dellorto carburateur manual pdf


Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: dellorto carburateur manual pdf

Bericht#2 » 23 feb 2018, 19:52

Mooi stukje uitleg, moet gezegd worden. Ook goede fotos erbij.

Klein tipje
pag 14 tm 16 is wat de meeste mensen (ooit ook ik) vergeten bij het afstellen.
Na een korte uitleg van de hoofdmonteur bij Fredmotoren, is mijn carburateur nu super-goed afgesteld.
Hij gaf als extra bij de dellorto uitleg , ook de info hoe deze processen te beïnvloeden. Dus niet technisch wat het doet,.... maar hoe de aanpssingen op elkaar werken en in welke gasstanden.

Voorbeeldjes bij een 2takt carb,
Ronde gasschuif heeft een hoek,.... atomisatie kan je aanpassen (steker nog dellorto heeft voor de meeste carbs verschillende.... het nummer staat erin geslagen en is de hoek in graden.)
Naald, kan je aanpassen.
Idle sproeier,..... dito
Hoofdsproeier,...... dito
Het vervelendste was wel het vele wisselen van de Jet, Idle jet, Naald, schuiner afvijlen gasschuif steeds een stukje verder.Maar alles werkt nu erg goed en veel beter als toen ik de maxiscoot kreeg.

Er is genoeg leesvoer beschikbaar en filmpjes op het internet. Het is mij na 2 maandjes lezen en praktijk gelukt zelf de carb. af te stellen. Het ging om een gianelli sprint 120cc uitlaat op een nog standaard Elyseo100 A1 maxiscoot. 98% hetzelfde als de brom elyseo.
1 omdat het een mooiere is dan standaard.
2 omdat het de enige is met een 33mm bocht. dikste die ik vinden kon maar ook moeilijkst af te stellen op 100cc.
3 wiel wissel, onstekings check. Uitlaat kan blijven zitten. Is wel handig voor een mechanic on the road.
4 demonteerbaare demper. Zelf gelijk extra dikke demperwol en een NBRmatje toegevoegd. Is nu stiller als een 4t 50cc.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Werkplaats handboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer