Zo zachtjes aan denk ik......

KoKiem
Contacteer:

Zo zachtjes aan denk ik......

Bericht#1 » 21 apr 2025, 20:18

Het is momenteel heerlijk in het zonnetje. De lente is nu echt begonnen lijkt het wel. Zelf krijg ik dan bijzonder veel zin om de geplande reizen voor dit jaar te gaan verwezenlijken.
In de wintermaanden zijn er zes toeren samengesteld die uitwaaieren naar verschillende bestemmingen. Daar ik met een tent op pad ga zijn de weersomstandigheden van cruciaal belang. Een buitje mag, maar geen hele dag en, de nachttemperaturen moeten minimaal 8°C zijn. Momenteel hou ik daarom de weer-app nauwlettend in de gaten.
Van alle bestemmingen is momenteel het beste naar Duitsland te gaan. Het Ahr-Rhein-Siebengebierte gebied heeft goede vooruitzichten en daar dit gebied een nieuwe reis voor mij is, ben ik druk bezig de reis na te lopen.

In de winter heb ik gezocht waar ik zou willen logeren en een route laten berekenen. Zodra de plannen vastere vorm krijgen ga ik de route nader inspecteren en blijken er dikwijls problemen te ontstaan. Wegen waar je niet mag rijden met de bromfiets is de meest voorkomende. Hierdoor moet de route aangepast worden, waarna weer een controle volgt. Uiteindelijk krijgt de definitieve route vorm.
Natuurlijk is dit geen 100% garantie dat er geen routingproblemen onderweg ontstaan. Maar grote hiaten worden op deze manier vermeden. Als voorbeeld noem ik een oversteek over de Maas. Dit bleek een (onregelmatig varende) veerpont die geen brommers en snorfietsers meeneemt. Door vooraf te plannen, voorkom je dus ter plaatse veel ongemak.

Hieronder zie je een kaartje van de reis die ik wil gaan maken met in het blauw de originele route en in het rood de definitieve route. Het verschil is nu slechts 7 kilometer maar ik weet zeker dat het een veelvoud daarvan zou zijn als ik de route niet vooraf had gecontroleerd. Nu hopen dat de weer-app ook geen herzieningen inpetto heeft.

Afbeelding
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Re: Zo zachtjes aan denk ik......

Bericht#2 » 22 apr 2025, 10:33

Goedemorgen Ko,
Weer een mooie Scootertour in voorbereiding.
Alvast plezier daarmee en hopelijk sluiten een aantal 50 cc rijders zich hierbij aan.
Zelf ben ik met Thomas in overleg voor een tour langs de Moezel en of Rijnoevers
Trier is in ieder geval een een vast doel van deze reis.
In principe rijden wij- ergens in juni of begin juli- met drie 125 cc scooters deze tour.
Groet,
Jan.
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Anouke

Bericht#3 » 22 apr 2025, 20:39

Ziet er goed uit, je route. Andernach is ook dichtbij. Dat is een leuke niet te grote stad en wat ik weet, of de oudste stad van Duitsland of een van de. Vlakbij kun je naar Maria Laach, een nog werkende vulkaan met een meer erin waarin je kunt zwemmen.
De overal aanwezige bubbels die vanuit de bodem komen laten je weten dat deze vulkaan nog lang niet slaapt. De laatste uitbarsting was ongeveer 14.5 duizend jaar geleden. Mocht dit weer gebeuren zal Nederland en België er heel wat van merken en niet alleen de klap, maar ook de kilometers hoge kolom vol met as en rook die z'n sporen ook bij ons zal nalaten. Kortom, genoeg te zien en te beleven want wie zwemt er nu nog in een werkende vulkaan?
2 x
Heb nooit genoeg brommers/scooters :scoot:

Heinz

Bericht#4 » 23 apr 2025, 10:31

Heel gaaf, ik ben nu al jaloers! :sct1:
2 x

Sprizzo
Contacteer:

Bericht#5 » 11 mei 2025, 12:12

Heel gaaf Ko!

Ben erg benieuwd naar het verslag van deze route.
Welke tourscooter neem je mee?

Heinz schreef:Heel gaaf, ik ben nu al jaloers! :sct1:

Ik ook :)
0 x
Sym Symphony ST E5 50cc (2023)

KoKiem
Contacteer:

Bericht#6 » 11 mei 2025, 20:04

Er zijn al wat korte verhalen geschreven op dit forum van deze reis. Inmiddels heb ik het hele verhaal inclusief foto's gepubliceerd op de eigen website.

Op dit forum zijn allerlei leden actief die brommer, brommobiel, motor(scooter), iets anders of totaal niets berijden waardoor de interesse op velerlei vlakken liggen. Mijn keuze is daardoor om de (lange) verhalen over de brommerreizen die ik maak te concentreren op één website.
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Social Media

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”