De gouden driehoek

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

De gouden driehoek

Bericht#1 » 29 mei 2022, 11:41

Vanaf het moment dat ik met de STN in aanraking ben gekomen, heb ik voorbereidingen getroffen om lange afstandsritten te rijden. Hierbij heb ik aardig wat ervaring opgedaan in Nederland en België.
Mijn interesse in toeren is voornamelijk in niet-stedelijke gebieden. Sommige polders in de Randstad zijn zeker prachtig, alleen de skyline van een stad aan de horizon vind ik dan jammer. Een hele dag in de Randstad rijden is voor mij als 'plattelands jongen' minder interessant dan dun bevolkte gebieden. Daarbij komt ook dat de verkeersintensiteit in stedelijk gebied drukker en diverser is dan buiten deze gebieden waardoor het opmerkingsvermogen voor de omgeving beperkt wordt. Tijd, en daarmee afstand, spelen daarin ook een factor. Zo reed ik naar een toerrit in de Randstad vanaf huis naar de Beneluxtunnel (ca. 100 km) in 140 minuten. De daaropvolgende 50 kilometer deed ik in dezelfde tijd. Daarbij genoot ik van het eerste deel meer, dan van het tweede deel. Niet dat iemand daar iets aan kan doen, maar het is mijn persoonlijke gevoel en constatering. Voor mezelf maak ik daarom, als ik ga toeren, de keuze om zoveel als mogelijk stedelijk gebied te mijden.

Deze zomer (2022) zal ik nog een meerdaagse toer door de Benelux en Duitsland willen gaan maken. Vanwege de verhalen van andere toerrijders heb ik gekozen om de meest gehoorde gebieden (Moezel en Eifel) in één toer te combineren. Daarnaast meen ik dat ook de Belgische Ardennen in deze toer niet mogen ontbreken.
Daar het een meerdaagse kampeertocht gaat worden, en ik de kampeeruitrusting reeds compleet heb, ben ik mezelf al aan het verdiepen in de te rijden route. Daarbij probeer ik een zo interessant mogelijke route te rijden. Er staan inmiddels al enkele trajecten of wensen op mijn verlanglijstje namelijk:
- Grote steden zoveel mogelijk vermijden :sct1:
- De muur van Huy berijden :bang!:
- Friet eten bij 'Chez Regina' in Tenneville :thumbsup:
- De Moezel afrijden vanaf de Porta Negra tot de Deutsches Ecke :moto2:
- Wandelen over de Victor Neels Brücke :verstop:
- Een nacht kamperen op Domaine de Wègimont :yeah:
- De watervallen van Coo mogen natuurlijk ook niet ontbreken :lol2:
- Via Vaals, Slenaken en door de Voerstreek rijden :crazy3:

Wellicht dat er nog toerrijders zijn die andere ideeën of interessante routes kennen. Steek van wal en misschien kan ik ze inpassen. Uiteraard moet het wel met een bromscooter (50cc) te berijden zijn. Ik hoor er graag van.

Tot de volgende.....
2 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 675

Re: De gouden driehoek

Bericht#2 » 29 mei 2022, 13:08

:moto2: leuk Ko! Ik ben beniewd met foto's, verslag en jouw ervaring daar met scooter :thumbsup: :sct1:
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: De gouden driehoek

Bericht#3 » 29 mei 2022, 17:28

@KoKiem
Hoi Ko,
Als ik 20 jaar jonger was zou ik meegaan als je dat zou willen, maar kamperen ga ik niet meer doen.

Overigens is de B9 een mooie weg langs de Rijn en die zal je waarschijnlijk al in je route hebben.

Alvast veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk hopen wij allen op mooi weer.

Groet,
Jan.
Ps
Mogelijk ga ik begin juli
met Oldy 5-6 dagen naar Thüringen niet ver van de Tsjechische grens.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: De gouden driehoek

Bericht#4 » 29 mei 2022, 19:24

KoKiem schreef:Wellicht dat er nog toerrijders zijn die andere ideeën of interessante routes kennen. Steek van wal en misschien kan ik ze inpassen. Uiteraard moet het wel met een bromscooter (50cc) te berijden zijn. Ik hoor er graag van.
Voila, "Ötztaler Gletscherstrasse", 2830m
Afbeelding
Not high enough?
Well, "Col de Sommeiller", 2995m
Afbeelding
Yet not high enough?
Ok, "Khardung La" in India is 5611m.
But the approach is an adventure of its own. And you might reconsider the Netherland carburetor setting for the Himalayas.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: De gouden driehoek

Bericht#5 » 29 mei 2022, 19:46

Wow, en gewoon met een 50 cc Thomas?
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: De gouden driehoek

Bericht#6 » 29 mei 2022, 20:13

Years ago (when I lived in Bavaria) also with the bicycle to the top of the Ötztaler Gletscherstrasse. And then hiking to the "Innere Schwarze Schneid", 3367m.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: De gouden driehoek

Bericht#7 » 30 mei 2022, 14:54

Jan-H schreef:@KoKiem
Overigens is de B9 een mooie weg langs de Rijn en die zal je waarschijnlijk al in je route hebben.


Dank voor de tip. Wellicht dat de B42, die aan de andere kant van de Rijn ligt, ook wel aardig is. Deze komt wat eerder bij de Rijn waardoor ik wat langer erlangs rij. Even voor Remagen ga ik dan weer het binnenland in (langs de Ahr) om daar ergens in de buurt te overnachten.

Nogmaals dank en groetjes
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Social Media

   

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer