gedachten alleen maar op de weg houden. ;)
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#15 » 22 mei 2015, 20:00

Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen om te sms-en als je op ene scooter of fiets zit.
Ik heb het al eens geschreven dat als ze de boetes voor deze groepen belachelijk hoog maken en stevig controleren dat het
toch wel minder gaat worden.
Wie van de schoolgaande jeugd kan thuis aankomen met een boete van € 200 of € 250.
Ik zelf zou het nog geeneens kunnen missen.
Een pluspunt vind ik dan nog dat het bij een ongeval door de verzekering word meegenomen.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
verhoeven
Berichten: 529

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#16 » 28 jun 2015, 21:17

Echt daar kan ik zoo kwaat om worden :evil: wij brommers auto's motoren, worde altijd maar weer gepakt. Maar fietser, en die asovolk van wielrenners spanne dan wel de kroon. Mogen dus bellen enz door roidlicht enz. Enz. En bekeuren is dan in eens niet te doen. Maar als het een auto brommer of motor is, dan zin ze er als de kippe bij.

Onrechtvaardig
0 x
ik ben een echte kilometer vreter van de weg, met me scooter.

me hoogste dag record is nu 412 kilometers. gehaald op 17 mei 2014

:arrow: rij gemiddeld 20.000 kilometer in een jaar. :geek:

Blurayfreak

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#17 » 28 jun 2015, 21:27

Mijn headset pakt de telefoon op voor me heb ik ook geen problemen :mrgreen: :mrgreen:
0 x

Gebruikersavatar
verhoeven
Berichten: 529

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#18 » 28 jun 2015, 21:44

Blurayfreak schreef:Mijn headset pakt de telefoon op voor me heb ik ook geen problemen :mrgreen: :mrgreen:


Ik ook maar blijf bij me mening
0 x
ik ben een echte kilometer vreter van de weg, met me scooter.

me hoogste dag record is nu 412 kilometers. gehaald op 17 mei 2014

:arrow: rij gemiddeld 20.000 kilometer in een jaar. :geek:

Gebruikersavatar
verhoeven
Berichten: 529

Re: Telefoongebruik op fiets wordt niet verboden

Bericht#19 » 28 jun 2015, 21:48

HaagseTweet schreef:Hoezo is het niet te handhaven? Het is zeker te handhaven, sterker nog het is een zeer eenvoudig van een afstand te ziene overtreding en de motoragent staat zo naast je. Blijkbaar WIL ze het niet doen....dat is heel wat anders.

Overigens mag dat ook gelijk voor de koptelefoons gelden. Had er vandaag weer een voor me met zo'n buitenboord on-ear koptelefoon, slaat zo linksaf voor me zonder te kijken en hoort natuurlijk niets. Het is dat ik het aanvoelde komen, het leek exact de situatie waardoor ik vorig jaar in die fietser zijn achterwiel reed met alle gevolgen van dien.

Daarnaast mag het ook verboden en gehandhaafd worden voor met name de snorscooteraars want ook die zitten bij de vleet met 1 handje aan het stuur en de mobiel in de andere........


Ben het met je eens. Alleen voor snorscooters mag het ook al niet meer. Dat wil zeggen het in de hand hebben van mobel.
0 x
ik ben een echte kilometer vreter van de weg, met me scooter.

me hoogste dag record is nu 412 kilometers. gehaald op 17 mei 2014

:arrow: rij gemiddeld 20.000 kilometer in een jaar. :geek:

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer