Komt het tourseizoen in gevaar??????

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#11 » 19 mar 2020, 19:36

Marco_61 schreef: Lutzkampen is al over 8 weken.
Gr, Marco.

Ik denk wel dat we op tijd moeten besluiten wat we doen i.v.m. annuleren van het Hotel.
3 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#12 » 19 mar 2020, 20:22

Patrick schreef:
Marco_61 schreef: Lutzkampen is al over 8 weken.
Gr, Marco.

Ik denk wel dat we op tijd moeten besluiten wat we doen i.v.m. annuleren van het Hotel.


Daar heb je gelijk in. Ik kijk het nog een 2 weken aan, en dan zal er een beslissing genomen moeten worden.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#13 » 19 mar 2020, 21:38

mijn scooter vakantie naar Limburg 27 april gaat niet door daar ga ik vanuit.

De vakantie naar Italië met de camper 14 juli is ook echt heel erg twijfelachtig

helaas maar af en toe een stukkie op de scooter of motor moet kunnen in deze rare tijd!
2 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#14 » 20 mar 2020, 10:52

In Belgie is het vanaf woensdag (18 Maart 2020) verboden om te toeren. Naar de apotheek, bakker of warenhuis mag nog. Plezier ritjes niet. Er wordt gecontroleerd. Logischerwijs is het mogelijk dat Nederland, Belgie daarin gaat volgen.
2 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#15 » 20 mar 2020, 11:23

En terecht
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#16 » 20 mar 2020, 12:36

Eigenlijk.wel ja
Alleen vraag ik.me af als ik alleen op de scoiter zit welk gevaar dat is..
Maar goed komt het zover moeten we het er mee doen
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#17 » 20 mar 2020, 12:51

tomosje schreef:Eigenlijk.wel ja
Alleen vraag ik.me af als ik alleen op de scoiter zit welk gevaar dat is..
Maar goed komt het zover moeten we het er mee doen

Daar is absoluut geen gevaar bij. Maar men hoopt dat iedereen solidair is. Als er uitzonderingen worden toegestaan loopt het vlug uit de hand. Wat mag dan juist nog een heel klein beetje wel (bijvoorbeeld met de auto toeren) of wat mag (wat een onzin!) juist dat beetje niet.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#18 » 20 mar 2020, 14:19

Ja is waar hoor
Ik zal.me zeker aan de regels houden.
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5410

Re: Komt het tourseizoen in gevaar??????

Bericht#19 » 20 mar 2020, 18:29

Mensen die op het strand wandelen, worden door de politie gesommeerd naar huis te gaan. Ondanks dat er geen quarantaine geldt. De regering roept op om dit jaar niet met vakantie te gaan. De KLM parkeert alle 747's in de mottenballen. Er is geen hamster meer te krijgen.

Natuurlijk is het erg, zeker voor bepaald bevolkingsgroepen. Maar complete afzondering is ook niet de oplossing. Als we allemaal (verplicht) thuis blijven... ramen dicht en deuren op slot... tot het weer "veilig" is... terwijl het virus zich nu ook in de natuurlijke omgeving nestelt en daar een normaal deel van gaat uitmaken... straks niet meer zo virulent als nu , maar wel aanwezig... hoe lang gaan we dan opgesloten zitten? Dagen? Weken? Maanden? Jaren?

Wat touren en meetings betreft: zoals eerder gezegd, komt er vanuit de STN geen verbod. Laten we de nieuwe (en hopelijk slechts tijdelijke) regels volgen en verder eventueel de suggesties van medische- en overheidszijde. Het laatste echter dat we nu nodig hebben is hysterie en blinde paniek. Maar is er geen café open onderweg of een andere uitbater, dan is koffie in een thermosfles en zelf meegebrachte broodjes net zo leuk voor een impromptu picnick onderweg (met gepaste afstand van elkaar). En er is veel minder verkeer op de weg dus veel rustiger rijden en minder kans op ongelukken. Zelfs de lucht is nu schoner dan normaal. En voor deze periode geen Greta Thunberg op het nieuws (alhoewel er wel mensen zijn die zeggen dat dit virus en de snelle verspreiding ervan te danken zijn aan klimaatverandering) (zonder dat daar enig aantoonbaar bewijs voor is trouwens).

Ook heeft de regering aangekondigd "coulant" te zullen zijn met zowel het uitdelen als de inning van boetes en bekeuringen, om zo "de burger wat tegemoet te komen in deze moeilijke tijden". Hoe dat een tegemoetkoming is, zie ik niet echt maar er zullen weinig rollerbanken zijn ;-)

En zolang de olie-"oorlog" tussen Saudi-Arabië en Rusland voortduurt (go Vladimir!), is de Super E98 E5 super goedkoop in verhouding. Wat ons weer goed uitkomt.

Al met al zou het misschien juist nú, nou misschien niet nu maar over een week of twee, wanneer iedereen het thuiszitten de strot echt uitkomt, hét moment zijn om juist wel te gaan touren. Frisse lucht en ontspanning en als de horeca dan wellicht alweer open is, die ook gaan stimuleren.

Iedereen moet zijn en haar eigen keuzes maken in deze crisis. En alle worden gerespecteerd. Maar Nederlanders staan er ook om bekend dat ze zo nuchter zijn. Laten we dus dingen in perspectief en positief blijven zien.
4 x

Social Media

   

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer