Sym Orbit 2 50cc 2014 werkplaats handboek gezocht

brambiggelaar
Berichten: 10

Re: Sym Orbit 2 50cc 2014 werkplaats handboek gezocht

Bericht#11 » 08 sep 2019, 00:00

Heerlijk verfrissend forum is dit. Jullie winden er gelukkig geen doekjes om. Mooie interactie. En idd vind ik tot de 55 op de GPS niet onder de :sct1: noemer opvoeren vallen. Ik zet bijna altijd een GPS tracker aan. En ook al geeft mijn Orbit 60 aan voor langere tijd dan is mijn topsnelheid die ik in de tracker terug vind net 50km per uur.
0 x

brambiggelaar
Berichten: 10

Re: Sym Orbit 2 50cc 2014 werkplaats handboek gezocht

Bericht#12 » 08 sep 2019, 00:03

stoyanov schreef:
brambiggelaar schreef:
Jan-H schreef:Beste Bram,
Welkom op het STN forum.
Ik kan je niet direct aan een werkplaatshandboek helpen, dealers zijn om logische redenen niet scheutig met deze boeken.

Je kan wel veel informatie van de techniek van je Orbit krijgen via:
EasyParts.nl

Zoek je merk en type en klik op: Orbit 1 (old engine) bouwjaar 2014.
daar zie je alle onderdelen in exploded view met omschrijving en de prijs.

Succes en groet,
Jan-H

Hey Jan-H, ik heb een Orbit 2 2014 bromscooter, maar met het Sym blok, zonder de 6 ribbels. In de stad kom ik amper aan de 45 door de stoplichten, als ze me überhaupt detecteren. Maar rij ik buiten de stad gaat hij naar de 52 op de GPS. 60 op de teller. Ik wil de mechanische begrenzers eraf. Zit er in de Orbit 2 alleen een varioring? Of ook een prop in de uitlaat? Ik denk elje keer dat ik in de stad rij dat ik de ring nog heb en rij ik buiten de bebouwde kom trekt hij naar de 60 op de teller. Wat te doen? CDI is 1 2 3 en klaar. Vraag advies.



Bram,

De Orbit 2 is, als ik me niet vergis, ook geleverd met het blok van de SYM Orbit 1.
Daarmee kan ik lezen en schrijven.
Maak eens een foto van het blok en post het in dit topic.
Wellicht dat ik je kan helpen.
De eerste blokken van de Orbit staan niet bekend om hun power.
Er zit een varioring in. Met 5,9 grams rolletjes.
De CDI zou ik niks aan doen. Ik heb een cilinder aan gort gereden met een snelle CDI.
Mijn advies zou zijn:
Vario vervangen door een Mallossi Multivar of een Polini Speedvario. (uiteraard zonder varioring)
Deze hebben een groter loopvlak.
Rolletjes maximaal 6,2 gram. 6 gram is beter. Kwestie van proberen.
Je blijft dan uit de toerenbegrenzer.
Wel ga je iets inleveren qua trekkracht.
Sproeier 85 (zit er als het goed is standaard in)
Snelheid zal dan ongeveer 65 op de teller zijn. Wind mee iets harder.
Staar je niet blind op asfaltverschroeiende prestaties bij dit blok, want het gaat gewoon niet harder.
Grotere cilinder past er niet op, dus dat hoef je niet te overwegen.
Een prop in de uitlaat is borrelpraat, want een viertakt heeft geen prop in de uitlaat; alleen tweetakten kunnen getuned/begrensd worden op de uitlaat.
Als je de hand kan leggen op een NCY RVS uitlaat, dan is het het proberen waard.
Alhoewel er gezegd wordt dat een viertakt niet profiteert van een dikkere uitlaat, haalde ik er op mijn Orbit weldegelijk een paar kilometer per uur extra mee.
Hoop dat je er wat mee kan.

Ik zal morgen voordat de formule 1 begint ff wat foto's sturen. Alvast bedankt voor de goede adviezen
0 x

Social Media

   

Terug naar “Werkplaats handboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer