35 km/h voor een snorscooter

VincentB

Re: 35 km/h voor een snorscooter

Bericht#11 » 28 mar 2017, 12:51

thomas schreef:
VincentB schreef:Urban 30/45km road: 30/45 km/h
Bicycle/moped lane urban: 30km/h
Bicycle/moped lane rural: 40 km/h
Rural 50/60: 45 max official​ly
That's complicated!
Obviously streets are preferred to bicycle/moped lanes. 1 (faster) speed.

It is more comfortable to ride on the road of course. But if there is a bicycle/moped lane next to the road you MUST ride on it. Continuing on the road is an offence.
Even if the bicycle/moped lane turns another way, you have to follow it, most of the times there is a 'forbidden for mopeds' sign when there occurs a bicycle/moped lane next to a road.
0 x
Record op een dag: 660km

Supreme81

Bericht#12 » 28 mar 2017, 15:46

Mijn vorige scooter (Peugeot Tweet RS) reed 40km/h op de teller en was nog onder de marge van de rollenbank.
Maak je maar niet te druk. Rij anders even langs een politie bureau en vraag even of je hem ter indicatie op de rollenbank mag zetten. Heb ik ook gedaan en werd meteen geholpen..
Dan heb je wat meer zekerheid...
0 x

VincentB

Bericht#13 » 28 mar 2017, 15:48

Supreme81 schreef:Mijn vorige scooter (Peugeot Tweet RS) reed 40km/h op de teller en was nog onder de marge van de rollenbank.
Maak je maar niet te druk. Rij anders even langs een politie bureau en vraag even of je hem ter indicatie op de rollenbank mag zetten. Heb ik ook gedaan en werd meteen geholpen..

Als ik het vraag krijg ik dit antwoord:

Goedemorgen,
dit is niet mogelijk, alleen als u aangehouden wordt bij een controle.
Met vriendelijke groet,
Politie ZWB.

Dus gokken hoe hard 'ie gaat. Vaak hoor ik dat het niet uitmaakt wanneer hij iets te hard gaat, maar ergens lijkt me dat erg krom... Ze hebben niet voor niks vastgestelde grenzen. Ben benieuwd wat er bij mij zou gebeuren.
0 x
Record op een dag: 660km

Supreme81

Bericht#14 » 28 mar 2017, 16:50

VincentB schreef:
Supreme81 schreef:Mijn vorige scooter (Peugeot Tweet RS) reed 40km/h op de teller en was nog onder de marge van de rollenbank.

Als ik het vraag krijg ik dit antwoord:

Goedemorgen,
dit is niet mogelijk, alleen als u aangehouden wordt bij een controle.
Met vriendelijke groet,
Politie ZWB.

Dus gokken hoe hard 'ie gaat. Vaak hoor ik dat het niet uitmaakt wanneer hij iets te hard gaat, maar ergens lijkt me dat erg krom... Ze hebben niet voor niks vastgestelde grenzen. Ben benieuwd wat er bij mij zou gebeuren.

Heb je dit via de mail gevraagd...? Zou gewoon even persoonlijk naar t bureau gaan en aan de balie vragen.
0 x

Scooterfreak 259

Bericht#15 » 30 mar 2017, 08:10

Via de teller loopt de snorscooter exact 35 Km.

De tip om een gps teller op de mobiel erbij te houden onder het rijden kreeg ik ook van de dealer, maar is sowieso een goede tip. Verder wijken volgens de dealer de tellers nogal eens af bij de merken, en kan 35 misschien nog weleens meevallen.

Maar ik zal het eens uitproberen, in ieder geval bedankt voor de reactie's.
0 x

MonsterlijkKPS

Bericht#16 » 30 mar 2017, 08:16

35 op de teller, zou zo maar zijn dat je dan onder de WOK zit. Inderdaad toch even testen via GPS :music: , redelijk betrouwbaar.
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16

Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Scooterfreak 259

Bericht#17 » 03 apr 2017, 09:10

Ik heb gisteren met Gps meter speedometer een meting gehouden.

De Gps meter geeft 32 kilometer aan, de teller van de scooter geeft 35 kilometer aan.
Met 3 kilometer verschil hoef ik niet te klagen.

De scooter loopt goed en de snelheid is niet te hoog, alleen met de gps meer in de hand de politie tegenkomen is minder, gelukkig viel ik niet zo op!

Afbeelding
1 x

Delight

Bericht#18 » 03 apr 2017, 09:50

Niks meer aan doen!
Prima snelheid zo...inderdaad niet te langzaam en niet overdreven snel.
0 x
Groeten Arno

Honda PCX150
TGB 101S (snor)

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
Jeremy Clarkson

gerard lift

Bericht#19 » 03 apr 2017, 12:12

Alemaal erg leuk 33 xonder helm totdat je op je plaat gaat en in het zieken huis beland vanochtend nog een zien vallen met zo.n ding reed zeker harder als 35 nou die heeft hoofdpijn eigen schuld zou zeggen koop 45 per uur en doe een helm op maar dat is mijn mening .de snorbrommer wet is een wet die bedoeld was voor de spartamet en niet voor de huidige grotescooters denk daar maar eens over na.hetzelde met auto.s dikke bmw versnellingenblokeren en het word als brommobiel gezien levensgevaarlijk
0 x

Delight

Bericht#20 » 03 apr 2017, 13:35

gerard lift schreef:Alemaal erg leuk 33 xonder helm totdat je op je plaat gaat en in het zieken huis beland vanochtend nog een zien vallen met zo.n ding reed zeker harder als 35 nou die heeft hoofdpijn eigen schuld zou zeggen koop 45 per uur en doe een helm op maar dat is mijn mening.

33 is niet heel bijzonder Gerard...
Dat haal ik zelfs makkelijk op mijn fiets.
Op langere afstanden zou ik een fietshelm opzetten ofzo, maar voor de rest....
2 x
Groeten Arno

Honda PCX150
TGB 101S (snor)

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
Jeremy Clarkson

Social Media

Terug naar “Regels, de Wet, Veiligheid & Boetes”