Santiago de compostela reis

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 635

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#251 » 16 mei 2021, 09:49

Sjaak, u heeft weer prachtige foto's gemaakt met bijzondere plaats namen. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 675

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#252 » 18 mei 2021, 21:05

Het is altijk leuk om je foto's te zien!!! :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#253 » 09 dec 2021, 11:16

Ben je al wat verder opgeschoten met de Compostella-reis voorbereidingen Sjaak ?
Het lijkt mij een mooie reis om te ondernemen, alleen zal het als pelgrimage niet hetzelfde zijn als een wandelaar het ervaart. Ik lees namelijk graag de verslagen van pelgrims die het wandelend of fietsend ondernemen. Overigens heb ik diep ontzag voor mensen die deze prestaties verrichten.
Ook op een 50cc is het een hele prestatie, alhoewel dat wellicht anders wordt gezien door de pelgrims. Van enkele mensen die de reis met camper, motor of (oldtimer)auto hebben gedaan, begreep ik dat ze als een soort "luis in de pels" worden gezien en tijdens de route alleen de duurdere slaapplaatsen kunnen gebruiken ofwel meer moeten betalen voor dezelfde voorzieningen. Daarbij voelde men zich niet altijd prettig onder de andere routevolgers.

Mij lijkt het wel dat de route in 10-14 dagen gedaan kan worden. Ikzelf zou de pelgrimsroutes van de lopers en fietsers ontwijken en een ander routeplan trekken. In jou geval kijken of er chambre d'hotes of simpele hotels (motels) in de buurt op de route liggen en per dag er van te genieten.

Ik begrijp dat je de reis wil doen in mei van dit jaar. Mochten we geen contact meer hebben, wens ik je een hele goede en vooral mooie reis toe en lees graag het verslag van je.
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#254 » 09 dec 2021, 17:48

Weet niet of ik Luis in de pels ben maar mijn plan om naar Santiago te gaan staat nog steeds overeind Mijn plan is om begin mei in 2022 naar Santiago gaan volgens de fietsroute
van Clemens Sweerman
Zal niet 100% de route kunnen doen maar volgens experts die dat al hebben gefiets kan ik 80 % de fietsroute met mijn scooter doen. De andere 20% moet ik dan zelf wat verzinnen.
Slapen probeer in de herbergen van lopers en fietsers richting Santiago, ben lid van de club geworden en helemaal niemand heeft gezegd dat dit een probleem zal zijn als scooteraar.
De club is enthousiast voor iedereen die naar Santiago gaat
Alleen als het vol is gaan eerst de lopers en fietsers voor
Maar dat is logisch.
Behalve corona of mijn eigen gezondheid kan het plan tegenhouden. En natuurlijk calamiteiten.
Hoop jullie op de hoogte houden, ook al ben ik niet van de sociale media..
Maar zal mij zeker melden als ik vertrek.
3 x

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#255 » 13 jan 2022, 19:35

Mijn voorbereiding kan nu echt beginnen met de boekjes van de route naar Santiago de Compostella.
Heb er erg veel zin in
Afbeelding
7 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#256 » 13 jan 2022, 21:17

Heel erg gaaf dat de reis nu concreet vorm begint te krijgen Sjaak! :thumbsup: Ik ben jaloers op wat je gaat doen.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#257 » 14 jan 2022, 16:34

Hoi Sjaak,
Wat een avontuur!
Ga je zeker volgen op de route en verder alvast succes met de voorbereiding en de start van deze megatour.
Hopelijk werkt het weer mee en geniet van alles wat je nog zal tegenkomen. :thumbsup:
Rij save en kom met een berg ervaring heel terug thuis.

Groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#258 » 14 jan 2022, 19:53

Hoi Sjaak,
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen en ga het ook zeker volgen. Ik hoop dat je vooral een goede, veilige tocht mag hebben en evenveel voorpret mag beleven als dat ik beleef aan mijn plannen. Uiteraard wens ik je een hele goede reis en geniet er van. Wellicht dat ik je na jou rit nog eens spreek en dan wil ik graag jou verhaal horen; jou ervaringen en bovenal wat jou reis naar Santiago zo anders maakt.

Buen camino, Ko
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#259 » 15 jan 2022, 07:52

Dank! Ik hoop een x aan te sluiten met een paar leden van onze club om mijn avontuur te delen.
En probeer jullie op de hoogte te houden tijdens mijn rit.
1 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 635

Re: Santiago de compostela reis

Bericht#260 » 15 jan 2022, 09:25

Ik kijk daar ook naar uit, mensen die te voet of op de fiets gaan is een enorme prestatie maar ook met een 50 cc scootertje
vind ik persoonlijk. Andere die deze reis onder nemen met een motorfiets of auto daar ben ik niet zo van onder de indruk.
Maar het is natuurlijk allemaal bij leven en welzijn, Sjaak moedig van u om deze reis te maken ik heb daar de lef niet voor.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer