Wie is er schuldig?

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Wie is er schuldig?

Bericht#11 » 17 mar 2016, 22:30

Ik kan er helaas over meepraten, zelf in 2014 op een soort vergelijkbare manier en met eenzelfde snelheid een fietser in het achterwiel geschept die zonder kijken, zonder richting aangeven en met muziek in de oren ineens linksaf sloeg. Helaas als gemotoriseerd verkeer (op het fietspad) sta je verre van sterk mocht je er een verzekeringszaak van maken. Ik heb het destijds overwogen, maar de materiële schade was relatief klein en ook de medische kosten vielen relatief gezien mee, alhoewel ik wel een half jaar heb lopen tobben met de pols in en uit het gips.

Hou er rekening mee dat je, ondanks getuigen, niet sterk staat. Dat er wellicht nog sprake is van een eigen risico + terugval in no claim (=dus meer premie betalen de komende tijd) en mocht er echt een zaak van gemaakt worden de rechter zeer waarschijnlijk toch een groot deel van de aansprakelijkheid (dus losstaand van eventuele schuldvraag) op de gemotoriseerde verkeersdeelnemer zal schuiven.
1 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Wie is er schuldig?

Bericht#12 » 17 mar 2016, 23:59

Update:

Contact gehad met moeder van fietster.
Haar w.a. verzekering houdt het op mijn schuld 'omdat ik van achter naderde'.....
Ik heb haar aan het verstand gepeuterd dat ik geen ongeval heb veroorzaakt, maar juist voorkomen.
Dochter weet zich niet te herinneren of ze haar hand uitstak; ik weet absoluut zeker van niet.
Getuigen zijn door gelopen...
Iedereen bedankt voor de reacties so far.
Ik ga ze morgenochtend even allemaal uitpluizen.
De moeder van het meisje gaat een brief opstellen voor haar verzekering en belt mij terug.
Ik zal trachten om jullie op de hoogte te houden ivm eventuele jurisprudentie.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Wie is er schuldig?

Bericht#13 » 18 mar 2016, 00:24

Succes.

Hoop voor je dat het positief mag uitpakken.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: Wie is er schuldig?

Bericht#14 » 18 mar 2016, 13:01

Ik weet uit ervaring dat fietsers beschermd zijn.
Heb zelf 16 maanden terug een aanrijding gehad met een fietser.
De vrouw week in 1.keee naar links,en.klapte voor 90/% op de voorkant en zijkant op.mijn scooter.
Ondanks dat ik rechts reed was ik fout,schade aan mijn scooter meer dan 1500 euro.
Voetgangers en fietsers zijn beschermd zegt de verkeers wet,en ondanks de 2 getuigen die ik had kreeg ik geen gelijk.
Succes verder.
Gr. anton
0 x
Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer