Een tour organiseren ( hoe te doen)

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#1 » 10 sep 2018, 19:10

Er komen nu veel nieuwe aanmelders en ook vragen over het maken van tourtjes of organiseren van een tour
de gedragsregels kan je al op het forum vinden ..
maar hoe zit het met het organiseren van de tour zelf of het uitzetten er van ...
wat zijn een beetje de richtlijnen waar je rekening mee moet houden ?
wat zijn de valkuilen waar je misschien van te voren al rekening mee kunt houden ?

Misschien hier ook even iets meer info over vertellen ...
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#2 » 10 sep 2018, 19:14

ravw schreef:Er komen nu veel nieuwe aanmelders en ook vragen over het maken van tourtjes of organiseren van een tour
de gedragsregels kan je al op het forum vinden ..
maar hoe zit het met het organiseren van de tour zelf of het uitzetten er van ...
wat zijn een beetje de richtlijnen waar je rekening mee moet houden ?
wat zijn de valkuilen waar je misschien van te voren al rekening mee kunt houden ?

Misschien hier ook even iets meer info over vertellen ...


Richtlijnen : Maar maak er een leuke dag van. Meer is er in mijn opinie niet. Behalve dat ik liever meer rijd als op het terras zit ;)
En zorg voor een gevarieerde lunchplek. Een eetcafe is daarom voor mij altijd de uitkomst. Voor ieder wat wils en zo duur te maken als men dat wilt.

Valkuilen: Te veel kilometers op een dag willen doen. Met een groep rijdend is 100km vaak al veel. Zeker met stops onderweg en het feit dat mensen misschien al meerdere uren rijden om er te komen en dat ook weer terug moeten.
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#3 » 10 sep 2018, 19:27

en zoals altijd respect voor elkaar en de overige weg gebruikers..
even goed nadenken bijvoorbeeld drukke oversteek plaatsen enz. 2 of 3 punten langs de route als geschreven adres aan de deelnemers geven raken we elkaar om welke reden ook kwijt daar stopt de groep om te verzamelen enz.
oh ja telefoonnummers van elke deelnemer of even een ap openen voor die tour
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#4 » 10 sep 2018, 20:04

Check of er op de dag van de tour braderieën, ropa-runs, triatlon, oldtimerdag en meer van dat ongein wordt georganiseerd op de route die je rijdt.

Doe je een bezienswaardigheid aan, check dan eerst of men wel is ingesteld op een bezoek van 20 personen.

Plan je vertrekpunt ALTIJD in de buurt van een tankstation en zie erop toe dat iedereen een volle tank heeft bij vertrek.

Rij je route minimaal 1x voor samen met een maat.
Jij kan dan voorop rijden tijdens de tour.
Je maat kan eventuele achterblijvers (stoplicht, spoorwegovergangen etc) weer naar de groep toe brengen in geval van nood.

Spreek duidelijke signalen af in geval van splitsing van de groep. Het meest gebruikte is dat de achterblijvers 2x kort achter elkaar claxonneren.

Wees duidelijk over eventuele tolwegen en veerponten.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#5 » 10 sep 2018, 20:30

oke maar het is misschien handig om hier eens een sticky van te maiken zo dat mensen die beginnen met een tout plannen hier ook wat uit kunnen halen .. net zo als de regels

viewforum.php?f=88

om zo iets dan ook daar bij te zetten waar je dus als planner een beetje rekening mee moet houden
dat was eigenlijk een beetje me opzet
dus voor mensen die helemaal nieuw zijn om zo iets te gaan doen dan even bepaalde handleiding er voor te maken

Ik heb zelf ook al een tour willen plannen maar de eerste keer dat je hem rijd is het leuk maar ik ben hem een paar keer wezen rijden om te kijken of ik misschien toch en wat betere route kan rijden , maar na de tweede en meerdere keren , had ik zo iets van ... nee dit is niet echt een goed stuk om eens lekker te rijden
Zo wel het uitzicht als route zelf
want na 20 olie opslag tanks heb je het wel gezien .. :schater:
dus een beetje afwisseling is dan wel aan te bevelen ..
maar daar kwam ik achter door dat ik op een gegeven moment ook dus wel in streken kwam die wel lekker waren en dat je wel vaak om je heen zat te kijken van :-) toch wel mooi hier

maar is het overdag rijden of snachts het zelfde of moet je dan met andere dingen weer rekening houden
want het lijkt me nou ook niet leuk om met 20 man dor een dorp te gaan waar iedereen slaapt ( zeker niet als je er mensen bij heb die uitlaat ( buren ruzie ) er onder hebben hangen :schater:

het is wel leuk om waar je rijd alle verlichting van de huizen te zien aan gaan , maar gewenst is het niet :nono1: :music: zeker niet snachts als mensen liggen te slapen
want ze komen dan echt niet om je uit te zwaaien of gedag te zeggen naar buiten :rlol: :oops:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#6 » 08 mar 2019, 09:12

worden er ook tours georganiseerd in Gelderland?

Mvg Roy
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#7 » 08 mar 2019, 10:33

onze leden wonen door geheel nederland
en daar buiten dus worden er ook ritten georganizeerd in alle regio s echter als we allemaal op elkaar gaan zitten wachten gebeurd er nik dus wilmje in jou regio touren zet wat op
poten hulp kan je altijd vragen..
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 31

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#8 » 19 mei 2020, 09:30

worden er ook tours georganiseerd in Gelderland?
Zo gauw mogelijk :music: :music:
0 x

Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 11

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#9 » 19 sep 2023, 23:46

Zijn er überhaupt mensen in Gelderland Regio Arnhem Apeldoorn die een tochtje willen maken ?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Een tour organiseren ( hoe te doen)

Bericht#10 » 20 sep 2023, 00:55

Start with a small group.
I remember when we were 25 people in Wuppertal/Germany, shortly after the floods which caused many unplanned road repairs/construction sites. You might have to split your group every few kilometres, uncomfortable for newbies on a long trip abroad.

Obey the laws. Eg in Germany you have to inform the authorities if your group has 30 participants or more.
And as the organisator you are in a guarantor position for your group. Make sure, everyone can safely participate obeying the rules. If you lead with constantly 45kph, the last one frequently has to ride 60kph to catch up again - illegal.

Know the abilities of the riders and their vehicles. I must confess, that I broke this rule in the Sauerland hills to annoy Edwin. And indeed his scoot (and not only his!) failed in the incline. But I knew an easy detour and rejoined the lowland dwellers with the mountain goats.
1 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer