Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

scooterfan

Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#1 » 17 mar 2017, 21:06

Kijk en Huiver.

De Tweede Kamer heeft eind 2016 een motie van ChristenUnie en GroenLinks aangenomen waarin een verbod op benzine brommers en scooters wordt aangekondigd. Als reden geven de partijen dat benzinescooters vervuilender zijn dan auto’s en dat met name fietsers en voetgangers dagelijks met de schadelijke uitstoot worden geconfronteerd.

In de motie wordt gesproken over een verbod op alle benzine brommers, waar ook de benzine scooters onder vallen. Inmiddels liggen er ook voorstellen om te vervuilende brommers niet meer op het fietspad toe te laten.

Ergernis
De organisatie strijdt al jaren voor een verbod op de scooter. Anne Knol: “De scooter is een grote bron van ergernis voor veel medeweggebruikers en de stoffen die uit de uitlaat komen zijn zeer ongezond.” Uit een onderzoek van vorig jaar door I&O Research in opdracht van Milieudefensie bleek al dat zeventig procent van de stadsbewoners een verbod wil op de meest vervuilende scooter.

En in het laatste zit nu net ons pijnpunt want meer dan 95% van het scooterpark bestaat uit scooters met een 4-takt motor en geregelde katalysator. Het overgrote deel van de 2-takt bromfietsen bestaat uit hobbyisten die je niet tegenkomt in het woon-werkverkeer. Daarbij wordt nog altijd het grootste deel van de fijn stof veroorzaakt door banden en remmen van auto en bussen. En wat denk je van alle auto’s die in de file staan met draaiende motor? Op dit moment komen de eerste brom en snorscooters op de markt met een Euro 4 motor die aan de aller strengste uitstootnormen voldoen zodat het volledige scooterpark sowieso al ‘verschoond’ wordt.

Groet Scooterfan
3 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#2 » 17 mar 2017, 21:13

Tegen de tijd dat die wet er werkelijk doorheen komt, rijd 95% al elektrisch, en zullen we ook geen lekke banden meer kennen, want rijden doen we dan niet meer we zweven...
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
smack-fu
Berichten: 295

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#3 » 17 mar 2017, 21:33

Vergis je niet... dankzij dat babybekkie Jesse Klaver is Groenlinks best groot geworden. Dat kan zomaar heel snel gaan met die gekken.

En inderdaad: de auto, vrachtauto etc., dus óók die vette BMW of Mercedes waar het meerendeel van die politici zich in láát vervoeren, zijn vele malen vervuilender dan een 4T brommer. Maar de autobestuurders kunnen ze niet aanpakken want die zorgen voor geld in het laatje. Ze vergeten voor het gemak dat veel mensen een zuinigere 4T brommer of scooter kopen om de files te vermijden, wat naast zuiniger rijden ook nog eens veel roet en smog voorkomt omdat je de, jawel... files vermijdt.

Ze vergeten ook dat ze mensen, als die wet er inderdaad komt, gigantisch op kosten jagen omdat de initiële aanschafwaarde van een elektrische brommer/scooter, vele malen hoger ligt dan een 4T brommertje. Als je dan ook nog het lef hebt om een beetje 'n fatsoenlijke radius te wensen met een elektrische brommer, dan mag je helemaal diep in de buidel tasten. Maar voor Groenlinks is dat allemaal tegen dovemansoren gezegd: die willen, moeten en zullen alle vervuilers aanpakken. Óók de mensen die geen geld hebben voor een elektrische brommer. Of mensen die te dicht bij hun werk wonen voor een auto, maar te ver voor een fiets.

De verkiezingen zijn net geweest... ik denk dat ik nog een beetje vuur spuw vanwege het feit dat een (voor mij, maar dat is persoonlijk natuurlijk) partij als Groenlinks zo gegroeid kan zijn. "De vervuiler betaalt" zeggen ze... maar die gaat als het aan hun ligt 3x betalen:
- meer belasting als je een brommer of auto rijdt
- meer geld uitgeven als je elektrisch wilt rijden
- meer betalen als je geen geld hébt voor elektrisch vervoer (wat mooi maar veel duurder is in aanschaf), en dus verhogen ze vast en zeker o.a. verzekeringen voor vervuilend vervoer, vervoerskosten voor het OV, en ga zo maar door.
(goed, dan betaal je dus meer dan 3x...)

… hebben ze al eens uitgezocht hoe en waar die accu's worden gemaakt en wat dat voor vervuiling oplevert? En hebben ze uitgezocht wat er met die accu's gebeurt als ze op zijn en hoe vervuilend dat is?

Groenlinks… mijn excuses als er mensen zijn op STN die op ze gestemd hebben, maar ik heb weinig goeds over die partij te melden ;)
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#4 » 17 mar 2017, 21:43

Obelix zegt: Rare jongens, die Nederlanders! :bang!:
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#5 » 17 mar 2017, 22:26

Zal echt niet zo'n vaart lopen hoor, brommers zijn ook niet intressant voor Den Haag, en die Jesse K is gekozen door hordes niet bijster intelligente jonge mensen die echt niet naar zijn verkiezingsprogamma hebben gekeken maar meer naar zijn kledingstijl. Mochten ze daadwerkelijk gaan meeregeren word het zo'n puinhoop dat ze over een jaar of 3-4 misschien geen zetel meer hebben.

Stemadvies voor de volgende verkiezingen, als je scooter je lief is stem je op Denk, net als 99% van de bezorgmafia ;-)



Btw ik heb op beide niet gestemd, ik wil gewoon op een normale leeftijd met pensioen, dus als hier nog iemand een politieke partij wil oprichten,als je de pensioen leeftijd op 50 jaar zet heb je mijn stem :-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#6 » 18 mar 2017, 01:55

roadkill schreef:Zal echt niet zo'n vaart lopen hoor, brommers zijn ook niet intressant voor Den Haag, en die Jesse K is gekozen door hordes niet bijster intelligente jonge mensen die echt niet naar zijn verkiezingsprogamma hebben gekeken maar meer naar zijn kledingstijl. Mochten ze daadwerkelijk gaan meeregeren word het zo'n puinhoop dat ze over een jaar of 3-4 misschien geen zetel meer hebben.

Stemadvies voor de volgende verkiezingen, als je scooter je lief is stem je op Denk, net als 99% van de bezorgmafia ;-)



Btw ik heb op beide niet gestemd, ik wil gewoon op een normale leeftijd met pensioen, dus als hier nog iemand een politieke partij wil oprichten,als je de pensioen leeftijd op 50 jaar zet heb je mijn stem :-)


met 50 pas ??
hallo dan moet ik nog 5 jaar wat doe je met me leven :-)
werken is leuk alleen er gaat zo veel vrije tijd in zitten die ik niet kan gebruiken om te toeren

Maar als zou GL het willen door voeren dat er geen benzine meer verstookt mag worden ..... dan heeft hij denk ik groot probleem

Denk niet dat de jongens van Shell en zo dat erg op prijs stellen , die krijgt dan wel per toeval een ongelukje
maar goed dat hele gedoe om dat schone lucht een paar brommer van de weg halen ... ach het zal wel loslopen ..
dan ga ik wel op frituurvet rijden ..... plantaardig .. oke het zal dan voor de lucht wel beter zijn .. maar goed om nu de hele dag met een patatbaklucht in je neus rond te lopen .. lijk me ook niet echt lekker
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#7 » 18 mar 2017, 11:34

Nou je weet dat het er vroeg of laat aan gaat komen, ik zou zeggen ga alvast sparen voor je A(1) rijbewijs....... dan zit je t.z.t. veel beter en heb je ook nog eens veel meer keus en voor de kosten van je rijbewijs + een 125cc scooter kun je nog niet eens een echt serieuze en goede kwaliteits elektro scoot kopen.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#8 » 19 mar 2017, 11:00

Geen benzinemotoren meer? Ik converteer 'm dan wel naar diesel.. :music:
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#9 » 19 mar 2017, 11:37

Lifan heeft een leuk 1cilinder diesel in het assortie, wel iets teveel cc's maar goed je kan niet alles hebben ;-)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Initiatiefwet verbod op benzine scooters aangenomen

Bericht#10 » 19 mar 2017, 11:59

The 50cc limit is only for 2 wheelers.
From 3 wheels on, its 50cc for ignition engines and 4kW for all others (like Diesel, Elektro...)
At least in Germany.
We have our Devils too, called "Schwarzwaldteufel", powered by a 232cc 4kW Diesel from "Hatz".
And don't forget all the Ligier ... vehicles for license AM, quite common in France and Austria.
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer