Is het te doen ?

KoKiem

Is het te doen ?

Bericht#1 » 12 sep 2020, 21:32

Hallo leden,

In dit forum zit heel veel ervaring op de lange ritten. Mijn langste rit tot op heden met de scooter is ca. 150 km.
Nu wil ik in juni 2021 een lange toertocht maken van Vlissingen naar de Moezel en terug, met enkele hotelovernachtingen. In het kort is de volgende planning bedacht:
Dag 1: Vlissingen - Durbuy via Gent en Leuven ca. 250 km
Dag 2: Durbuy - Bernkastel Kues via Clervaux, Vianden en Echternach ca. 200 km
Dag 3: Bernkastel Kues - Trois Ponts via Bitburg ca. 170 km
Dag 4: Trois Ponts - Vlissingen via Antwerpen ca. 250 km
Ik rij op een Kymco Gran Dink met een top rond 70 km/h en rijd graag met een tempo van 55 km/h. De bagage zal wat kleding en proviand zijn. In de hotels zal ik ontbijten, lunch en diner onderweg nuttigen.
Mijn vraag is of deze route (afstanden) redelijk goed te maken zijn op een dag en of er nog tijd resteert voor pauzemomenten.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes, Ko
2 x
Persoonlijk dagrecord dd. 19-9-2020 = 368 km

bertocello

Re: Is het te doen ?

Bericht#2 » 12 sep 2020, 22:45

Reken op een gemiddelde van 30 tot 35 km per uur. Je aktieve dag is 16 uur lang. Je hebt dus nog ruim de tijd om iets anders te doen dan rijden al is 250 km best veel voor een dag.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 113.000 km Actuele kilometerstand -113.400 km.

Victor-San

Bericht#3 » 13 sep 2020, 12:28

:thumbsup: mooie route @KoKiem!!!! Met een Grand Dink kan je meer spullen meenemen en comfortable rijden. 200 - 250 km voor een dag te rijden is veel voor mij maar @Amendoim heeft vaker meer dan 250 km gereden. In Bernkastel Kues hebben wij daar lekker gegeten voor een goed prijs...
1 x

Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder

Bericht#4 » 14 sep 2020, 15:05

Op mijn diverse reizen naar Warschau en Kaliningrad deed ik minimaal 250KM op een dag. En dat dan 5 a 6 dagen achter elkaar. De langste dagafstand toen was 330KM dwars door Berlijn heen over de Poolse grens heen.

Zoals ik het deed: bekijk de route tussen je vertrek en gewenste aankomst. Die kan makkelijk 250 zijn. Reken op 3 grotere etappes: een korte pauze en een langere voor lunch van een uur of zo op een interessante plek op de route (bijvoorbeeld een centraal stadsplein, een kathedraal, een brug of dam etc.). Dan kan je makkelijk als je niet te loang blijft en niet te laat vertrekt, begin van de avond op je bestemming aankomen (waar het bier al koud voor je klaartstaat ;-) ) en toch redelijk relaxt gereden hebben over een grotere afstand én interessante dingen gezien hebben onderweg.

Apropos: ik ken de regio heel goed waar jij naartoe gaat. Al vaak geweest, ook op de scooter :-) Pro Tip: volg niet de kaart of de borden maar blijf de rivier volgen. Is veel mooier, al zij het een paar kilometer langer wellicht.
1 x

Sjaak

Bericht#5 » 15 sep 2020, 17:57

:rlol: mijn ervaring met lange ritten is dat 250km te doen is, begin op tijd smorgens, voldoende water oid en eten meenemen voor als je pech krijgt.
Maar vooral genieten! Ik rij altijd met een tomtom en dat bevalt mij prima. En omrijden kan inderdaad mooie ritten opleveren.
Heb weinig km in Duitsland gereden maar ga er vanuit dat het geen probleem zal zijn.

Veel plezier, en lees graag je rit hier terug
1 x

Social Media

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”