05-08-2012 Verslag Oldtimerdag Medemblik

Stephan

05-08-2012 Verslag Oldtimerdag Medemblik

Bericht#1 » 05 aug 2012, 18:10

Laten we zo zeggen.....STN is met deze eerste rit voor 100 jaar tegelijk gedoopt :lol:

De dag begon voor ons al om 05.00uur. We moesten eruit voor Marjoleine's rijles. Het was droog en heerlijk weer.
Om 9.00 waren we weer thuis. Even broodje gegeten en bijkomen. We hadden om 10.30uur afgesproken bij het Zwembad in Noord, maar we weten dat mensen als Tjalling en Barbara meestal lekker vroeg zijn, dus wij rond 9.45 uur al wachten bij het Zwembad. En ja hoor! In Gallop kwamen Tjalling, Barbara incl Danny op hun grijze paarden aanhoppen..

Afbeelding

Even later kwamen ook Gerrit, Tonny, Wouter, Willem, Eric, Bauke en Donald aanrijden. Als verassing was Bud ook gekomen, hij was nog niet lid van ons forum, maar had het off-line gelezen, en was ook gekomen. Echter bij aankomst in Medemblik, waren we hem kwijt, en ook niet meer terug gezien :shock: We hebben geen telefoonnummer van Bud, dus tot nu toe weten we nog niet wat er is gebeurd.

Vanaf het zwembad 1 grote plensbui regen op onze dak gehad. Bij aankomst Hoorn stonden Jan Houtkamp en Peter de Baas ons op te wachten.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf Hoorn een zeer mooi stukje door Noord Holland op kopgereden door Jan. We wilden tussendoor nog even op de koffie bij Dirk Scheringa, maar die bleek niet thuis :mrgreen:

In Medemblik aangekomen de scooters neergezet en ja hoor, weer een plensbui....

Afbeelding

Met z'n allen even schuilen...

Afbeelding

En na het buitje werd het droog, dus door de Nieuwstraat gelopen om naar alle mooie oldtimers te kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na zo'n natte tocht krijg je trek, dus maar even wat gaan eten...

Afbeelding

Afbeelding

Na het eten brak het zonnetje door, we konden even opdrogen en naar nog een paar mooie dingen kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna bij de Stoomtrein van Medemblik, nog even in het zonnetje gezeten om bij te kletsen

Afbeelding

Ondanks de regen die we hebben gehad, zat de sfeer er goed in. Ik had voor een muziekje gezorgd en de voetjes van Gerrit en Tonny gingen gelijk van de vloer :mrgreen:

Afbeelding

In Medemblik, afscheid genomen van Peter (De Baas), en met Jan op kop richting Hoorn. Daar ging Jan weer terug naar huis, en Wouter had een mooie route via Warder, Edam, Monnickendam, waar hij ons nog even door de "Moordsteeg" liet rijden, en zo richting Schellingwoudebrug. Daar ging iedereen zijn eigen kant weer op.

Ik wil graag in bijzonder, Wouter en Jan bedanken voor de mooie route. En de rest van de deelnemers die mee zijn gegaan op de eerste STN tocht 2012!
Eric en Bauke waren uit Soesterberg gekomen, en hebbe ntoch een lange tocht gehad door de nattigheid. Eric en Bauke, bedankt voor jullie aanwezigheid!

De relaxte sfeer en gezelligheid voerde duidelijk de boventoon :P
Nu maar hopen dat er meer zullen volgen!

Grt,

Marjoleine en Stephan
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#2 » 05 aug 2012, 18:21

Wel erg jammer om te lezen dat jullie (wat)regen hebben gehad tijdens deze dag. Maar als ik het zo lees heeft dit de pret niet mogen drukken.
Ik blijft het jammer vinden dat ik niet mee kon door werkzaamheden. Maar ik heb ondertussen ook op de toko gepast terwijl jullie weg waren. :mrgreen:

Foto,s ga ik zo even rustig bekijken op mn telefoontje..

@ Bud,laat even wat van je horen. Wat vervelend(?)
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#3 » 05 aug 2012, 18:24

Oja voor ik het vergeet:

Dankzij de telefoon van Tjalling was ik er toch een beetje bij.. Wat hoorde ik ook al weer:

Haha is echt Amerikaans,KOEKJE er bij..hahaha.. :mrgreen:

Na 2 uur heb ik de verbinding maar verbroken om het niet al te duur te laten worden voor Tjalling ;)
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#4 » 05 aug 2012, 18:55

Zo ik ben ook weer waker ja wat een water hebben wij gehad maar goed dat droogt wel weer op

Marjoleine en Stephan bedankt voor de leuke verrassing wij zullen er van genieten.

en Damens en Heren wat zijn toch blij met deze nieuwe club lekker touren en kletsen en genieten van het nederlandse land schap met al zijn pracht.

ik dank jullie voor deze dag en hoop gouw weer jullie te zien op de wegen in nederland.

Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#5 » 05 aug 2012, 19:23

Waarde scootertourclub vrienden en vriendinnen.

Als eerste de complimenten voor Stephan en Marjoleine voor de eerste STN tour.
Samen met de voorrijders Wouter en Jan was het een onvergetelijke rit.

We zijn weer op plekjes geweest waar we nog nooit waren.
Maar oh oh wat een natte boel op de heen reis naar Medemblik.
Aldaar in een gezellig tentje in het Medemblikse zitten smikkelen en smullen. En natuurlijk mooie oldtimers gezien.
Op de terugreis, welke anders was dan de heenweg, hebben we ook zitten genieten. gelukkig bleef het droog tot aan het Amsterdamse.
Ook hier hebben we onze ogen verstuikt, goh wat is ons landje mooi.
Vakantie in eigen land heet dat geloof ik ;) 8-)

Op de terugweg vanaf de plek van een hartelijk afscheid samen wet Wouter gereden tot aan Muiderberg gereden tot daar hebben wij het gelukkig droog.
Maar niet te hard gejuicht, wat bij Baarn waar we toch maar even gingen tanken, kregen we een bui op ons kop. Heel veel water en hagel was onze aanvaller. Gelukkig maar even gewachot in het tankstation tot de bui over was.
En toen op huis aan.

210 kilometer gereden, waar we met veel plezier op terugzien.

Graag tot een volgende tour.

Groet Eric en Bauke
Laatst gewijzigd door Kymcopeoples op 05 aug 2012, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Flevolander54

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#6 » 05 aug 2012, 19:26

Hierbij mijn verslag van de eerste tourrit van de STN
had een mooie route uitgezet richting de Hulk(heb het ook niet verzonnen)waar jan het stokkie overnam
helaas hadden we een buitje onderweg die begon in Amsterdam en eindigde in Medemblik en ja mn regenpakwas ook niet meer wat een regenpak zou moeten doen het water tegenhouden.
toen was het tijd om die ouwe meut te bekijken waar enkele fraaie exemplaren tussen zaten mn maag begon te knorren dus met zn alleen een eetcafe opgezocht maar wat nou de zon begon te schijnen dus na het eten gauw naar buiten om de auto's nog eens goed te bekijken bij de scooters aangekomen snel de boel te drogen gelegd maar had de regenkleding niet meer nodig gelukkig.
en zo weer achter jan aangereden via een mooie route door west friesland net als op de heenreis trouwens waar we weer bij de Hulk aankwamen en ik het stokkie weer zou overnemen.
had een leuke route uitgezet naar amsterdam met een stukje langs de dijk van het markermeer om via de Moordsteeg in monnikendam op het laatste deel van de route aan te komen welke voor mij ook totaal onbekend was wat een leuk dorp dat ransdorp het leek wel een openlucht museum en zo weer in amsterdam Noord aangekomen waar Eric,bauke en ik afscheid namen van de groep om vandaar via ijburg richting het gooi te rijden .
Bij Muiderberg heb ik van eric en bauke afscheid genomen en het weer werd steeds drijgender maar nog steeds droog.
toen ik via mijn mooie poortdeur mijn tuin inreed brak het onweersgeweld los en kon nog net mijn GD droog in de schuur zetten
ondanks de regen een leuke gezellige geslaagde tourrit
owja Stephan en marjolijne gefeliciteerd met de eerste officiële tourrit en nog bedankt voor de lekkere verrassing
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#7 » 05 aug 2012, 20:31

Toch vreemd dat hij zonder zich af te melden zijn eigen weg gaat.
In mijn optiek is het nog steeds: "samen uit samen thuis" toch??

Hij had zich in eerste instantie wel aangemeld bij de startplaats.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#8 » 05 aug 2012, 20:42

Eric zoiets kan altijd een keer gebeuren.

Bud had achteraf een goede reden om huiswaards te gaan. Maar aangezien nog niet bij iedereen de onderlinge telefoonnummers bekend zijn is het voor nu zo gegaan.
Bud zit thuis lekker aan de thee,koffie of borrel.. ;)
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#9 » 05 aug 2012, 21:23

Van harte gefeliciteerd met deze eerste natte tourtocht en ik vrees ook dat de laatste regen druppel niet gevallen is tijdens een tourtocht , gelukkig zijn we niet van suikergoed gemaakt en de scooters kunnen over het algemeen ook aardig tegen een buitje maar met mooi weer is touren nou eenmaal leuker .
En terwijl sommige van jullie de stad verlieten ging ik er vandaag juist naar toe , een dagje naar mijn dochter die vlakbij het Westerpark woont , moeder de vrouw mee zoonlief mee de rolstoel achterin de kofferbak en karren maar met het autootje .
Opmerkelijk was het dat het de hele daar wel droog bleef dus de markt bezocht , door het park gewandeld en een paar keer een terrasje bezocht en pas later in de middag toen we zaten te eten in een Thais restaurantje in de Jordaan begon het te plenzen .
Ik heb met mijn gezin een hele leuke dag gehad maar heb ook wel een boel gemist want ik ben gek op dat ouwe spul maar eentje moet ik toch even terug halen .



Stephan schreef:
Na het eten brak het zonnetje door, we konden even opdrogen en naar nog een paar mooie dingen kijken.

Afbeelding

Marjoleine en Stephan


Wat een mooi ding en wat mooi voorral dat er toen ook al vervoer was om de mindervaliden mede mens van de buitenlucht te laten genieten .
Mooie foto's Stephan .

Groeten van Yvonne en Ard .
0 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslag Oldtimerdag Medemblik 5 Augustus 2012...

Bericht#10 » 05 aug 2012, 21:43

zo de club is van start en hoe!
een mooie gelegenheid om eens die oude spullen te zien
jammer van het weer hier in het noorden af en toe een bui !
ja net terwijl ik de vers gepoetste people s buiten had staan .haha
maar mooie tocht goed begin wat leden aantal betrefd
fijn dat jullie een leuke dag hebben beleefd

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2012”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer