13-08-2012 Retourtje Friesland

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

13-08-2012 Retourtje Friesland

Bericht#1 » 13 aug 2012, 18:45

Waarde Scootertourclub vrienden en vriendinnen,

Vandaag was het lekker weer, Bauke moest werken in ik dacht ga even bij een kennis op bezoek.
Hij woont in Friesland in de plaats Heeg, dat ligt vlak bij Sneek.
De afstand vanuit Soesterberg was 130 km.
Vanmorgen om 06.00 uur gelijk met Bauke op de scoot gestapt. Na een stukje samen op gereden te hebben zijn we op een gegeven moment uit elkaar gegaan.
De TomTom vond dat ik via Kampen moest gaan maar ik had besloten om via Biddinghuizen en Emmeloord mijn rit te maken. Het scheelde ongeveer 1.5 uur en een 20 tal kilometers.

Maar goed vanuit Soesterberg naar Soest, Eemnes, Huizen de brug over de Polder in. Na wat binnendoorweggetjes richting Almere de weg richting het noorden. Een kilometer of 40 op het fietspad, al dan links of rechts van de weg. De TomStom snapte er niks meer van. Makkelijk dat je de weg een beetje weet.
Vlak bij Biddinghuizen een paar jonge dames tegengekomen, zij stonden/liepen met hun scoot zonder benzine. (kwam mijn fles met brandstof toch van pas). Zij dachten dat ze het wel zouden redden op de tank, zie hier het resultaat.
Bij het plaatselijke tankstation de fles en de tank gevuld met scooterlimonade en we vervolgden samen tot Emmeloord de weg.
Na een hartelijk afscheid vervolgden ieder zijn/haar weg.
Verder via Lemmer naar Heeg.
Bij de weg: de polder is echt kilometervreten. Maar wel genieten van de zonsopgang en de mooie landschappen.
Na de kilometers rijden in Heeg even getankt bleek het verbruik ergens te zitten op 1 op 30.

De terugweg in omgekeerde volgorde, maar geen gebruik meer gemaakt van TruusTruus.

Wat is het heerlijk om op weg te zijn met de scoot.

Groet Eric.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gaaspertje

Re: Retourtje Friesland

Bericht#2 » 13 aug 2012, 19:37

Je hebt een mooie rit gereden en zo te lezen het erg naar de zin gehad en op de koop toe een paar knappe meiden geholpen wat wil je nog meer :mrgreen: :mrgreen:
Het weer werkte ook mee dus weer een mooie dag die men niet meer kan afpakken. ;)
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: Retourtje Friesland

Bericht#3 » 13 aug 2012, 21:32

zeer mooie tocht koers daar zelf ook veel in de rondte het voordeel is dat je wijnig stoplichten tegen komt en lekker kan door rijden.

Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
PeterRoland
Berichten: 51

Re: Retourtje Friesland

Bericht#4 » 13 aug 2012, 22:56

Vreemd hoor Eric normaal rijd je altijd met Bauke achterop en nu zonder haar ineens vreemde schone dames. :?: Twee nog wel. Ja, ja!!! :D

Nee geintje hoor, wel een lekker tochtje.

Groetjes ook aan Bauke
Peter
0 x
Rocknu-Rollater

Gebruikersavatar
Flügel2
Berichten: 66

Re: Retourtje Friesland

Bericht#5 » 02 sep 2012, 20:33

Hmm leuke tocht mooie dames :shock: tja het kan allemaal maar leuk dat je je zelf zo kostelijk geamusseerd hebt :lol: :lol:

Greetz,,

Marc&Flügel :mrgreen:
0 x
Vice President Scoot'n Angel
The Reggae Angel

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2012”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer