Corona Waffie's...bedankt!

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1109

Corona Waffie's...bedankt!

Bericht#1 » 11 jul 2021, 16:07

Ik weet...door wat nu gebeurt raken mensen en organisaties duizenden misschien honderdduizenden euro's kwijt, misschien hun baan of misschien hun zaak, triest...diep triest!
Toch wil ik graag even zeggen wat er met ons gebeurt.
Nadat we in de privé-sfeer een heftig half jaar achter de rug hebben zagen we er naar uit om op 17 juli voor 8 dagen naar Zwitserland te gaan.
Ik ben weken met de voorbereidingen bezig geweest zoals bijna dagelijks de ontwikkelingen en de regels rond corona in zowel Zwitserland als ook Duitsland waar we doorheen reizen maar ook hier in Nederland in de gaten te houden.
In Andermatt een leuk hotel geboekt en parkeerplaatsen geregeld voor onze Corsa en trailer, de Burgman mocht in een afgesloten garage en dat is in het toeristische Andermatt niet vanzelfsprekend te vinden.
Een dagexcursie met de Furka-dampfbahn was gereserveerd en een rit met de steilste kabel spoorbaan van Europa de Gelmerbahn stond op ons programma.
Routes over de Furkapas-Grimselpas-Sustenpas-Gotthardpas-Tremolapas-Nufenenpas en Lukmanierpas zaten al in m'n tomtom...en dan...

En dan komt een wazig OMT met wazige adviezen aan een wazige regering die vervolgens met wazige regels komen.

Omdat ons land volgende week zeer waarschijnlijk knal-rood gaat worden zullen wij in een (terecht) streng geregeld Zwitserland niet welkom zijn en om te voorkomen dat we 10 dagen in quarantaine moeten gaan of aan de grens terug gestuurd gaan worden heb ik onze vakantie knarsetandend geannuleerd.

En dat...omdat ongevaccineerde waffie's zo nodig hossend en tegen elkaar aan hijgend helemaal los menen te moeten gaan!

Nogmaals...corona-waffie's...BEDANKT!
:bang!: :x :x :x
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Corona Waffie's...bedankt!

Bericht#2 » 12 jul 2021, 12:31

Ik was vrijdag bij een concert van de Kik in het openluchttheater van de Goffert, en daar zaten ze nog net niet bij elkaar op schoot...

Het nadeel van deze epidemie vind ik dat je ineens ziet hoeveel asociale en domme mensen er in dit land rondlopen.
Ik had beter verwacht van een -naar ik dacht- ontwikkeld land.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5410

Re: Corona Waffie's...bedankt!

Bericht#3 » 13 jul 2021, 01:01

Steeds meer mensen die wel gevaccineerd zijn, worden ook steeds vaker weer positief getest op corona. En die verspreiden het virus, of nieuwe varianten, dan ook weer. Het zijn dus niet alleen de ongevaccineerden, noch zijn besmettingen of het virus hun schuld.

Dat is namelijk allemaal "Made in China". Mooi, die laboratoria daar.

En als je meer test, dan logisch, vindt je ook meer infecties. Maar nu gaat het aantal alweer omlaag, "zeggen ze" in de media.

Anyway, het is allemaal heel vervelend voor wie het allemaal betreft en aangaat op welke manier dan ook. Vingerwijzen heeft echter in de huidige situatie geen zin. Wij zijn nu al aan de Delta en zelfs Delta Plus variant waar blijkbaar meer dan de helft van zelfs de gevaccineerden niet tegen gewapend is. Wederom is het dan niet de schuld van de wel of niet gevaccineerden. Er zijn ook mensen die zich om medische redenen niet kúnnen laten vaccineren. En er zijn mensen, jong en oud, met zeer ernstige bijwerkingen. En er zijn nog 20 letters in het Griekse alfabet dus voorlopig zal het nog wel even doorgaan.

Het officiële standpunt van de STN in deze is als volgt: mensen moeten zelf bepalen wat ze doen, waar ze zichzelf het prettigst bij voelen. Pro of contra, dat maakt niet uit. Volg voor zover jou dat zelf goeddunkt de adviezen op van zowel het RIVM als je eigen arts(en). Daarbij is de STN echter geen forum of plek om over corona/covid en/of maatregelen en meningen daaromtrent te discussiëren. Daar zijn andere plekken voor. Vanuit de STN worden de leden ook geen beperkingen of regels opgelegd, noch wordt er gemoraliseerd. Dat doen andere mensen en instanties buiten de STN en voor de rest moet iedereen dus doen, of juist niet, waar zij/hij zich het prettigst bij voelt.

Schrijf dus rustig over je (algemeen "je", niet persoonlijk) corona-ervaringen, negatief en positief (ja die zijn er ook). Het niet op vakantie kunnen gaan is natuurlijk, in verhouding, een luxe-probleem. Uit zeker je frustraties, heel begrijpelijk. Alleen nogmaals is het niet de bedoeling dat er bij de STN word gediscussieerd over goed of fout of een schuldvraag.

Da's alles :-)
6 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Corona Waffie's...bedankt!

Bericht#4 » 15 jul 2021, 22:01

Wat erg Jo dat de vakantie waar jullie zo naar uitkeken niet door kan gaan. Het blijft toch moeilijk om iets (ruim) van te voren te plannen.
1 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1109

Re: Corona Waffie's...bedankt!

Bericht#5 » 16 jul 2021, 08:33

Amendoim schreef:
Dat is namelijk allemaal "Made in China". Mooi, die laboratoria daar.
Da's alles :-)


Ik ben het helemaal met je mening eens Edwin, echter....bovenstaande opmerking slaat helemaal nergens op en is alleen maar voer voor complotdenkers en waffie's!!!!
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5410

Re: Corona Waffie's...bedankt!

Bericht#6 » 17 jul 2021, 01:26

... en daarmee sluit ik dit topic want dit houdt zo nooit op.
2 x

Social Media

   

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer