Tips voor vakantie met de CR

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Tips voor vakantie met de CR

Bericht#1 » 29 dec 2016, 22:39

Beste mede forumleden en toerder's. Kort nadat ik de Caferacer had gekocht kwam het idee in mij op om er ook mee op vakantie te gaan. Nu heb ik voor de komende zomer al beginnende plannen. Namelijk via het westen van Nederland en België Naar Parijs, daarvandaan naar Luxemburg en dan via het gebied rond Essen terug naar Nederland. Ik plan om dagelijkse ritten te maken van +-150km.

Mijn huidige plannen (die nog totaal open liggen) zijn. 1.Zaandijk-Dordrecht, 2.Dordrecht-Antwerpen, 3.Antwerpen-Roubaix, 4.Roubaix-Amiens, 5.Amiens-Parijs, 1 volle dag in Parijs, 7.Parijs-Reims, 8.Reims-Villy, 9.Vily-Trier, 10.Trier-Nurnberg(misschien een rondje om de nordschleife), 11.Nurnberg-Mönchengladbach, 12.Mönchengladbach-Eindhoven, 13.Eindhoven-Utrecht(even buurten bij mijn Zus), 14.Utrecht-Zaandijk.
Al deze ritten vallen binnen de perken, bekeken met google maps zonder snelwegen. (hoe kan ik de ritten het beste goed uitstippelen? Ik heb Tyre al een beetje gebruikt en ik moet het met een app op mijn mobiel kunnen uitlezen.)

Als alles goed gaat, en alles nagenoeg hetzelfde blijft qua planning, een 2weekse vakantie op de Caferacer met 1500km. Ik weet nog niet of ik op campings ga staan, hangt er heel erg vanaf hoe goed ik de CR zou kunnen bepakken(misschien met zo'n halve tent die je aan je motorfiets(brommer in dit geval)bevestigt, of dat ik bij b&b's terecht ga komen.

Zoals jullie zien heb ik nog genoeg te plannen maar daar heb ik de tijd ook nog voor. En bij dat plannen is jullie kennis ook zeer welkom. Als je tips hebt zeg het maar.

P.S.

Heeft er iemand ervaring om met een (zwaar)bepakte 50cc door de Ardennen te gaan(het westen van Duitsland kan er ook nog wel wat van qua heuvels en bergen). Ik zit eraan te denken om een begrensde 70cc of 85cc eronder te gooien hierom.
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Tips voor vakantie met de CR

Bericht#2 » 29 dec 2016, 22:51

FTrotsenburg schreef:


Heeft er iemand ervaring om met een (zwaar)bepakte 50cc door de Ardennen te gaan(het westen van Duitsland kan er ook nog wel wat van qua heuvels en bergen). Ik zit eraan te denken om een begrensde 70cc of 85cc eronder te gooien hierom.


Hier heb ik wel ervaring mee.
Het is goed te doen, ik heb wel afgelopen jaar tijdens mijn reis naar Salzburg, gebruik gemaakt van hotels.
Als je de route goed uitzoekt, kan je het wel doen met een 50 cc.

Komend jaar ga ik een reis maken naar Hongarije.
Een goede voorbereiding is belangrijk.

Succes

Gr. Henk
2 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2696

Re: Tips voor vakantie met de CR

Bericht#3 » 29 dec 2016, 23:22

Het zal er behoorlijk vanaf hangen hoe je gaat overnachten, als je gaat kamperen rij je elke dag volbepakt en moet je er ook rekening mee houden dat je elke dag moet afbreken en na een dag toeren ook weer opbouwen. Als je met de tent wil zou ik ook zeker een paar rust dagen inplannen. Hoe zeker rekening met het verschil in gewicht tov b&b's, dan kan je het bijna af met 1flinke rugzak.. Tip als je weet hoe je het gaat doen, maak dan eerst een testrun van een weekend met de volledige bepakking, gewoon rondje ijsselmeer, soort van "shakedown" om te kijken hoe de brommer het houd, hoe het anders rijd, en of je bepakking goed blijft zitten.
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Tips voor vakantie met de CR

Bericht#4 » 30 dec 2016, 08:29

De Ardennen en de Eifel zijn gebieden waar je goed kan rijden met de CR.
Zoals mijn vorige spreker/schrijver melde, is een goede voorbereiding het halve werk.
Wanneer je gaat kamperen tijdens de overnachtingen heb je uiteraard eer spullen bij je dan wanneer je een andere keuze maakt hiervoor.
wellicht is het verstandig om de tandwielverhouding (tussen de motor en het achterwiel) iets te wijzigen. Hiermee bedoel ik een iets lagere topsnelheid is meer trekkracht.
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Tips voor vakantie met de CR

Bericht#5 » 30 dec 2016, 10:06

Kymcopeoples schreef:De Ardennen en de Eifel zijn gebieden waar je goed kan rijden met de CR.
Zoals mijn vorige spreker/schrijver melde, is een goede voorbereiding het halve werk.
Wanneer je gaat kamperen tijdens de overnachtingen heb je uiteraard eer spullen bij je dan wanneer je een andere keuze maakt hiervoor.
wellicht is het verstandig om de tandwielverhouding (tussen de motor en het achterwiel) iets te wijzigen. Hiermee bedoel ik een iets lagere topsnelheid is meer trekkracht.


Dankjewel Eric, ik was even helemaal vergeten om aan de tandwielen te gaan zitten. Dit idee had ik zelfs voor in Nederland al. Maar nu helemaal vergeten.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Tips voor vakantie met de CR

Bericht#6 » 30 dec 2016, 10:08

Gister avond even snel gekeken waar ik zou kunnen slapen, in Nederland en België gekozen voor trekkershutten en in Frankrijk voor F1hotels. Ik weet het die F1hotels zijn niet super maar ze zijn genoeg om even een nacht te slapen. En in Duitsland een paar B&B's gevonden. Maar op die manier gaat het overnachten veel te veel kosten voor mij. Dan koop ik liever een nieuw stuk technologie ofzo.

Nu ga ik even beter uitzoeken wat de mogelijkheden met kamperen zouden zijn.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Reis & Verblijf (Vragen, Tips & Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer