11 stedentocht

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: 11 stedentocht

Bericht#31 » 09 dec 2021, 18:58

Rij elke dag naar mijn werk, dagelijks 55km, en dan mijn toertochten door Nederland maken dat ik ongeveer 25000 per rijd.
En het blijft leuk, heb het idee dat ik wel dubbele kan rijden als ik met pensioen ben.
Maar dat duurt nog 8 jaar:-)
2 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 794

Re: 11 stedentocht

Bericht#32 » 10 dec 2021, 00:53

Hoe lang heb je met de eerste fly eigenlijk gereden? En ben je nog enige motor problemen tegen gekomen? Had je de eerste helemaal opgereden of gewoon bij bepaalde km stand maar verkocht?
0 x

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: 11 stedentocht

Bericht#33 » 11 dec 2021, 07:39

Dit is mijn 4de Piaggio Fly, meestal ergens tussen 35000 en 45000 ruil ik de scooter in. En dat is hij meestal op.
Lag aan het aanbod bij mijn scooterzaak(Sunder) van het moment van inruil, of een te grote reparatie.
Zwakke punt weet ik niet heb het altijd een prima scooter gevonden.
Pechmomenten heb je denk ik met elke scooter als je zoveel km rijd.
Goed onderhoud vind ik belangrijk, en een vertrouwde zaak die dat doet.
Vooral als je zoals ik absoluut geen verstand van de techniek heb.
Nu dus voorzichtig aan het kijken naar een andere scooter, en daarbij vooral mij laat adviseren door de mijn scooterzaak waar ik nu al 15 jaar een tevreden klant bent.
Waarschijnlijk in 2022 een andere dus.
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: 11 stedentocht

Bericht#34 » 11 dec 2021, 08:52

Motorisch is Piaggio heel sterk. De vering vind ik persoonlijk iets minder en aan een Kymco is makkelijker te sleutelen.

@Sjaak: wat vind je van een Piaggio Liberty 50 iget?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: 11 stedentocht

Bericht#35 » 11 dec 2021, 11:19

Liberty paar x op gereden maar is voor mij te klein en voelt niet prettig.
En makkelijk aan een scooter sleutelen is voor mij een reden om de scooter niet te nemen.
Het enige sleutelen voor mij gebeurt met de contactsleutel.
En ik ben niet kapot van het uiterlijk van de Kymco
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: 11 stedentocht

Bericht#36 » 11 dec 2021, 12:24

Haha, duidelijk. Volgens mij is de nieuwe Liberty kleiner geworden dan de oude. Ik heb destijds voor de post op de Liberty 2 gereden en dat was best een ruime scooter.

Een Kymco zou ik nu ook minder snel kopen. Sym heeft de zaken m.i. het beste op orde. Ik heb een keer op een Jet 14 gereden en dat is een fijne scooter. Dat veel lange afstand rijders nu zo'n scooter hebben zegt genoeg denk ik.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: 11 stedentocht

Bericht#37 » 17 jan 2022, 12:26

Paul Schermer schreef:Goede avond,

Kijkend naar de hel van 63 dacht ik dat de 11 stedentocht op de scooter een mooie tour zou zijn.
En blijkbaar ben ik niet de enige. Is de route het rijden waard? Of is het veel rechte wegen en wegen die van de (fiets)route afwijken?


Je zou kunnen kijken naar de fiets-elfstedentocht, aangezien je ongeveer dezelfde wegen gaat afleggen. Het is veel over het vlakke platteland.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5410

Re: 11 stedentocht

Bericht#38 » 17 jan 2022, 15:12

Heinz schreef:Een Kymco zou ik nu ook minder snel kopen. Sym heeft de zaken m.i. het beste op orde. Ik heb een keer op een Jet 14 gereden en dat is een fijne scooter. Dat veel lange afstand rijders nu zo'n scooter hebben zegt genoeg denk ik.


Beetje off-topic maar dat kan natuurlijk ook zo zijn omdat er geen andere grote tourscooter is, zeker niet in viertakt. Zoals je weet heb ik ze allebei (GD en Jet14) en de SYM is toch beduidend minder in kwaliteit. Dat begint al met de dikte en kwaliteit van het plaatwerk... en de velgen, die van Kymco zijn beter en mooier afgewerkt. Maar ook het startmechanisme gaat sneller kapot, de lambda sensor is een zwak punt en alles is duurder en moeilijker te repareren. Tenzij je het zelf kunt, uiteraard. Over het algemeen voelt het "fragieler".

Ik heb ook met beide langere tochten gemaakt door de bergen langs de Rijn , Moezel, Hunsrück en de Eifel bijvoorbeeld en tja, ook al is het een heel goede scooter, heb ik toch liever de Kymco. Voelt degelijker en solider-der-der.

Dat afgezien van het comfort van het Kymco zadel, in vergelijking :-)
0 x

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: 11 stedentocht

Bericht#39 » 17 jan 2022, 15:41

Dank voor je tips, wil met beiden scooters gaan proefrijden. De Sym heeft tot nu toe mijn voorkeur .
Heb pas op een Honda en een aprilia proef gereden. Allebei niets voor mij

Laat je nog wel weten hoe de proefritten waren

Gr Sjaak
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1638

Re: 11 stedentocht

Bericht#40 » 17 jan 2022, 16:08

Ik ben benieuwd! Op welke Honda had je gereden?

@Amendoim: Zouden nieuwe Kymco's nog steeds even goed zijn als jouw trouwe GD? Ik hoor dat ze in ieder geval niet 50-55 GPS kunnen rijden zonder grote ingrepen. Dat zegt nog weinig over de potentiele duurzaamheid, maar erg verleidelijk klinkt het niet.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer