Rollerbank

Gebruikersavatar
Marco50ST
Berichten: 383

Rollerbank

Bericht#1 » 09 nov 2015, 16:57

zou graag weten wat mijn scooter aan zou geven bij een eventuele controle op de rollerbank, heeft iemand een idee hoe je zonder boete op een rollerbank kunt om dit te controleren?
0 x
Yamaha Neo's 2t 15.000 km +
Aprilia SR50 factory Ditech 2t 18.000 km +
Sym Symphony ST 50 4t 9051 km
Vespa Sprint S 4t 4000 km +

Blurayfreak

Re: Rollerbank

Bericht#2 » 09 nov 2015, 17:29

Niet opvoeren is het beste
0 x

Gebruikersavatar
tarzanen
Voormalig STN Lid
Berichten: 447

Re: Rollerbank

Bericht#3 » 09 nov 2015, 18:10

Blurayfreak schreef:Niet opvoeren is het beste


Niet voor de scooter :lol:

Maar even serieus, het onderstaande stukje tekst komt uit het volgende topic:

viewtopic.php?f=11&t=6316&start=20


Op de meeting gelijk maar even op de rollenbank van de politie. Op de GPS doet de New Dink 61 km, redelijk te hard dacht ik tot vandaag!
De uitslag was met de correctie van 7 km eraf een duidelijke 52 km, van wat ik er van begrijp mag je dus als de correctie er af is maximaal 57km. In elk geval duidelijk niet in overtreding wat een hoop gedoe kan schelen in de toekomst.

En ja, 61km minus correctie van 7 km is geen 57km maar dat ligt dan weer aan de extra correctie voor tegenwind en gewicht.

Toevoeging:
Wel schijnt het dat er twee soorten "banken" zijn. Een kleine rollerbank die in een politiebusje past en een rollerbank die net op een aanhanger past en dus groter is. Deze laatste schijnt een hogere snelheid aan te geven.
Laatst gewijzigd door tarzanen op 09 nov 2015, 18:40, 5 keer totaal gewijzigd.
0 x
Grt, René

Eric L

Re: Rollerbank

Bericht#4 » 09 nov 2015, 18:15

Bij 57 km/h GPS zit je nog net goed.
0 x

Gebruikersavatar
Marco50ST
Berichten: 383

Re: Rollerbank

Bericht#5 » 09 nov 2015, 18:17

Blurayfreak schreef:Niet opvoeren is het beste

Jij rijdt toch ook zonder varioring?
Is die van jou rollerbank proof?
0 x
Yamaha Neo's 2t 15.000 km +
Aprilia SR50 factory Ditech 2t 18.000 km +
Sym Symphony ST 50 4t 9051 km
Vespa Sprint S 4t 4000 km +

Gebruikersavatar
Marco50ST
Berichten: 383

Re: Rollerbank

Bericht#6 » 09 nov 2015, 18:17

Eric L schreef:Bij 57 km/h GPS zit je nog net goed.


Dan zit die van mij op de grens....
0 x
Yamaha Neo's 2t 15.000 km +
Aprilia SR50 factory Ditech 2t 18.000 km +
Sym Symphony ST 50 4t 9051 km
Vespa Sprint S 4t 4000 km +

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: Rollerbank

Bericht#7 » 09 nov 2015, 18:46

Volgens de rollerbank o meter is 57 een ticket to tge RDW. Met 56 zit je nog net goed.

Je zou de politie kunnen vragen om een vrijwillige controle. Zeg dat je twijfelt aan de snelheid en dat je het zeker wilt weten.
Sommige brommerwinkels hebben ook een testbank.

Ik had overigens laatst een niet opgevoerde leenscooter mee. Ik voelde me niet op mijn gemak. 45 op de teller en 39 op de borden langs de weg. Auto's die me wilden passeren waar het eigenlijk niet kon. Dan zijn die 54 echte kilometers die ik normaal red een stuk prettiger. Ik heb normaal nooit dat auto's me in willen halen in de stad namelijk. Zelfs op een stukje 60 km weg wat ik pak gaan ze geen rare capriolen uithalen.
0 x

Blurayfreak

Re: Rollerbank

Bericht#8 » 09 nov 2015, 18:55

Marco50ST schreef:
Blurayfreak schreef:Niet opvoeren is het beste

Jij rijdt toch ook zonder varioring?
Is die van jou rollerbank proof?

De mijne is rollerbank proof er is niks aan gedaan ook de varioring niet verwijderd
0 x

Stephan

Re: Rollerbank

Bericht#9 » 09 nov 2015, 18:57

Dit onderwerp is al diverse keren voorbij gekomen.
De tellers van scooters wijken gewoon flink af. Daarnaast gaat er nog een correctie af.

Hier de officiele app:

https://webapps.politieacademie.nl/nasl ... rollenbank

Niet opvoeren is het verstandigst, wat Edwin schijft.
Als je zorgt dat je op de Gps niet harder dan 55 gaat zit je goed.
0 x

TK E

Re: Rollerbank

Bericht#10 » 09 nov 2015, 19:00

Wil je het inderdaad weten kun je 2 dingen doen....en aangezien je uit Utrecht komt zou je kunnen vragen bij de Politie om een afspraak te maken voor de rollerbank....ik geloof dat de rollerbank op de Schaverijstraat is....(weet het niet zeker). dit is optie 1

Optie 2 is een afspraak maken bij MyScootershop te Noordwijkerhout en zeggen dat je via TK E komt van de STN en je verhaal uitleggen dat je de extactie snelheid wilt weten...

Optie 3 zou ik niet doen maar dat is gewoon wachten tot er ergens een politie fuik is en daar dan inrijden.....hier kun je als je te hard gaat wel een boete verwachten.....

Tevens gelijk een mededeling.......Mochter er leden zijn die wel eens voor controle op een rollerbank moet.....om je zelf in te dekken kun je vragen wanneer de testbank is geijkt....het wil nog wel eens voorkomen dat de eikdatum verlopen is en wettelijk mag dat niet....overheids apparatuur moet ieder jaar gekeurd en geijkt worden.....

TK E
0 x

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer